دارا حیایی یکی او یکی از بازیگران جوان و خوب سینما و تلویزیون است که مدتی تجربه مدلینگ را دارد. مجموعه تلویزیونی سرنوشت و زمستان را می توان از جمله آثار زیبای دارا به حساب آورد که برای او شهرت و محبوبیت به ارمغان آورد. در ادامه با سایر فعالیت ها و بیوگرافی دارا حیایی آشنا می شوید.

بیوگرافی دارا حیایی

دارا حیایی در ۱۱ به دنیا آمد شهریور 1375 ساکن تهران و بازیگر سینما و تلویزیون است. این بازیگر جوان در رشته طراحی صنعتی مشغول به تحصیل است. دارا تنها فرزند امین حیایی و همسر سابقش مونا بانکی پور است. پدر و مادر دارا بازیگر و مادربزرگش فرزانه داوری بازیگر سابق قبل از انقلاب بود. دارا کار خود را با مدلینگ و تبلیغات آغاز کرد و از ۲۳ سالگی به صورت حرفه ای بازیگری را آغاز کرد.

دارا حیایی و امین حیایی

خانواده و ازدواج

امین حیایی در سال ۱۳۷۱ در حالی که تنها ۲۲ سال داشت با مونا بانکی پور ازدواج کرد اما این ازدواج بسیار کوتاه بود و بعد از تولد دارا منجر به جدایی شد. حضانت و سرپرستی دارا به مادرش سپرده شد و آن دو مدتی در خارج از کشور با مادربزرگ دارا زندگی کردند. دارا حیایی هنوز مجرد و مجرد است.

مونا بانکی پور، مادر دارا حیایی

مونا بانکی پور در سال 1355 در تهران به دنیا آمد. کارگردانی خوانده و تجربه بازیگری و کارگردانی دارد. از جمله فیلم هایی که خانم بانکی پور در آنها حضور داشتند می توان به فیلم خانه ای در شن و مجموعه تلویزیونی «خواب و بیدار» اشاره کرد. او در این سریال در نقش شیرین همسر سروان جلالی با بازی دانیال حکیمی بازی کرد.

مونا بانکی پور پس از مدتی به دلیل عوارض پس از جدایی از بازیگری فاصله گرفت و چند سالی با مادر و دارا در خارج از کشور زندگی کرد.

زندگی خصوصی عکس های شخصی و بیوگرافی دارا حیایی فرزند امین حیایی (عکس)

امین حیایی پس از جدایی از مونا بانکی پور برای دومین بار ازدواج کرد. همسر وی نیلوفر خوش خلق متولد 1351 و بازیگر است.

شروع فعالیت

دارا در 6-7 سالگی در سریال مسافر دردسرساز جلوی دوربین رفت و سپس در سریال امین و مینا جلوی دوربین رفت. او پس از بازگشت به ایران به دلیل چهره جذابش به مدلینگ علاقه مند شد و مدتی در بیلبوردها از جمله مزماز دیده می شد. پس از مدتی در کلاس های بازیگری پدرش ثبت نام کرد و بازیگری را آموخت و قدمی جدی به دنیای هنر برد.

اولین تجربه حرفه ای دارا مقابل دوربین در سال 2016 با بازی در فیلم بسیار تحسین شده “Ateşli Film” بود. محبوبیت دارا به سال 2018 و بازی او در سریال Kader برمی گردد که در بین بینندگان تلویزیون بسیار محبوب شد. این سریال شامل چهار فصل است و در فصل چهارم نقش دارا هاشم را بر عهده می گیرد. هاشم و سهراب دو نقش مهم در این سریال دارند که دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشتند و هم اکنون با مشکلات عاطفی نیز مواجه هستند.

حقایق و حواشی

دارا حیایی در مورد پدرش می گوید: در اینکه نام امین حیایی نام فوق العاده ای است شکی نیست، اما باید بدانید که من می خواهم از تجربیات پدرم استفاده کنم نه از نام او. من هرگز نمی خواهم به نام پدرم کار کنم.

در ادامه آمده است: به توصیه پدرم در کلاس های هنرهای بازیگری و بیان شرکت کردم، سعی می کنم با مطالعه کتاب تجربه کسب کنم و بیشتر این رشته را دنبال کنم.

نحوه صحبت من در فیلم الو و در برخی صحنه های دونفره بسیار شبیه پدرم است. نبود چه کسی صحبت می کند؟ برای همین لحن صدایم را عوض کردم.

زندگی خصوصی عکس های شخصی و بیوگرافی دارا حیایی فرزند امین حیایی (عکس)

فعالیت های دارا حیایی

آثار سینمایی

شاله ور: حمید نعمت الله، 1396

کار تلویزیونی

سریال مسافر مشکل دار: شاهرخ حمیدی مقدم، 1381

مجموعه آمین و مینا: هنگام مفید، 2007

سریال سرنوشت 1 تا 4: محمدرضا خرمدانان 2018 – 1401

نمایش خانه

پدرخوانده ۲، سعید ابوطالب ۱۴۰۲

زودیاک ۲، محمدرضا رضاییان، ۱۴۰۳

دارا حیایی در شعله های آتش

شعله ور فیلمی به کارگردانی حمید نعمت الله، تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که در زندگی‌اش «مهم نیست» و این ذهنیت تمام زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شلوار اولین تجربه جدی دارا حیایی بود. او در این فیلم نقش نوید را بازی کرد.

زندگی خصوصی عکس های شخصی و بیوگرافی دارا حیایی فرزند امین حیایی (عکس)

دارا حیایی در فیلم شعله

در سرنوشت چیزی برای خجالت وجود ندارد

مجموعه تلویزیونی پرطرفدار سرنوشت به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان و تهیه کنندگی اکبر تداردیان در 4 فصل تشکیل شده است. از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند می توان به کیسان دیباج، فاطمه بهارمست، علیرضا آرا، فریبا نادری، حسین پاکدل، پوریا پور سرخ، لیلا بلوکات، مجید واشقانی، مهدی صبایی و مائده طهماسبی اشاره کرد.

دارا حیایی در این سریال نقش هاشم را بازی می کند.

دارا با این فیلم بسیار محبوب شد و بیشتر بینندگان تلویزیون او را با نام هاشم در سریال کادر می شناسند.

زندگی خصوصی عکس های شخصی و بیوگرافی دارا حیایی فرزند امین حیایی (عکس)

دارا حیایی در سریال کادر

منبع: ستاره

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما