اخبار روز سینما جهان

زاویه دولان رییس هیات داوران بخش نوعی نگاه جشنواره کن شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، زاویا دولان فیلمساز کانادایی که در سال ۲۰۱۴ برای فیلم «مامان» جایزه هیئت داوران کن را دریافت کرد، ریاست هیئت داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ را برعهده داشت.

او در بیانیه ای گفت: متواضع و خوشحالم که به عنوان رئیس هیئت داوران نوعی نگاه به کن بازگشتم. حتی بیشتر از اینکه خودم فیلم بسازم، کشف آثار فیلمسازان با استعداد همیشه در قلب سفرهای شخصی و حرفه ای من بوده است. این فرصتی برای من است تا با اعضای هیئت داوران بر جنبه اساسی هنر فیلم تمرکز کنم. داستان هایی که صادقانه گفته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، دولان در ۱۹ سالگی اولین فیلم بلند خود را با عنوان «مادرم را کشتم» نوشت و کارگردانی، تهیه کنندگی و بازی در آن را بر عهده داشت. دومین فیلم او «تپش قلب» در 21 سالگی در رده «مثل انگار» به نمایش درآمد و پس از آن «لاورنس به هر حال» 2 سال بعد در همین بخش دیده شد و سوزان کلمنت بازیگر آن جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. .

او در ادامه فیلم‌های Tom on the Farm و Mom را کارگردانی کرد که اولین حضور او در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن بود. V یکی او یکی از اعضای هیئت داوران شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن بود که ریاست آن بر عهده برادران کوئن بود.

دولان در ادامه فیلم «اینجا پایان جهان است» را ساخت که برنده جایزه بزرگ کن شد و پس از آن «زندگی و مرگ جان اف. دونوان» و «ماتیاس و ماکسیم» که در بخش رقابتی نمایش داده شدند در سال 2019 به کارنامه هنری خود اضافه شد.

پیش از این گرتا گرویگ به عنوان رئیس هیئت داوران بخش اصلی جشنواره فیلم کن 2024 معرفی شده بود.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از 14 تا 25 می (25 اردیبهشت ماه تا 5 خرداد 1403) برگزار می شود.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا