رئیس قوه قضائیه با اشاره به حمله تروریستی در شهرستان تفتان در استان سیستان و بلوچستان گفت: عاملان مستقیم و غیرمستقیم این قتل ها و جنایات را تحت تعقیب قرار خواهیم داد و به اشد مجازات خواهیم رساند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای امروز دوشنبه (7) بازداشت شد. آبانوی طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به خباثت رژیم موقت صهیونیستی در تهاجم به فضای امن ایران اسلامی، اظهار داشت: رژیم جنایتکار و باند جنایتکار صهیونیستی به این تخلف پاسخ سخت خواهند داد فضای ایران اسلامی است و رژیم موقت و جعلی به شدیدترین وجه انتقام جنایات خود را خواهد گرفت. اینجانب بر خود لازم می دانم به چند تن از سربازان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به برخی مراکز نظامی کشورمان به شهادت رسیدند، تبریک و تسلیت بگویم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: شهادت مظلومانه جمعی از ماموران نیروی انتظامی جان برکف در شهرستان تفتان استان سیستان و بلوچستان. تروریست های جنایتکار وابسته به استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست های جنایتکار در شهرستان تفتان استان سیستان بلوچستان جنایت کردند و ده تن از نیروهای پلیس جان برکف خدمتگزار مردم به شهادت رسیدند. شهادت این غیورمردان حافظ امنیت مردم فراجا را تبریک و ابراز تاسف می کنیم و تاکید می کنیم که عاملان مستقیم و غیرمستقیم این قتل ها و جنایات را محاکمه و به اشد مجازات خواهیم رساند. البته در تعقیب و گریز تعدادی از دست اندرکاران جنایت اخیر سیستان بلوچستان نیز کشته و دستگیر شده اند و تا دستگیری تمامی عوامل و عوامل جنایت در شهرستان تفتان ادامه خواهد داشت.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص گفت: افرادی که به تروریست ها و عوامل شرور مخل امنیت مردم کمک می کنند و مکان و تجهیزات می دهند نیز باید بدانند که در اقدامات جنایتکارانه تروریست ها شریک هستند و مجازات خواهند شد. ” با قاطعیت طبق قانون.

قاضی القدات ادامه داد: همچنین به مردم توصیه می کنیم در صورت مشاهده هرگونه حرکت مشکوک عناصر شرور، سریعا مراتب را به دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مربوطه اطلاع دهند و بسیار مراقب باشند تا شریک جرم تروریست ها و اشرار نشوند. ، خدای نکرده و برای آماده سازی مکان ها یا تجهیزات. این کار را نکنید زیرا این نیز جرم محسوب می شود و قانون برای آن مجازات تعیین کرده است.

رئیس کل دادگستری با اشاره به موضوع مهم «امنیت روانی مردم» گفت: هرکس با زبان، نوشته یا عملکرد خود در فضای مجازی و جاهای دیگر امنیت روانی مردم را برهم بزند و درگیر ناهنجاری های اجتماعی شود، نشان می دهد که چنین رفتاری می تواند ناشی از آن باشد. مردم تحمل نخواهند شد و نسبت به رفتار آنها بی تفاوت نخواهیم بود. در این راستا به نهادها و مسئولان مربوطه تاکید کردم که فرآیندهای سازمان یافته تهدید و محدود کردن امنیت روانی مردم را که سرنخ‌های آن به دنیای خارج مرتبط است و به آن وابسته است، شناسایی و وارد نظام قضایی کنند. عناصر مزدور دشمن همچنین به افرادی که با سهل انگاری امنیت معنوی افراد را به خطر بیندازند اخطار داده می شود و در صورت عدم تذکر با آنها برخورد قانونی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژعی اظهار داشت: دادستان ها و قضات ما در مراجع مختلف قضایی به مواردی برخورد می کنند که امنیت روانی افراد را مختل می کند از همه جهات از جمله ماهیت اعمال و سوء استفاده از اقدامات آنها توسط آنها. دشمن و خسارات مادی و معنوی ناشی از اعمال آنها. بنابراین باید حواسشان باشد و با توجه به موازین قانونی و با دقت و سرعت در مورد پرونده این دسته از متهمان تصمیم گیری کنند. در صورت تائید احکام این محکومان باید مسائل مربوط به آن به صراحت به مردم ارائه شود و به مردم اطلاع داده شود که چنین فردی از روی سهل انگاری مرتکب چنین عملی شده و مجازات شده است و در بدو امر نیز مرجعی است به مجازات او یا به فردی تذکر داده نشد و به تهدید امنیت معنوی مردم ادامه داد و حکمی با آن وصف در مورد آنها صادر شد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود در جلسه امروز اظهار داشت: برخی از افرادی که عنوان پژوهشگر و استاد در این زمینه را دارند، اقداماتی را انجام می دهند که بر خلاف امنیت است. رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی اگرچه بیش از یک سال است که فجیع ترین و گاه بی سابقه ترین جنایات را علیه مردم فلسطین و لبنان انجام می دهد، اما در کمال تعجب اظهارات و نظراتی را بیان می کنند که در این مقطع زمانی بسیار ناخوشایند است. آیا این همه جنایات صهیونیست های غارتگر علیه مردم، کودکان و بیماران غزه و جنوب لبنان را نمی بینند؟! اما دادسرای ویژه روحانیت به سازمان مذکور هشدار داده است که در صدد اصلاح سخنان و نظرات نادرست و اصلاح آن خواهد بود. همچنین به دادستان ویژه روحانیت قم تاکید کردم که اگر اصلاح و جبرانی از سوی سازمان مذکور صورت نگیرد، اقدامات مقتضی با آنان صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری در ادامه سخنان خود در جلسه امروز با اشاره به لزوم تلاش و کوشش بیشتر برای محاکمه و محکومیت بین المللی رژیم جنایتکار صهیونیستی، تصریح کرد: هر چند نهادهای بین المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند با انفعال خود این کار را انجام ندهید. آنها را به محاکمه و محکومیت سران باند جنایتکار صهیونیستی امیدوار کنید، اما به هر حال ما در جمهوری اسلامی ایران باید به مسئولیت خود در این زمینه و پیگرد و محکومیت سران رژیم جنایتکار صهیونیستی در عرصه بین المللی عمل کنیم. انجمن ها در این راستا دادستان کل کشور با همکاری معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و سایر دستگاه های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه و مرکز امور وکلای قوه قضائیه اقدامات و تدابیر بیشتری را به عمل آورد. محاکمه جنایات سران باند جنایتکار صهیونیستی در مجامع بین المللی؛ بدون شک رژیم صهیونیستی مرتکب بدترین جنایات جنگی در بیش از یک سال گذشته و کشتار هارث و نسل در فلسطین شد. حتی بر اساس استانداردها و سیستم های بین المللی، اقدامات صهیونیست ها در غزه و جنوب لبنان مصداق بارز جنایات جنگی و نقض حقوق بشر است.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود در جلسه امروز با اشاره به بند هشتم آبان در روز پدافند غیرعامل، سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل، گفت: مقام معظم رهبری با خرد و خرد سالیان متمادی و امروز بر اهمیت پدافند غیرعامل تاکید کرده است. ما از نقش این مقوله در حفاظت از کشور، تحکیم امنیت مردم، افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری در نقاط مختلف کشور آگاه هستیم. ضروری و مهم است. بر این اساس و بر اساس ضوابط و مقررات موجود در کشور، تمامی ادارات و نهادها باید به مقوله پدافند غیرعامل و مسائل مربوط به آن و پیرامون آن توجه ویژه داشته باشند تا روز به روز پایداری ملی در مقابله با تهدیدات ارتقا یابد.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود به تداوم جلسات و جلسات اتاق فکر با کمیسیون ها و فراکسیون های مختلف شورای اسلامی و همچنین برگزاری جلسات با سه کمیسیون «عدالت و حقوق»، انرژی» و «صنایع و معدن» خطاب به چند وقت اخیر وی خطاب به کارمندان و ضابطان قضایی تاکید کرد: در امور مربوطه از جمله لوایح و طرح‌های قضایی و حتی فراقانونی در مقوله قانون، حداکثر همکاری و حمایت از نمایندگان مجلس را داشته باشند. توسعه و گسترش هوش فرآیندها و غیره

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما