اخبار روز

رئیس ستاد ارتش کره شمالی برکنار شد! کیم جونگ اون، افزایش قدرت نظامی را برای یک جنگ احتمالی ضروری کرد!/جزئیات

با تغییر ژنرال ارشد ارتش، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواستار آمادگی بیشتر نیروهای مسلح این کشور برای جنگ احتمالی، افزایش تسلیحات و گسترش رزمایش های نظامی شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از پی ام آپ; رهبر کره شمالی این اظهارات را در نشست کمیسیون نظامی مرکزی بیان کرد. همچنین در این نشست طرح هایی برای اجرای اقدامات متقابل و افزایش قدرت بازدارندگی کشور ارائه شد که این خبرگزاری از تشریح جزئیات آن خودداری کرد.

در گزارش خبرگزاری دولتی این کشور (KCNA) در این بیانیه همچنین آمده است که کیم تصمیم گرفته است پاک سو ایل، رئیس ستاد ارتش این کشور را که حدود هفت ماه این سمت را در اختیار داشت، برکنار کند. از دلیل برکناری وی اطلاعی داده نشده است.

ژنرال ری یونگ گیل که پیش از این وزیر دفاع بود، جایگزین پاک سو ایل شد. ژنرال ری پیش از این به عنوان رئیس ستاد ارتش خدمت می کرد اما در سال 2016 از سمت خود برکنار شد و ادامه غیبت وی در مراسم رسمی منجر به انتشار گزارش هایی در کره جنوبی مبنی بر اعدام ژنرال نظامی شد. اما پس از چند ماه با یک پست عالی نظامی دیگر به صحنه بازگشت.

بازدید کیم جونگ اون از کارخانه اسلحه سازی
تیراندازی به کیم جونگ اون در یک کارخانه اسلحه سازی

رسانه دولتی کره شمالی همچنان بدون ارائه جزئیات گزارش می دهد که کیم قصد دارد ظرفیت تولید تسلیحات را افزایش دهد. او هفته گذشته از کارخانه های اسلحه بازدید کرد و خواستار تولید موتورهای موشکی، توپخانه و سایر سلاح ها شد.

عکس های منتشر شده توسط این خبرگزاری نشان می دهد که کیم به نقشه سئول و مناطق اطراف پایتخت کره جنوبی اشاره می کند.

آمریکا کره شمالی را متهم کرده است که برای جنگ در اوکراین به روسیه تسلیحاتی از جمله گلوله های توپخانه، راکت و موشک می دهد. روسیه و کره شمالی این ادعاها را رد کرده اند.

در این گزارش آمده است که کیم همچنین از ارتش خواسته است تا با استفاده از جدیدترین تسلیحات و تجهیزات کشور، رزمایش هایی را برای آماده نگه داشتن سربازانش انجام دهد.

کره شمالی در 9 سپتامبر به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این جمهوری رژه نظامی برگزار خواهد کرد. کره شمالی تعدادی گروه شبه نظامی دارد که از آنها برای تقویت نیروهای مسلح خود استفاده می کند.

ایالات متحده و کره جنوبی 21 تا 24 اوت مانور نظامی برگزار خواهند کرد که کره شمالی آن را تهدیدی برای امنیت خود می داند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا