مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر از راه اندازی پارک علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در عمان خبر داد.

روح الله باقرزاده، دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی وی با تشریح اثربخشی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری فناوری‌های کلیدی و راهبردی، افزود: امروزه این دانشگاه نه تنها توانایی انجام همکاری‌های علمی در سطح ملی با دانشگاه‌های مستقر در کشور را دارد تا نیازها را برطرف کند. ، می تواند از توانایی شبکه همکاران بین المللی دانشگاه در رفع نیازهای جامعه و صنعت بهره مند شود.

به گزارش ایسنا، وی گفت: در این زمینه دانشگاه امیرکبیر 12 کارگروه منطقه ای تشکیل داده است که در نقاط مختلف جهان از آمریکای شمالی و جنوبی گرفته تا کشورهای دوست و همسایه مانند روسیه، کره، ژاپن و جنوب شرق آسیا فعال هستند. کشورها .

باقرزاده با بیان اینکه در این کارگروه ها اعضای هیات علمی دانشگاه بر اساس مزیت های علمی خود با کشورها ارتباط برقرار می کنند، یادآور شد: همکاری این کارگروه ها با هدف ایجاد اکوسیستم و اکوسیستم همکاری های علمی و فناوری حوزه های برتری است. این دانشگاه

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر خاطرنشان کرد: در این برنامه، ایران کارگروه توسعه علم و فناوری در کشور عمان در این کارگروه مرکزی وظیفه دانشگاه در نظر گرفته شده است مجری بودن است تا زیرساخت های توسعه پارک علم و فناوری جمهوری اسلامی عمان را فراهم کند.

وی تاکید کرد: با بهره گیری از ظرفیت کامل دانشگاه های کشور برای ارائه محصولات دانش بنیان ایرانی، شرکت های دانش بنیان را در پارک جمهوری اسلامی ایران در عمان مستقر می کنیم.

باقرزاده ادامه داد: برنامه کارگروه همکاری های علمی و فناوری دانشگاه امیرکبیر در زمینه ایجاد پارک علم و فناوری ایران در سه کشور «قطر»، «امارات متحده عربی» و «عمان» در حال اجراست. دلیل انتخاب دانشگاه امیرکبیر و کشور عمان، معرفی فناوری های توسعه یافته در کشور است که می تواند از طریق کشور ثالث به بازارهای بین المللی عرضه شود.

وی با تاکید بر اینکه در این مسیر وارد مشارکت راهبردی با کشور عمان خواهیم شد، افزود: در حوزه پروژه های مشترک، پروژه های متعددی در دستور کار قرار دارد. یکی یکی از برنامه های اصلی ما ایجاد شعبه دانشگاه امیرکبیر در خارج از کشور است.

باقرزاده گفت: این پروژه در ترکیه، عمان و کشورهای آسیای میانه برنامه ریزی شده است تا بتوانیم حداقل یک شعبه از این دانشگاه را در خارج از کشور افتتاح کنیم.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر تاکید کرد: همکاری های علمی ما در سطح بین المللی در راستای اولویت های دانشگاه و در داخل است. یکی یکی از این زمینه ها همکاری در آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری، هوش و هوش مصنوعی است. تمرکز بیشتر ما در حوزه انرژی های تجدیدپذیر است.

باقرزاده مدیریت منابع آب و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی را از دیگر حوزه های اولویت دار این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این حوزه ها اولویت ما هستند و تلاش می کنیم از طریق شبکه سازی شرکای بین المللی پیدا کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما