مهاجرت از سال 2011 در اتحادیه اروپا موضوعی بحث برانگیز بوده است. در واقع، در چندین کشور اتحادیه اروپا، مهاجران تقریبا یک پنجم جمعیت را تشکیل می دهند. اما الگوهای مهاجرت در اتحادیه اروپا چیست؟

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافی زیر تعداد مهاجران اتحادیه اروپا را بر اساس کشور مقصد در سال 2022 نشان می دهد.

کدام کشور اتحادیه اروپا بیشترین مهاجرت را در سال 2022 داشته است؟

آلمان و اسپانیا در سال 2022 بیشترین مهاجر را در اتحادیه اروپا داشتند و تعداد مهاجران در هر دو کشور بیش از نیم میلیون نفر بود. جالب است بدانید که مهاجران آلمانی ترجیح می دهند به سوئیس و اتریش مهاجرت کنند در حالی که مهاجران اسپانیایی اغلب در آلمان زندگی می کنند.

در اینجا لیست کاملی از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و تعداد مهاجرت آنها بر اساس تعداد افراد و درصد جمعیت آورده شده است. داده‌های سوئیس، نروژ و لیختن اشتاین نیز برای زمینه گنجانده شده‌اند، اما بخشی از اینفوگرافیک بالا نیستند و تأثیری بر کل اتحادیه اروپا ندارند.

شهروندان کدام کشورهای اتحادیه اروپا بیشترین مهاجرت را دارند؟  (+ اینفوگرافیک)

*مهاجران بر اساس کشور شهروندی آنها شمارش می شوند نه محل تولد.

از نظر جمعیت، کمی بیش از 2 درصد از جمعیت مالت و لوکزامبورگ در سال 2022 مهاجرت کرده اند.

در سراسر اتحادیه اروپا، حدود 3 میلیون نفر در سال 2022 کشور تابعیت خود را ترک خواهند کرد. حدود نیمی از آنها بین کشورهای عضو اتحادیه نقل مکان کردند و در مجموع یک میلیون نفر اتحادیه را ترک کردند. برای مقایسه: امسال کمی بیش از 5 میلیون نفر به اتحادیه مهاجرت کردند. آلمان، اسپانیا و فرانسه سه مقصد اول مهاجرت بودند.

مهاجرت به عنوان راه حلی برای کشورهایی که با بحران سالمندی مواجه هستند برای افزایش نیروی کار و کاهش نسبت وابستگی به سالمندی در نظر گرفته می شود. با این حال، یورواستات تخمین می زند که مهاجرت فعلی به اتحادیه اروپا روند پیری را معکوس نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما