دانستنی ها

شیر را با معده خالی ننوشید

اگرچه فواید تغذیه ای شیر گاو قابل توجه است، اما بهتر است آن را صبح ها با معده خالی مصرف نکنید.

به گزارش سلامت خبر، شیر گاو غذایی فوق العاده سرشار از مواد مغذی مهمی مانند کلسیم، پروتئین و ویتامین های مختلف است. کلسیم موجود در آن به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند و پروتئین به رشد و ترمیم ماهیچه ها کمک می کند. همچنین سرشار از ویتامین هایی مانند D و B12 است که جذب کلسیم را افزایش می دهند و به ترتیب عملکرد عصبی سالم و تولید سلول های خونی را حفظ می کنند. بنابراین، آیا مصرف این شیر با معده خالی درست است؟

در اینجا، ما هفت دلیل را توضیح می دهیم که ممکن است بخواهید در این عادت تجدید نظر کنید.

باعث مشکلات گوارشی می شود

شروع روز با یک لیوان شیر می تواند باعث مشکلات گوارشی شود. از آنجایی که شیر سرشار از لاکتوز است که هضم آن برای برخی افراد به خصوص با معده خالی دشوار است، علائمی مانند نفخ، گاز و حتی اسهال ممکن است بروز کند.

باعث اسیدیته می شود

شیر گاو اسیدی است. مصرف شیر با معده خالی می تواند سطح اسید را در روده شما افزایش دهد و احتمالاً منجر به شرایطی مانند رفلاکس اسید، سوزش سر دل و سایر مشکلات گوارشی شود.

از جذب مواد مغذی جلوگیری می کند

با مواد مغذی مانند کلسیم، آهن و روی موجود در شیر تداخل می کند و در صورت مصرف با معده خالی می تواند از جذب این مواد معدنی ضروری جلوگیری کند. با گذشت زمان، این می تواند منجر به کمبود مواد غذایی شود.

ممکن است باعث افزایش وزن ناخواسته شود

شیر سرشار از کالری است و وقتی صبح زود با معده خالی مصرف شود می تواند به افزایش وزن کمک کند. کالری اضافی موجود در شیر ممکن است هنگام فرآوری به عنوان اولین ماده به طور موثر استفاده نشود و کالری دریافتی شما افزایش یابد.

باعث ایجاد خطرات و واکنش های آلرژیک می شود

افرادی که مستعد ابتلا به آلرژی یا حساسیت های ناشی از پروتئین های موجود در شیر گاو هستند، ممکن است با مصرف اول صبح، واکنش های نامطلوبی مانند کهیر، خارش یا در موارد شدید، علائم دیگر را تجربه کنند.

باعث عدم تعادل هورمونی می شود

شیر گاو حاوی هورمون هایی مانند استروژن و پروژسترون است که وقتی با معده خالی مصرف شود می تواند تعادل هورمونی بدن را مختل کند. این عدم تعادل به طور بالقوه می تواند بر سلامت کلی شما تأثیر منفی بگذارد.

باعث تشکیل مخاط می شود

مصرف شیر گاو با معده خالی می تواند تولید مخاط در دستگاه تنفسی را در برخی افراد افزایش دهد که می تواند شرایطی مانند آسم یا سینوزیت را بدتر کند و باعث مشکلات تنفسی شود.

اگرچه فواید تغذیه ای شیر گاو قابل توجه است، اما بهتر است آن را صبح ها با معده خالی مصرف نکنید. این خطرات بالقوه را در ذهن داشته باشید و قبل از ایجاد چنین روتینی به واکنش بدن خود توجه کنید و با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا بفهمید که چگونه غذاها و نوشیدنی های مختلف با سلامتی و نیازهای تغذیه ای شما سازگاری دارند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا