اخبار روز

سلامت روده، قلب، پاکسازی خون، بهبود دیابت و موارد دیگر با این سبزی مقرون به صرفه

سلامتی و زندگی رضایت بخش به یک رژیم غذایی سالم و دانش مناسب از غذاهایی که می خوریم بستگی دارد. یکی یکی از مهم ترین و مقرون به صرفه ترین راه های حفظ سلامتی، استفاده از سبزیجات با خواص منحصر به فرد است. در میان آنها، خانواده کلم یک گزینه عالی در نظر گرفته می شود.

به گزارش فرتوب، این سبزی نه تنها به دلیل قیمت مقرون به صرفه، بلکه به دلیل فواید فراوانی که برای سلامتی دارد، شناخته شده است. کلم با ترکیبات غنی از مواد مغذی و فواید چشمگیر برای سلامت روده، سلامت قلب، تصفیه خون، بهبود عملکرد دیابت و موارد دیگر، یک قهرمان تغذیه در دنیای مدرن محسوب می شود.

محافظت در برابر انواع سرطان

کلم پیچ حاوی سولفورافان و سایر آنتی اکسیدان ها است و برای مبارزه با انواع سرطان از جمله سرطان پوست، پانکراس و پروستات مفید است.

بهبود هضم و مشکلات مربوط به آن

کلم به دلیل داشتن فیبر و پروبیوتیک برای سلامت دستگاه گوارش از جمله کمک به هضم غذا و درمان زخم معده موثر است.

محافظت از پوست و ضد التهاب

ویتامین C موجود در کلم به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. علاوه بر این، خواص ضد التهابی آن برای تسکین درد مفاصل و آلرژی مفید است.

تسکین درد مفاصل و زانو

استفاده موضعی از برگ کلم برای تسکین درد مفاصل و زانو به ویژه در شرایط التهابی مانند آرتریت توصیه می شود.

به کاهش وزن کمک می کند

از آنجایی که کلم پیچ کم کالری و سرشار از فیبر است، به کاهش وزن کمک می کند و احساس سیری طولانی مدت را تضمین می کند.

ارزش غذایی کلم سفید

کلم پیچ منبع غنی از ویتامین ها (گروه های A، C، K و B)، مواد معدنی (کلسیم، آهن، منیزیم) و آنتی اکسیدان هایی است که برای حفظ سلامت کلی ضروری هستند.

عوارض جانبی کلم سفید

با وجود فواید فراوان، خوردن زیاد کلم می تواند باعث نفخ، نفخ و در موارد نادر کاهش قند خون شود. افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند به دلیل داشتن ویتامین K کلم باید مراقب مصرف آن باشند.

دیپلم

کلم پیچ یک افزودنی ارزشمند به رژیم غذایی است که می تواند به بهبود سلامت کلی، محافظت در برابر بیماری ها و کاهش وزن کمک کند. با این حال، مانند هر غذای دیگری، مصرف متعادل برای جلوگیری از عوارض احتمالی توصیه می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا