به گزارش مانی بان، این شور و شوق در روز چهارشنبه تا حدودی کاهش یافت و افراد کمتری در موقعیت خرید ارز قرار گرفتند. این در حالی است که توجه اکثر بازیگران خارجی به سفر بعدی مسعود است. پزشکیان او به نیویورک و احتمال از سرگیری مذاکرات برجام روی آورده است.

قیمت دلار که مدتی در محدوده 59 هزار و 250 تومان باقی مانده بود، در پی حوادث اخیر منطقه از جمله انفجار پیجرها در مناطق مختلف لبنان به ویژه بیروت، واکنشی احساسی و فزاینده نشان داد. روز سه شنبه این قیمت به 59 هزار و 600 تومان رسید و شب گذشته در معاملات پشت سر هم به 59 هزار و 850 تومان افزایش یافت.

اما روز چهارشنبه قیمت دلار در تهران افزایش چشمگیری نداشت و نتوانست بالای 59 هزار و 800 تومان تثبیت شود. بنابراین با 59 هزار و 700 تومبه بازگشایی شد و بعدازظهر با یک پله کاهش نسبت به روز گذشته تقریباً بدون تغییر باقی ماند.

در کنار تهران، اسکناس آمریکا در بازار ارز هرات نیز صبح امروز با صحبت های مثبت باز شد و روی قیمت 59 هزار و 500 تومان ایستاد.

لازم به ذکر است، درهم امارات که روز گذشته با قیمت 16 هزار و 270 تومان بسته شده بود، روز چهارشنبه به 16 هزار و 320 تومان رسید اما سرعت صعودی آن نسبت به روز سه شنبه کاهش یافت و ثابت ماند.

حالا حواس همه به سفر بعدی مسعود است. پزشکیانthe president، بر نیویورک و نتایج آن متمرکز شده است. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که در روزهای اخیر سیگنال‌های مثبتی مبنی بر احتمال از سرگیری مذاکرات برای فعال‌سازی مجدد برجام به بازار ارسال شده است که دقت و توجه فعالان بورس را افزایش داده است.

گفتنی است از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور جدید ایران، وی به دنبال بهبود روابط با غرب بوده است. روزنامه فایننشال تایمز اخیرا به تحلیل محتوای اولین نشست خبری رئیس جمهور پرداخته و آن را نشانه تمایل وی به مذاکره با غرب در آستانه سفر به نیویورک دانسته است. این روزنامه تمایل به از سرگیری مذاکرات هسته ای و خودداری از ارسال موشک به روسیه را دو پیام کلیدی این نشست خبری دانست.

برخی از فعالان بازار معتقدند که بازارساز در تلاش است تا قیمت دلار آمریکا را بین 58 هزار تا 59 هزار توکن نگه دارد. به گفته آنها منطقه 59200 تا 59800 تومان برای دلار اهمیت ویژه ای دارد و در صورت خروج قیمت از این محدوده و تثبیت، مسیر بعدی آن مشخص می شود.

منبع: بازتاب آنلاین


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما