سه مقاله درباره ایران با موضوع مهم در یک روزنامه اسرائیلی; ایران تنهاست، باید در پروژه هسته‌ای تهران مشارکت کند.

یارون فریدمن در معاریو نوشت: «اکنون ایران تقریباً به تنهایی در برابر اسرائیل ایستاده است، حمله بلندپایه اسرائیل به حزب‌الله پیام مهمی به ایالات متحده و متحدانش در منطقه می‌دهد: آنها نباید تسلیم تهدیدات ایران و ایران شوند». تا زمانی که تهران از ضعف نظامی و تکنولوژیکی رنج می برد، با قدرت کامل حمله نکنید. ما نباید منتظر رسیدن آن به توان هسته ای باشیم. خدا نکنه.»

یاسر الزعتره، تحلیلگر اردنی که 1.5 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد، نوشت: آیا این تصادفی است؟!… آنچه قبلاً گفتیم را بخوانید و تأیید کنید. سه مقاله متوالی در روزنامه معاریو که امروز منتشر شد تقریباً با همین مضمون: آنها به پروژه هسته ای ایران پس از ترور نصرالله و حمله به حزب الله پرداختند.

به گزارش «انتخاب»؛ سه مقاله متوالی در روزنامه معاریو که امروز منتشر شد تقریباً با همین مضمون: آنها به پروژه هسته ای ایران پس از ترور نصرالله و حمله به حزب الله پرداختند.

موشه بوزیلوف در همین روزنامه نوشت:

ترور نصرالله نقطه عطفی در نبرد اسرائیل علیه حزب الله و ایران است. این عملیات مبتنی بر یک فریب استراتژیک هوشمندانه است که از ضعف عملیاتی سوء استفاده می کند و شرایط جدیدی را در سطح منطقه ایجاد می کند. مهمتر از همه، این یک حرکت با دقت برنامه ریزی شده بر اساس درک عمیق پویایی های منطقه ای است. هدف واقعی این اقدام، از بین بردن تهدید هسته‌ای ایران و ایجاد «محور صلح» جدید در خاورمیانه است که کشورهای منطقه بتوانند بدون ترس از گسترش سلاح‌های هسته‌ای ایران پیشرفت کنند.

یوسی تاتیکا در این نشریه نوشت:

نمی‌دانم که آیا می‌توان پروژه هسته‌ای ایران را متوقف کرد، اما اگر ممکن است، باید فوراً و بدون تأخیر انجام شود، زیرا این تهدید واقعی برای امنیت اسرائیل است. لحظات بسیار کمی در زندگی کشورها وجود دارد که موفقیت نظامی فرصت تغییر واقعیت را فراهم می کند. ما اکنون در این لحظه زندگی می کنیم. زمان آن فرا رسیده است که تهران را در لحظه مناسب از سنگر خود بیرون بیاوریم و برنامه های بلندمدت آنها را خنثی کنیم، در غیر این صورت فقط یک پیروزی تاکتیکی در دنیای جنگ استراتژیک خواهد بود.

سپس یارون فریدمن در معاریو نوشت:

اکنون ایران تقریباً به تنهایی در برابر اسرائیل ایستاده است. حمله بلندپایه اسرائیل به حزب‌الله پیام مهمی به ایالات متحده و متحدانش در منطقه می‌دهد: آنها نباید تسلیم تهدیدات علیه ایران شوند یا در حالی که تهران از ضعف نظامی و فناوری رنج می‌برد، حمله‌ای تمام عیار به ایران انجام دهند. ما نباید منتظر رسیدن آن به توان هسته ای باشیم. خدا نکنه.»

بارها گفته‌ایم که مشکل آمریکا، غرب و «رژیم صهیونیستی» با ایران در موازنه استراتژیک (به‌ویژه در زمینه هسته‌ای) و حمایت ایران از مبارزه با «رژیم» است نه در پروژه منطقه‌ای تهران. اگر ایران در این زمینه عقب نشینی کند، اجازه خواهد داشت پروژه خود را حفظ کند زیرا درگیری این کشور با سایر کشورهای منطقه با برنامه تفرقه بینداز و حکومت کن.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما