به گزارش پی ام آپ به نقل از مشرق، محمود حکیمی یکی یکی از نویسندگان و مترجمان پرکار ایرانی صبح امروز (جمعه 30) به دلیل عفونت ریه در بیمارستان شریعتی بستری شد. شهریوردارفانی را وداع گفت.

کریمی 9 شهریور در سال 1323 در تهران چاپ شد. پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه برای تحصیل زبان انگلیسی وارد دانشگاه تربیت معلم شد و پس از مدتی تدریس در مدارس تهران، برای ادامه تحصیل در رشته معارف به انگلستان رفت و پس از اخذ مدرک فوق لیسانس به ایران بازگشت. در مراکز تربیت معلم تدریس می کرد.

او از سال 1339 در مجله کیهان بچه ها شروع به نوشتن کرد و این مجله به مدت چهار سال ادامه داشت. اولین کتاب دینی حکیمی در سال 1347 درباره زندگی مصعب بن عمیر، صحابی دلاور پیامبر اسلام بود. وی ماجراجویی داستان نویسی خود را این گونه ادامه می دهد: در سال 1347 به جمع نویسندگان مجله «درس هایی از مکتب اسلام» پیوستم و در سال 1350 در این مجله بزرگ مدرسه به نوشتن داستان های دینی پرداختم. هر داستان گاهی خیلی طولانی بود. آخرین سری داستان های من در این مجله اکنون «گل های تشیع» نام دارد و تاکنون 18 فصل در 18 شماره منتشر شده است.

محمود حکیمی کتاب های بسیاری در زمینه های ادبیات، تاریخ تمدن و تاریخ اسلام تألیف و ترجمه کرد. داستان هایی از دوره ناصرالدین شاه، مجموعه چهار جلدی «هزار و یک قصه تاریخی»، رمان پرفروش «جوان نقاب پوشان»، مجموعه ۲۲ جلدی «تاریخ تمدن» و ده ها اثر دیگر. کتاب هایی از جمله تالیفات این نویسنده چیره دست است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما