bato-adv

عسل می تواند به آرام کردن سرفه و تسکین گلودرد کمک کند و اعتقاد بر این است که دارچین راه های هوایی مسدود شده را پاک می کند. در ترکیب، آنها یک درمان خانگی محبوب برای علائم سرماخوردگی و آنفولانزا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت؛ استفاده از مقادیر متوسط ​​دارچین و عسل برای درمان سرماخوردگی ضرری ندارد، اما مانند بسیاری از داروها، بهتر است از آن در حد اعتدال استفاده شود زیرا دارچین یا عسل بیش از حد می تواند در برخی افراد بیشتر از فواید مضر باشد.

درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دارچین و عسل می توانند علائم سرماخوردگی را کاهش دهند. در طول سال‌ها، این دو با هم ترکیب شده و برای ارائه درمان‌های خانگی برای علائمی مانند گلودرد، سرفه، احتقان و سایر علائم سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

سرماخوردگی یک عفونت تنفسی است که توسط صدها ویروس مختلف ایجاد می شود. سرماخوردگی معمولاً 10-7 روز طول می کشد و خود به خود از بین می رود.

هم دارچین و هم عسل حاوی خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کنند در حالی که بدن شما با ویروس مبارزه می کند.

فواید عسل در درمان سرماخوردگی

رفع گلودرد: عسل را می توان برای تسکین گلودرد استفاده کرد، اما نحوه عملکرد آن دقیقاً مشخص نیست.
کاهش گلودرد: یک مطالعه بر روی افرادی که جراحی برداشتن لوزه انجام داده بودند نشان داد کسانی که تحت درمان با عسل قرار گرفتند نسبت به گروه کنترل به داروهای مسکن کمتری بعد از عمل نیاز داشتند.
بهبود خواب: ثابت شده است که عسل خواب را در کودکان مبتلا به سرفه بهبود می بخشد.
مبارزه با ویروس: ترکیبات زیست فعال موجود در عسل ممکن است از انواع خاصی از عفونت های تنفسی محافظت کنند.

فواید دارچین در درمان سرماخوردگی

پاکسازی راه هوایی: دارچین می‌تواند به عنوان خلط‌آور عمل کند و سرفه کردن مخاط را آسان‌تر کرده و راه‌های هوایی را پاک کند.
باز کردن مجاری تنفسی: ترکیبات موجود در دارچین ممکن است به باز کردن مجاری تنفسی کمک کند، که می تواند تنگی نفس را تسکین دهد.
مبارزه با ویروس: در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که عصاره دارچین پتانسیل محافظت در برابر برخی عفونت های ویروسی مانند کووید-19 را دارد، اما هیچ مدرکی مبنی بر پیشگیری یا درمان سرماخوردگی وجود ندارد.

دستور العمل دارچین و عسل برای درمان سرماخوردگی

ابتدایی ترین دستور العمل برای دارچین و عسل یکی از آن دسته چیزهایی است که در طب سنتی ایران و طب آیورودا استفاده می شود و شامل یک قسمت دارچین مخلوط با چهار قسمت عسل است. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را سه بار در روز به مدت سه تا چهار روز مصرف کنید.

اگر می خواهید این دستور را برای کل خانواده تهیه کنید، دستور پخت را در تعداد نفرات ضرب کنید. به عنوان مثال، یک خانواده چهار نفره از 1 لیوان عسل و 4 قاشق غذاخوری دارچین استفاده می کنند. مخلوط را در یک شیشه در بسته در دمای اتاق نگهداری کنید.

همچنین می توانید یک قاشق چای خوری مخلوط دارچین و عسل را به یک لیوان آب داغ یا چای گیاهی اضافه کنید و برای آبرسانی بیشتر بنوشید. آب داغ همچنین می تواند به رقیق شدن مخاط و تسکین گلو تحریک شده کمک کند.

بهترین زمان برای نوشیدن دارچین و عسل

علائم سرماخوردگی اغلب در شب به دلیل ریتم شبانه روزی بدن بدتر می شود که باعث افزایش فعالیت ایمنی و التهاب در پایان روز می شود. بنابراین، نوشیدن دارچین و عسل بعد از شام یا قبل از خواب ممکن است برای برخی افراد مفید باشد.

چه کسی نباید از آن استفاده کند؟

قبل از مصرف مقادیر زیاد دارچین یا هر مکمل گیاهی با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است خطرات و عوارض جانبی داشته باشد.

دارچین در مقادیر کم بی خطر است اما ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود. برخی از انواع دارچین، مانند کاسیا، حاوی ترکیبی به نام کومارین هستند که در دوزهای بالا می تواند خون را رقیق کرده و به کبد آسیب برساند.

اگر اختلال انعقاد خون، مشکلات کبدی، یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، در مورد استفاده ایمن از دارچین با پزشک خود صحبت کنید. همین امر در مورد افرادی که باردار هستند نیز صدق می کند. ترکیبات دارچین مانند سینامالدئید می تواند باعث انقباضات رحمی شود و خطر زایمان زودرس را افزایش دهد.

عسل به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، افراد مبتلا به آلرژی به گرده یا آلرژی های فصلی شدید (تب یونجه) باید از عسل خام و فرآوری نشده اجتناب کنند زیرا ممکن است حاوی آثار گرده از محیط محلی باشد.

به نوزادان عسل ندهید

هرگز نباید به کودک زیر 12 ماه عسل داده شود زیرا می تواند باعث بوتولیسم شود که یک بیماری بالقوه کشنده است.

در نهایت

مخلوط عسل و دارچین یک داروی بسیار معروف برای مقابله با سرماخوردگی است. تحقیقات نشان می دهد که عسل می تواند به تسکین گلودرد و سرفه کمک کند. دارچین می تواند به باز شدن مجاری تنفسی کمک کند.

عسل و دارچین به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شوند. با این حال، بهتر است از دارچین و عسل در حد اعتدال استفاده کنید، به خصوص اگر باردار هستید، از قبل بیماری دارید یا از داروهای خاصی استفاده می کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما