سورپرایز بزرگ دولت برای پایه های 1 تا 7

بر اساس آنچه دولت چهاردهم در قالب بند اول لایحه بودجه 1404 تقدیم مجلس کرد، افزایش 20 درصدی هزینه زندگی متقاضیان کمیته امداد اجتماعی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شد.

به گزارش تسنیم، مسعود پزشکیان; رئیس جمهور این هفته بخش اول لایحه بودجه 1404 را به مجلس ارائه کرد. این لایحه افزایش 20 درصدی مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را پیشنهاد می کند. این لایحه دومین لایحه بودجه است که بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه تهیه شده است.

بر اساس این لایحه، دولت برای حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، مبلغ مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی را برای سال آینده 20 درصد افزایش داده است. در این لایحه بودجه کل کشور 6400 میلیارد تومان و در قسمت «منابع و مصارف» بودجه کل کشور 118 میلیون و 966 میلیارد ریال است.

اقلام عمده هزینه شامل کمک های نقدی و مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی حدود 4050 میلیارد ریال برآورد شده است. این تخصیص با هدف اجرای مفاد برنامه هفتم توسعه و تقویت برنامه های حمایتی از اقشار آسیب پذیر کشور صورت می گیرد.

این لایحه سازمان هدفمندسازی یارانه ها را موظف کرد یارانه نقدی و مستمری را مستقیماً به حساب نهایی متقاضیان واریز کند.

میزان کمک هزینه زندگی متقاضیان در کمیته اجتماعی و مددکاری مهر ۱۴۰۳

اسفند ماه سال گذشته بود که درخواست افزایش مستمری متقاضیان کمیته مددکاری و اجتماعی برای سال 1403 شد. مستمری مشتریان از ابتدای امسال با 30 درصد افزایش پرداخت شد.

در زیر میزان مستمری متقاضیان در سال 1403 را مشاهده می کنید.

میزان مستمری اجتماعی بانک رفاه فروردین 1403 به شرح زیر است:

مبلغ دقیق کمیته مددکاری و امداد 1403 با افزایش 30 درصدی به شرح زیر است:

مستمری ماهیانه خانواده های تک خانوار: 770000 تومان + 30% = 1001000 ودیعه در سال 1403

مستمری ماهیانه برای یک خانواده دو نفره: یک میلیون 90000 تومان + 30% = 1.417.000

مستمری ماهیانه خانواده های سه نفره: یک میلیون و 525000 تومان + 30% = 1.982.500

مستمری ماهیانه خانواده های چهار نفره: یک میلیون و 960 + 30 درصد = 2548000

مستمری ماهیانه خانواده های پنج نفره و بیشتر: 2 میلیون و 410 هزار تومان + 30 درصد = 3 میلیون و 133 هزار

کمک هزینه زندگی برای دریافت کنندگان کمک های اجتماعی و کمیته کمک مهر 1403 افزایش یافت؟

لازم به ذکر است که میزان مستمری در مهر 1403 تغییری نکرده است و بعید است میزان افزایش مستمری مددجویان در سال 1404 تغییر کند. اسفند ماه امسال مشخص شده است.

زمان واریز کمک هزینه معیشت بهزیستی و کمیته امداد

بر اساس طرح پرداخت مستمری، متقاضیان مبلغ مستمری را بیستم هر ماه دریافت می کنند. این در حالی است که در این مقطع زمانی از ابتدای سال، تنها مشمولان کمیته امداد مستمری دریافت می کردند، در حالی که مددجویان اجتماعی در 25 هر ماه مستمری و یارانه نقدی خود را دریافت می کردند.

کمک هزینه معیشت متقاضیان در سال آینده 20 درصد افزایش می یابد

با توجه به بند الف تبصره 2 ماده 1 لایحه بودجه 1404 که به تامین مالی داخلی و خارجی اشاره دارد، موضوع حمل و نقل و مناسب سازی معلولان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بر این اساس، حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات رفت و آمد برای دانش آموزان دارای معلولیت جسمی، حرکتی و ذهنی و همچنین مناسب سازی و دسترسی به کلیه پایانه ها، ایستگاه ها، امکانات، سیستم ها و ناوگان سیستم های حمل و نقل ریلی درون شهری. به منظور تحقق با هماهنگی وزارت کشور، رعایت قوانین ملی و ضوابط بین المللی برای افراد دارای معلولیت و انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف 350000 میلیارد ریال.

حداقل 70 درصد از اعتبارات این مولفه برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از خطوط ریلی سبک و همچنین بازپرداخت وام های کلان شهرها و 5 درصد از این مبلغ به مصادیق قانون اختصاص می یابد. در مورد حمایت از معلولان در حمل و نقل عمومی

تبصره ای در مورد پرداخت وام دانشجویی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و رفاه

همچنین بر اساس بند ب تبصره 8 که به بخش «آموزش، پژوهش و فرهنگ» اختصاص دارد، وجوه مدیریت شده از محل بازپرداخت وام شهریه دانشجویی از سال 1392 تا 1403 تا سقف سه هزار میلیارد ریال به رفاه دانشجویی واریز شده است. وجوه به منظور پوشش منابع مالی فوق جهت افزایش وجوه، طبق اساسنامه مصوب برای پرداخت وام دانشجویی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سرانه دانشجویان و سایر دانشجویان پیش‌بینی می‌شود. مزایای اجتماعی مازاد هزینه های تحصیلی دانش آموزان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و ایثارگران و فرزندان آنها و همچنین اشخاصی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند به تشخیص امام خمینی (ره) استفاده شود. کمیته امداد (ره). و سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران./ایرنا

دولت در نظر دارد سال آینده مستمری جوانان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی را 20 درصد افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسعود پزشکیان رئیس جمهور در روز سه شنبه – 1 آبان ماه – وی پس از حضور در صحن علنی شورای اسلامی و ارائه گزارشی از سمت و سوی لایحه بودجه، بخش اول لایحه بودجه 1404 را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد. این قسمت از لایحه بودجه شامل چهار بند «احکام»، «سقف منابع بودجه عمومی»، «تراز عملیاتی، سرمایه و مالی» و «فرض برآورد منابع و مصارف» است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما