طبق اخبار شما: سعید الهی کارشناس فرهنگی و فیلمساز با پرداختن به موضوعی که در این سریال به کارگردانی محمدحسین مهدویان همزمان با پایان فصل سوم این سریال به آن پرداخته شده است، گفت: ایجاد تشکل های مخفی و خانوادگی برای منافع مالی و اقتصادی است. یکی از آسیب های مهم ایجاد یک جامعه سالم است.

باندهای مافیایی منحصر به کشورهای اروپایی، آمریکایی یا آسیای شرقی نیستند و تشکیل این گروه های خطرناک که برای ثروت اندوزی و تقویت قدرت سیاسی و اقتصادی خود دست به انواع جنایات می زنند در ایران نیز رواج دارد.

این تولیدکننده با بیان این مطلب گفت: میزان فساد در بخش دولتی و شرکت‌های خصوصی سال‌هاست که فضای اقتصادی کشور را به گواه پرونده‌های قضایی در بر گرفته و مطالعاتی به شرح زیر انجام شده است.زخم کاریاو بخش کوچکی از این موضوع را بسیار دقیق و مناسب با بیان دراماتیک و قصه‌گویی سنتی در هنرهای نمایشی لمس کرد.

این کارشناس فرهنگی تاکید کرد: نفوذ مفسدان اقتصادی به دستگاه های دولتی برای دستیابی به پروژه های کلان ملی همانطور که در سریال «زخم کاری ذکر شده» نشان داده شده است، سابقه دارد؛ بنابراین این بازنمایی رفتار خشن و خودخواهانه مراکز است. قدرت و ثروت در واقع بر حاکمان و دولتمردانی که تصمیم می گیرند تاثیر می گذارد این یک هشدار جدی است.

الهی یادآور شد: مجموعه زخم کاری صرف نظر از شایستگی ها و ضعف های فنی در بحث محتوا، حکایتی از تلاش جمعی عده ای بی رحم برای سوء استفاده از منابع دولتی دارد. اگرچه این امر حکایت از نظارت و ردیابی مقامات امنیتی دارد، اما مهمتر از آن لایه‌های پنهان جریان نفوذ و گاه معاملات ظاهری اقتصادی دولت را نشان می‌دهد.

واضح است که گسترش فساد و به قدرت رسیدن گروه های مافیایی منجر به ناامیدی طبقه متوسط ​​و فقیر و ایجاد نابرابری در دسترسی به منابع و فرصت ها برای همه طبقات خواهد شد، اما نحوه برخورد با این امر روشن است. . قطعاً تولیدات نمایشی ممکن است نقش مهمی در تبیین تأثیرات منفی این جریان داشته باشند.

این کارشناس فرهنگی در خاتمه گفت: آثار نمایشی قبل از تنویر افکار عمومی به نوعی ابزاری است که مسئولان را به باور واقعیات خشن جامعه از جمله وجود فساد تشویق می کند و به تأثیر منفی این پدیده شوم بر جامعه پی می برد. مردم و جامعه حتي زنده ماندن و مرگ هم حاكم باش و خودت.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما