دادگاه عالی کانادا درخواست خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی برای توقیف اموال ایران را رد کرد.

به گزارش ایسنا، دادگاه عالی کانادا درخواست تجدید نظر خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی را که خواستار توقیف دارایی های دولتی و بانکی ایران در خاک کانادا برای پرداخت میلیون ها دلار غرامت شده بودند، رد کرد.

در سال 2021، دادگاه عالی انتاریو مدعی شد که ایران عمدا هواپیمای اوکراینی را ساقط کرده است.

پس از آن، این دادگاه دریافت که 9 خانواده مستحق دریافت غرامت نزدیک به 250 میلیون دلار از طرف 14 قربانی حادثه بودند.

با این حال، علیرغم اینکه ایران مسئول این حادثه است، دولت فدرال استدلال کرده است که دادگاه انتاریو نمی تواند به خانواده ها اجازه دهد تا اموال ایران را تحت قوانین بین المللی مصادره کنند.

یک قاضی دادگاه عالی انتاریو با این استدلال که دارایی‌های ایران به دلیل مصونیت دیپلماتیک تحت قانون کانادا محافظت می‌شود، در کنار دولت قرار گرفت.

بر اساس گزارش سی‌بی‌سی، مارک آرنولد، وکیل خانواده‌های قربانیان، پس از رد درخواست تجدیدنظر گفت که این حکم پایان پرونده در کانادا خواهد بود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر گفته بود: ما تمام تلاش خود را در چارچوب قوانین ملی و بین‌المللی انجام داده‌ایم تا بتوانیم بخشی از دردها را جبران و جبران کنیم. از خانواده های قربانیان این حادثه دلخراش.»

وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در این زمینه مسئولانه عمل کرده و به تلاش های خود در این زمینه ادامه خواهد داد، اما در عین حال برخی کشورها از این حادثه تلخ به عنوان ابزاری برای فشار و سیاسی کردن ایران استفاده می کنند. “ما مشکل را نمی پذیریم.”

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما