اگر چای می نوشید، می دانید که هیچ چیز مانند یک فنجان چای گرم و آرامبخش وجود ندارد.

انواع مختلفی از چای در سراسر جهان مصرف می شود. در زیر تعدادی از محبوب ترین چای ها و منشا آنها را بررسی می کنیم.

1. چای هوجیچا

هوجیچا چای سبز بو داده ژاپنی است. از چای سبز بانچا یا سنچا برشته شده روی حرارت بالا تهیه می شود. این چای اغلب طعم برشته ای مانند قهوه، کاکائو و کارامل به جای طعم معمولی چای سبز دارد.

2. چای سبز

چای سبز یک چای غیر اکسیده است که با رنگ سبز روشن و رایحه های گیاهی تازه مشخص می شود. این چای از برگ درخت چای همیشه سبز کاملیا سیننسیس تهیه می شود. امروزه انواع مختلفی از چای سبز موجود است. این چای اغلب طعم دار می شود یا با مواد دیگر استفاده می شود.

3. چای رویبوس

چای رویبوس که فقط در آفریقای جنوبی رشد می‌کند، قرن‌هاست که در منطقه کوهستان سدربرگ مصرف می‌شود. این دمنوش که به «چای بوته قرمز» نیز معروف است، سرشار از آنتی اکسیدان است و از برگ های Aspalatus linearis تهیه می شود.

4. چای سیاه سیلان

چای سیلان نامی است که به چای تولید شده در سریلانکا داده می شود (سیلان نام قدیمی این کشور بود). بهترین نمونه‌های چای سیاه سیلان از مزارع چای در ارتفاعات به دست می‌آیند که طعمی غنی و پیچیده به آن‌ها می‌دهد.

5. چای پور

چای Pu erh، همچنین به عنوان “چای قدیمی” شناخته می شود، به طور انحصاری در استان یوننان چین تولید می شود. دو نوع اصلی وجود دارد: خام و تخمیر نشده و تخمیر شده. نوع خام آن طعمی بسیار تازه و گیاهی دارد، در حالی که نسخه رسیده دارای طعمی سبک و خاکی است که از فرآیند تخمیر ناشی می شود.

6. چای دارجلینگ

چای دارجلینگ که از شهر هندی دارجلینگ، مرکز کشاورزی چای بنگال نامگذاری شده است، به خاطر میوه‌های منحصر به فرد جوز هندی معروف است.

7. چای اولانگ

چای اولانگ که در جایی بین چای سیاه و سبز قرار دارد، یک چای نیمه اکسید شده است که بسته به نوع برگ، سطح اکسیداسیون، رنگ و درجه برشته شدن آن می تواند متفاوت باشد. رایحه آن معمولا حاوی نت های خربزه، زردآلو، چوب، ارکیده و/یا ادویه است.

8. چای سیاه

چای سیاه که منشا آن چین است، دارای تنوع زیادی است و چیزی که آن را متمایز می کند اکسیداسیون شدید آن است. در طی این فرآیند، برگ های چای گیاه کاملیا سیننسیس رنگ تیره متمایز خود را به دست می آورند و طعم های خاکی پیدا می کنند. وقتی چای سیاه دم می‌شود، معمولاً قهوه‌ای رنگ است و طعم و عطر قوی دارد.

9. چای بابونه

چای بابونه یک داروی گیاهی مورد علاقه چند ساله در سراسر جهان است که به دلیل اثرات آرام بخش آن شناخته شده است. چای از جمع آوری و خشک کردن گل ها و جوانه های این گیاه تهیه می شود.

10. چای سنچا

محبوب ترین چای سبز در ژاپن سنچا است که از برگ های در معرض نور مستقیم خورشید برداشت می شود. پس از جمع‌آوری، برگ‌ها را کمی بخارپز می‌کنند، سپس گرد می‌کنند و خشک می‌کنند. این چای شیرینی کمی دارد.

11. چای صبحانه انگلیسی

یکی یکی از محبوب ترین انواع چای در بریتانیا، ترکیبی از چای سیاه است که از آسام، سیلان و چای سیاه چینی و کنیایی تهیه می شود. این چای به دلیل طعم قوی آن اغلب شیرین شده و با شیر سرو می شود.

12. چای ماچا

ماچا یک چای سبز است که روش‌های برداشت، فرآوری و آماده‌سازی منحصربه‌فردی را طی می‌کند. سه یا چهار هفته قبل از برداشت، گیاه کاملیا سیننسیس را می‌پوشانند تا نور مستقیم خورشید را مسدود کند و برگ‌ها را در سایه رشد دهند. پس از برداشت، برگ ها از ساقه و رگبرگ جدا شده و به صورت پودر ریز در می آیند. این عمل ابتدا در چین ظاهر شد اما در ژاپن نیز رایج شده است.

13. چای Longjing

Longjing همچنین به عنوان “چاه اژدها” شناخته می شود. یکی این یکی از محبوب ترین چای های چینی است. نوعی چای سبز برشته شده در تابه. پس از برشته شدن، برگها زمردی رنگ، صاف و شکننده می شوند.

14. چای آسام

آسام نوعی چای سیاه هندی است که فقط در ایالت آسام در شمال شرقی هند تولید می شود. این چای با طعم قوی خاکی و شبیه مالت متمایز می شود، اما طعم و عطر نهایی تا حد زیادی به چرخه برداشت بستگی دارد.

15. چای بادرنجبویه

چای بادرنجبویه که در آسیای جنوب شرقی محبوب است، به عنوان دارویی برای کمک به خواب، تسکین درد و تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود. این چای دارای عطر تازه، طعم لیمو و مرکبات است.

16. چای سفید

چای سفید زمانی از گیاه چای کاملیا سیننسیس برداشت می شود که برگ های چای به طور کامل باز نشده و جوانه ها با کرک های سفید پوشیده شده اند. چای سفید به طور کلی اکسید نمی شود، که به حفظ خواص ظریف آن کمک می کند.

17. چای باروتی

چای باروتی نوعی چای سبز است که هر برگ آن به شکل یک گلوله کوچک است. منشا این محصول استان ژجیانگ چین است و در حال حاضر در مناطق مختلف چین، سریلانکا و تایوان تولید می شود. برگ های این چای هنگام دم کشیدن باز می شود.

18. چای شیرین بیان

چای شیرین بیان یکی این یکی از شیرین ترین چای های جهان است. در فرهنگ های باستانی آشور، مصر، چین و هند از چای شیرین بیان برای درمان معده درد و سرفه استفاده می شد.

19. چای ماسالا

چای ماسالا یک نوشیدنی هندی است که از دم کردن چای سیاه با ادویه های معطر، شکر و شیر تهیه می شود. اگرچه محتوای آن از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما به طور کلی از زنجبیل، هل، علف لیمو، میخک، فلفل سیاه و دارچین تشکیل شده است.

20. چای ارل گری

یکی یکی دیگر از چای های محبوب در بریتانیا Earl Grey است که به نام نخست وزیر بریتانیا در اواسط قرن نوزدهم نامگذاری شده است. چای ارل گری یک چای سیاه با طعم روغن ترنج است که به آن طعم مرکبات و گل می دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما