به گزارش مانیبان، مهدی حاجیوند درباره باقی مانده سهام گفت: از سال 85 تا 94 نزدیک به 50 میلیون نفر سهام دریافت کردند با این شرط که ظرف 10 سال نتوانند آن را بفروشند و با سود این سهام. ، حقوق شما باید پرداخت شود. از این نظر، صاحبان سهام چند سالی است که سود سهام خود را سالانه دریافت کرده اند.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام افزود: در سال های اخیر بحث تخصیص سهام به سهامداران بازمانده یا جدید و شرکای تحت پوشش کمیته امداد و کمک های اجتماعی مطرح شده است سازمان، و بخشی از شهدا اقدامات هستند. به گفته وزیر اقتصاد، این دسته از مشمولان حدود 5 میلیون نفر هستند.

وی افزود: البته. یکی در دو سال اخیر این بحث به گونه ای مطرح شده که گویی منابع در نظر گرفته شده است و انصاف نیست که به 5 میلیون نفر هر کدام 10 میلیون تومان بدهیم. البته اخیراً همانطور که وزیر اقتصاد اعلام کرده نامه هایی در این زمینه نوشته شده است.

حاجیوند همچنین در خصوص ساز و کار شناسایی و تخصیص سهام به بازماندگان سهام اذعان داشت: اطلاعات مربوط به مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و همچنین ایثارگران فاقد سهام به صورت خودکار توسط سازمان خصوصی سازی نهادهای ذیربط دریافت و پس از آن. راستی آزمایی، در صورت تخصیص منابع، به این افراد سهام عدالت اختصاص داده می شود.

مشمولان نباید برای دریافت سهام عدالت اقدام کنند.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام تصریح کرد: مهم این است که کسانی که جزو کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و سهام ندارند، جایی نروند، جایی ثبت نام نکنند. هیچ مبلغی را پرداخت نکنید و قرار است این سهام به طور خودکار به شما اختصاص یابد.

سهام دولت در شرکت های سهامی باید به بازماندگان اختصاص یابد.

حاجیوند گفت: در سبد سهام عدالت 49 شرکت وجود دارد که از این تعداد 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی هستند که 13 شرکت در بازار سرمایه حضور ندارند. بنابراین اولین پیشنهادی که در خصوص تخصیص سهام به بازماندگان می توانیم داشته باشیم این است که اگر قرار است به 5 میلیون نفر سهام هر کدام 10 میلیون تومان داده شود، این تخصیص منابع از محل سهام دولت در شرکت های سهامی عام در پایتخت باشد. بازار سلام جدید.

وی ادامه داد: در هفته های اخیر شاهد کارهای خوبی در بدنه بورس بودیم که سخنگویی را برای این نهاد انتخاب کردند و به هر حال در حاشیه اتفاقات مختلف پاسخ و شفاف سازی آنی را ارائه می دهند. بر این اساس پیشنهاد می کنم برای سهام سخنگویی داشته باشیم و این سخنگو بیاید و حرف اول و آخر را در زمینه مسائل مربوط به سهام بزند.

حاجیوند تصریح کرد: در قانون اساسی چهل و چهارم یک تصویب نامه و یک نظام نامه وجود دارد که در آن موارد مربوط به فرهنگ و اطلاع رسانی به تفصیل مطرح شده است و با توجه به حجم سهامداران و مسائل مربوط به آنها لازم است توجه ویژه به این آیین نامه و تصویب آن؛ در این راستا کمیته ای متشکل از سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس، وزارت اقتصاد و نهادهای دخیل در اقدامات سرمایه ای تشکیل و سخنگویی تعیین شود تا تصمیمات در حوزه اقدامات سرمایه ای را سریع و مستقیم بیان کند.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس ادامه داد: وقتی بخواهیم به 5 میلیون نفر سهام بدهیم اگر سخنگوی سهام داشته باشیم شفافیت بیشتری در حوزه اطلاع رسانی داریم و کلاهبرداران و دلالان در این زمینه نیز». و سایر مسائل مربوط به سهام با این کار حذف خواهد شد. سلام جدید

وی در خصوص لزوم تعیین سخنگوی سهام گفت: پس از گذشت نزدیک به 17 سال از حضور سهام در کشور، حدود 2 تا 3 میلیون سهامدار داریم که نمی دانند سهام دارند و هنوز این کار را نکرده اند. شماره شبا بانک خود را اعلام کنید. این کار را نکرده اند و این سود هنوز به حسابشان واریز نشده است، به همین دلیل می گویم در راستای اقدامات مربوط به سهام، باید سخنگوی و همچنین کمیته ای برای انجام کارها داشته باشیم. کار فرهنگ سازی و اطلاعات.

حمیدرضا دانش کاظمی نیز در این برنامه تلویزیونی گفت: در حال حاضر وضعیت سهام و پرتفویی که مردم در سهام دارند با مشکلات اساسی مواجه است که به تدریج در شورای عالی بورس در حال رفع آن هستیم.

عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه در بحث تخصیص سهام به بازماندگان، وظیفه این کار بر عهده سازمان خصوصی سازی است، افزود: اساسا در حال حاضر دو نوع ترکیب سهامدار داریم. یکی سهامداران مستقیم هستند و یکی سایر غیرمستقیم ها یعنی کسانی که در سال 2019 روش مستقیم را انتخاب کردند، خود مالک سهام هستند، در واقع مالک شرکت های سرمایه گذاری استانی هستند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم 5 میلیون سهامدار دادگستری جدید را احراز صلاحیت کنیم و برای آنها پرتفوی تعیین کنیم باید به سرعت این کار را انجام دهیم و بازمانده ها عقب نمانند. لذا دوستان سازمان خصوصی سازی و دولت باید نحوه تخصیص را به گونه ای تنظیم کنند که آثار منفی بعدی بر مشکلات فوق برای سهامداران جدید تخصیصی اضافه نکند.

دانش کاظمی با اشاره به اینکه کارگروه سهام و کمیته ای که به زودی تشکیل می شود باید از سهام حمایت کنند، تصریح کرد: متاسفانه در این سال ها بیش از سه و نیم میلیون سهامدار مفهوم و مفهوم این حکم را از دست داده اند. که تاخیر یا طولانی شدن رسیدگی به هر نوع و شکلی از جمله تخصیص سهام به بازماندگان غیر قابل جبران باشد. بنابراین همه باید تلاش کنیم تا در اسرع وقت اما با کیفیت و دقت فرآیندهایی در زمینه شناسایی و تخصیص عدالت به بازماندگان اجرا شود.

وی گفت: برای بازگشایی نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی ابتدا شرکت های سرمایه گذاری استانی در سازمان بورس ثبت می شوند و نماد آنها تقریبا از یک سال پیش درج شده بود. مانند همه شرکت های سرمایه گذاری، آنها باید دارای هیئت مدیره واجد شرایط باشند. هیئت مدیره و صورت های مالی آنها توسط هیئت مدیره امضا و در کدال بارگذاری شده است. متاسفانه دوره احراز صلاحیت دوستان در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی به پایان رسیده است.

این مسئول ادامه داد: شورای عالی بورس، شرایط عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی را به دلیل اهمیت آن در سطح مدیران شرکت های تامین کننده سرمایه مطرح کرده است، یعنی می توانند به عضویت آنها درآیند. هیئت مدیره یک شرکت سرمایه گذاری استانی که دارای برند تامین کننده سرمایه است تا بتواند این کار را انجام دهد.

وی گفت: در حال حاضر سازمان بورس با تصمیم شورای عالی بورس باید سریعاً جلسات شرکت های سرمایه گذاری استانی را تشکیل دهد و اعضای هیات مدیره داشته باشد تا انشاءالله بعدا نماد این شرکت ها باشد. باز باشد

سید فرهنگ حسینی نیز در این برنامه گفت: در خصوص تخصیص سهام عدالت به بازماندگان و همچنین قانون اطفال و نوجوانان که باید سالانه مبلغی به آنها اختصاص یابد، رفت و آمدهای زیادی بین بازماندگان صورت گرفت و طرح های مختلفی در این خصوص مطرح شد. مجلس و در نهایت قانون بودجه 1402 تبصره 2 بند ن دولت را مجبور به این کار کرد و در قانون بودجه نیز منابعی برای تعیین تکلیف عدالت برای بازماندگان پیش بینی شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در خصوص تخصیص منابع به سهامداران جدید عدالت باید از سهامی که دولت در لیست واگذاری دارد که اگر بخواهیم عدد را تخمین بزنیم حدود 50 میلیارد است این کار انجام شود. گرفتن

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته مهم با توجه به چالش هایی که در انتشار سهام به ویژه در استان ها و شرکت های سرمایه گذاری استانی داریم این است که پیشنهادی که وجود دارد تحویل مستقیم سهام به ذینفعان جدید است. انجام دهید

وی همچنین با اشاره به اینکه مالکیت کافی برای تخصیص سهام به بازماندگان وجود دارد، افزود: در حال حاضر پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری استانی چه در زمان بازگشایی نمادها و چه در زمان بازگشایی نمادها بدون تغییر و ثابت است. اسفند 1400 نماد این شرکت ها به طور کامل متوقف شد و در حال حاضر نیز نتیجه بازگشایی نشدن نماد در واقع برای کسانی که سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی هستند، ریسک نقدینگی است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما