رشد 67 درصدی ایجاد سالن های نمایش و توسعه زیرساخت های سینمایی در استان گیلان

رئیس سازمان سینمایی کشور با اعلام رشد 67 درصدی ایجاد سالن های نمایش و توسعه زیرساخت های سینمایی در استان گیلان گفت: این استان در ابتدای دولت سیزدهم 9 سالن سینما فعال داشت که اکنون به 15 سالن سینما افزایش یافته است. .

بازتاب آنلاین محمد خزایی روز دوشنبه در سومین جشن حضور یافت مهر سینمای ایران در گیلان همزمان با سایر استان های کشور و مراسم تجلیل از برگزیدگان سینمای این استان در تالار مرکزی رشت افزود: دستیابی به زبان مشترک با مخاطب هنری است که می توان در تولید جدید به آن دست یافت. فیلم ها را باید جدی گرفت

به گزارش ایرنا، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه فضای سینمایی کشور را مناسب دانستند و افزودند: در شرایط کنونی شرایط اقتصادی سینمای ایران بسیار خوب است و من باید تلاش جدیدی برای ساخت فیلم های خوب در همه ژانرها اعم از فیلم های کودک و نوجوان، فیلم های تاریخی، فانتزی، انقلابی، دفاع مقدس و مذهبی انجام شود و آثاری تولید شود که با نسل جدید ارتباط برقرار کند.

او توضیح داد: یکی یکی از پربارترین دوره های فیلمسازی در عرصه های اقتصادی سینما در سیزدهم پادشاهی رخ داد. وقتی اقتصاد ثبات داشته باشد می توان به توسعه سینما فکر کرد. در دولت سیزدهم سرمایه گذاران خارج از کشور به سینما بازگشتند و به این عرصه امیدوار شدند.

خزایی تاکید کرد: نگاه جدی به استان ها از سال گذشته با جشنواره فیلم فجر آغاز شد و برای اولین بار 6 فیلمساز استانی در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند و شعاری که در ابتدای دولت سیزدهم داده شد توجه ویژه بود. شهرها برای از بین بردن فضای پدرسالاری و روابط خاص بین گروه ها و اکنون 30 درصد محقق شده است.

وی ادامه داد: در برنامه های 1403 سازمان سینمایی کشور توجه ویژه ای به استان ها و جوانان شد و 70 میلیارد ریال کمک برای حمایت از فیلم های استانی برای 10 فیلم در موسسه فارابی در نظر گرفته شد که امیدواریم این برنامه اجرایی شود. در دولت جدید

خزایی تصریح کرد: از بین هزار فیلمساز متقاضی پروانه ساخت فیلم در کشور، آثار 126 کارگردان انتخاب و انتخاب شدند که 75 درصد این کارگردانان از استان های مختلف هستند.

وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم در حوزه زیرساختی برخی از دفاتر سینمای جوانان تجهیز شد و برای برخی دیگر دفاتر با حمایت مسئولان استانی خریداری شد. اگر امکانات در کشور به صورت عادلانه توزیع شود، همه هنرمندان این کشور می توانند از امکانات این منطقه بهره مند شوند و بیشتر مشکلات ما در این منطقه حل می شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: در حوزه فیلم کوتاه، هیات انتخاب جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آثار شاخصی را انتخاب کرده و به زودی نسل جدیدی از متفکران و متفکران از میان آنها ظهور خواهد کرد. سینمای ایران که در عرصه های بین المللی خواهد درخشید.

وی افزود: قول داده بودیم فضای اجاره را بشکنیم و به شهرها فرصت ویژه ای بدهیم تا به دور از محدودیت های مرکز به فعالیت خود ادامه دهند و امروز به این وعده عمل کرده ایم و امیدواریم این شرایط همچنان جلوه خاصی داشته باشد. دولت جدید

رئیس سازمان سینمایی کشور همچنین از رشد 67 درصدی ایجاد سالن های نمایش و توسعه زیرساخت های سینمایی در استان گیلان خبر داد و گفت: این استان در ابتدای دولت سیزدهم 9 سالن سینما فعال داشت که اکنون به افزایش یافته است. 100 میشه 15

وی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد زیرساخت های سینمایی در این منطقه گفت: امروز سه سینما در مجتمع سینمایی آرش مال منطقه آزاد تجاری بندرانزلی به بهره برداری رسیده و به زودی چهار سینما دیگر در این استان افتتاح می شود.

خزاعی تصریح کرد: استان های گیلان و مازندران نه تنها محل سکونت بسیاری از هنرمندان بزرگ و مطرح کشور، نهادهای مهم سینمایی و فیلمسازان جوان است، بلکه در تولید آثار هنری و سینمایی پس از تهران در رتبه دوم قرار دارند.

وی با بیان اینکه از انتقادات و پیشنهادات هنرمندان گیلان استقبال می کنیم، گفت: این پیشنهادات را در فرصتی مناسب به صورت مکتوب ارسال کنید تا با توجه به شرایط و نیاز مرکز خدمات ویژه شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد.

خزاعی گفت: باعث خوشحالی است که در اولین سفرم به این استان شاهد تحقق وعده هایی هستم که به هنرمندان داده ام.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: در این زمینه دو نفر از سینماهای استان پروانه ساخت دریافت کردند و تولید اولین فیلم کودک و نوجوان در این استان با کارگردانی و تهیه کنندگی گیلانی آغاز شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما