به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین و بر اساس گزارش دیجیاتو، زمانی که بیماری نیاز به دریچه جدید قلب دارد، پزشکان تنها دو گزینه مکانیکی و بافتی (بیولوژیکی) در دسترس دارند که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. اخیراً دکتر. هادی محمدی، محقق ایرانی و دانشیار دانشگاه بریتیش کلمبیا، کانادا (UBC) و همکارانش نوعی دریچه قلب را ساختند که مزایای دو نوع دیگر دریچه قلب را ترکیب می کند.

طبق گزارشی در وب سایت دانشگاه UBC Okanagan، دکتر. هادی محمدی درباره آخرین دستاوردش iValve این پیشرفته ترین کار آنها است و بهترین فناوری ها را در دریچه های قلب مکانیکی و مرتبط با بافت ترکیب می کند.

هادی محمدی در مورد دریچه های قلبی و بافتی می گوید: دریچه های بافتی به دلیل شکلی که دارند بهتر از دریچه های مکانیکی کار می کنند، اما به طور متوسط ​​بین 15 تا 20 سال دوام می آورند و نیاز به تعویض دارند. اما آنها به خوبی دریچه های بافتی کار نمی کنند و نیاز به استفاده روزانه از داروهای ضد انعقاد دارند.

ساخت دریچه قلب جدید با مزایای بیشتر

دکتر محمدی می گوید که تیم او یک دریچه قلبی مکانیکی جدید ساخته است که مزایای دو مدل قدیمی را ترکیب می کند: این دریچه به خوبی دریچه های بافتی کار می کند و بیشتر از دریچه های مکانیکی دوام می آورد. به گفته محمدی، این دریچه می تواند زندگی بیماران را راحت تر و ایمن تر کند.

طبق مقاله ای که در مجله Biomechanics منتشر شده است، اگرچه دریچه های مکانیکی قلب برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند. یکی یکی از مشکلات این فناوری استفاده از آن در قلب کوچک نوزادان بود. دکتر محمدی توضیح می دهد که نکته قابل توجه در مورد iValve این است که می توان از آن برای گروه هایی با ضربان قلب بالا مانند کودکان نیز استفاده کرد.

نمونه اولیه iValve در نمونه های آزمایشگاهی به خوبی کار می کند و محققان قصد دارند به زودی آزمایش های حیوانی را انجام دهند. اگر همه چیز خوب پیش برود، آنها امیدوارند iValve ظرف دو سال آینده برای آزمایشات بالینی آماده شود.

2272272

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما