رفلاکس اسید که به عنوان سوزش سر دل نیز شناخته می شود، با علائمی مانند احساس سوزش در قفسه سینه و مشکل در بلع همراه است. دلایل اصلی این مشکل به سبک زندگی ما مربوط می شود.

به گزارش روزیاتو، عادات غذایی نادرست یا الگوی خواب نامناسب و سایر عادات روزانه می تواند مشکلات اسید معده را تشدید کند. بعداً این عادات را یاد خواهیم گرفت.

1- ورزش نامناسب انجام می دهید

شکی نیست که فعالیت بدنی یکی این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای محافظت از سلامت خود انجام دهید. اما نوع فعالیت بدنی می تواند حال شما را بهتر یا بدتر کند. اگر با سوزش سر دل دست و پنجه نرم می کنید، ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، ژیمناستیک یا وزنه برداری می توانند علائم سوزش سر دل و نفخ را تشدید کنند. اما این بدان معنا نیست که شما باید ورزش را متوقف کنید. فقط به تمرینات سبک تری مانند پیاده روی، یوگا، شنا یا دوچرخه سواری ثابت پایبند باشید.

2- لباس های تنگ می پوشید

اگرچه لباس‌های تنگ ظاهری جذاب می‌دهند، اما پوشیدن بیش از حد آن برای سلامتی مضر است. لباس های تنگ علاوه بر اختلال در گردش خون، می تواند سوزش سر دل را نیز تشدید کند. هر لباسی که به شکم فشار بیاورد، مانند شلوار و کمربند تنگ، علائم سوزش سر دل را افزایش می دهد.

3- وضعیت خواب شما مناسب نیست

اگرچه خوابیدن روی یک بالش کم ممکن است برای گردن و ستون فقرات شما مفید باشد، اما اگر از سوزش معده رنج می برید قطعاً کمکی نخواهد کرد. بنابراین، متخصصان توصیه می کنند هنگام خواب سر را در ارتفاع حداکثر 20 سانتی متری قرار دهید تا جریان اسید معده به سمت پایین حرکت کند. می توانید با استفاده از چند بالش یا قرار دادن یک پتو زیر بالش سر خود را بالا ببرید.

علاوه بر این، اگر مستعد سوزش سر دل هستید، برخی از موقعیت های خواب ممکن است مشکل شما را تشدید کند. اگر عادت دارید به پهلوی راست بخوابید، این ممکن است دلیل دل درد شما باشد. خوابیدن به پهلوی راست باعث شل شدن عضلات متصل کننده معده به مری می شود و وظیفه آنها مقابله با ریفلاکس اسید معده است. سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید، زیرا تحقیقات نشان می دهد این وضعیت سوزش سر دل را کاهش می دهد.

4- بعد از غذا دراز بکشید

اگر می خواهید بعد از غذا دراز بکشید و مشکل اسید معده دارید، ترک این عادت مفید است. وقتی دراز می کشید، تمام غذایی که می خورید در پشت دریچه بین مری و معده جمع می شود. پس از صرف غذا بهتر است صاف بنشینید و قبل از ۲ تا ۳ ساعت دراز نکشید.

5- سریع غذا می خورید

سریع غذا خوردن می تواند باعث ناراحتی معده شود. افرادی که سریع غذا می خورند بیشتر دچار این مشکل می شوند و بهتر است به خودتان زمان کافی برای جویدن و قورت دادن کامل غذا بدهید.

6- بیش از حد قهوه می نوشید

اگرچه قهوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد و بسیاری از مردم نمی توانند بدون این نوشیدنی روز را سپری کنند، اما اگر با سوزش سر دل مواجه هستید، بهتر است مصرف قهوه را محدود کنید. قهوه می تواند علائم سوزش سر دل را تشدید کند و اگر بعد از نوشیدن قهوه احساس ناراحتی می کنید، ممکن است حرکت خوبی برای کاهش تدریجی آن باشد.

علاوه بر قهوه، نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های بسیار شیرین نیز می توانند باعث اسیدی شدن معده شوند. در عوض، با مصرف آب، سوپ و چای بدن خود را هیدراته کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *