وام برای بازنشستگان

وام برای بازنشستگان | اگرچه پنج ماه از سال گذشته است، اما هنوز فاز اول وام بازنشستگان پرداخت نشده است. مروتی، کارگر بازنشسته از تاخیر در پرداخت وام 30 میلیون تومانی کارگران بازنشسته انتقاد کرد.

ایلانا نوشت: وی گفت: با وجود گذشت پنج ماه از سال، هنوز فاز اول وام ضروری بازنشستگان پرداخت نشده است. یعنی از 500 هزار نفری که وعده این وام داده شده، 40 هزار نفر هنوز وام خود را دریافت نکرده اند.

به گفته این کارگر بازنشسته، تاخیر در بازپرداخت وام ضروری بازنشستگان را ناامید کرده است. مستمری بگیری که بیش از 5 ماه منتظر وام 30 میلیون تومانی است، امیدی به صندوق ندارد.

مروتی در ادامه اظهار داشت: این وام برای مواقع ضروری ضروری است و باید سریع بازپرداخت شود.

لازم به ذکر است احمد اسفندیاری (مسئول اجتماعی و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی) اعلام کرد که طی روزهای آینده مرحله اول وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی واریز می شود.

این سازمان پیش از این اعلام کرده بود که امسال به حدود 500 هزار مستمری بگیر وام پرداخت خواهد شد

کاهش اقساط وام ضروری بازنشستگان داخلی

با تمدید مدت پرداخت اقساط وام از 30 میلیون تومان، میزان اقساط ضروری وام مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری به 550 هزار تومان در ماه افزایش یافت.

بر اساس تفاهم نامه صندوق بازنشستگی یکی برای مستمری بگیران این صندوق 30 میلیون تومان از سوی بانک های عملیاتی به عنوان منابع ضروری بازنشستگان روستایی در نظر گرفته شد.

برهمین اساس در 18 مردادماه امسال برای 52 هزار مستمری بگیر و مشمول مشمولان واجد شرایط این مبلغ پرداخت شد.

وام ضروری مستمری بگیران دولتی به همراه سایر تسهیلات مالی از جمله وام ازدواج فرزند و وام همپاد. یکی این یکی از مزایای رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که برای کمک به بهبود معیشت بازنشستگان به صورت ماهانه پرداخت می شود. این تسهیلات به مبلغ 30 میلیون تومان با کارمزد سالانه 4 درصد پرداخت شد.

با افزایش 30 میلیون تومانی مدت پرداخت اقساط وام، میزان اقساط ضروری وام مستمری بگیران کشوری به 550 هزار تومان در ماه می رسد.

بر اساس این گزارش، در چهار ماهه نخست امسال 4 تن تسهیلات به مستمری بگیران کشوری و برای امسال 18 تن برای پرداخت وام ضروری اختصاص یافته است.

زمان واریز وام بازنشستگی تعیین شد

هر ساله به تعدادی از مستمری بگیران وام غیرجاری اعطا می شود. در سال 1403 مبلغ وام به 30 میلیون تومان افزایش یافت و با اینکه پنج ماه از آن گذشته بود هنوز مبلغی واریز نشده بود.

وام برای بازنشستگان یکی این اقدام مالی است که به بازنشستگان اجازه می دهد بخشی از پول خود را به صورت وام دریافت کرده و در آینده بازپرداخت کنند. این وام بازنشستگی معمولاً برای پرداخت هزینه‌های ضروری یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف اعطا می‌شود.

با وجود گذشت 5 ماه از وام بازنشستگان کارگری هنوز مرحله اول پرداخت نشده است. مروتی مستمری بگیر از تاخیر در پرداخت وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان کارگری انتقاد کرد. با وجود گذشت پنج ماه از سال، مرحله اول وام همچنان ضروری است. یعنی از 500 هزار نفری که قول واجد شرایط بودن این وام داده شده بود، 40 هزار نفر هنوز وام خود را دریافت نکرده اند. به گفته این کارگر بازنشسته، تاخیر در بازپرداخت وام مورد نیاز مستمری بگیران را ناامید کرده است. مستمری بگیری که بیش از 5 ماه منتظر وام 30 میلیون تومانی است، امیدی به صندوق ندارد.

مروتی ادامه داد: این وام برای مدت زمان لازم ضروری است و باید سریع بازپرداخت شود.

لازم به ذکر است احمد اسفندیاری (معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی) اعلام کرد که طی روزهای آینده مرحله اول وام 30 میلیون تومانی به حساب مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی واریز می شود. .

این سازمان پیش از این اعلام کرده بود که امسال به حدود 500 هزار مستمری بگیر وام پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما