برای فرار غذاهای محلی در واقع به عنوان میراث فرهنگی مردم هر کشور به حساب می آیند. با گذشت زمان، با مدرن شدن زندگی و ورود غذاهای جدید، برخی از این غذاها به تدریج فراموش شدند و یا روش های طبخ تغییر یافت. اگر به هر جای ایران بروید حتما با غذاهای خوشمزه و محلی مواجه می شوید که برخی از آنها را تا به حال نخورده اید و حتی اسمشان را نشنیده اید. خوزستان و استان‌های جنوبی ایران منشا غذاهای متنوعی هستند که هر کدام پیشینه فرهنگی خاص خود را دارند. برنج های مخلوط واقعا منحصر به فرد هستند. افراد کمی هستند که از لوبیا برنج، عدس برنج، لوبیا برنج، دسر برنج و غیره خوششان نمی آید. غذاهای مخلوط برنج نه تنها خوشمزه هستند، بلکه همه کاره هستند، و شما می توانید خلاقیت به خرج دهید و تقریباً با هر ماده ای که در دست دارید، یک غذای مخلوط برنج خوشمزه درست کنید. خورش گوشت بوشهری یکی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای جنوبی است که می خواهیم در این مطلب با شما به اشتراک بگذاریم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز

برنج: 3 پیمانه
گوشت گوسفند: 300 گرم
پیاز: 1 عدد
سیر: 1 بوته
گشنیز: 600 گرم
شوید: 200 گرم
لوبیا قرمز قرمز: 1 فنجان لوبیا قرمز
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر لیمو عمانی: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این خورش خوشمزه ابتدا گوشت را با یک عدد پیاز، مقداری زردچوبه، یک حبه سیر، فلفل سیاه و یک لیوان آب در قابلمه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا گوشت پخته و نرم شود. نخود سیاه را با آب و مقداری نمک بجوشانید. شوید و گشنیز را خرد کنید. سیر را پوست گرفته و خرد کرده و در قابلمه ای با کمی روغن بریزید و روی اجاق بگذارید. بعد از سی ثانیه که طعم سیر بلند شد، گشنیز و شوید خرد شده را اضافه کنید و مقداری زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و پودر لیمو عمانی بپاشید. بعد از دو سه دقیقه تفت دادن سبزی ها، برنجی را که چند ساعت در آب خیس کرده اید به سبزی تفت داده شده اضافه کنید. نخود سیاه پخته شده را آبکش کرده و روی برنج بریزید و در آخر گوشت پخته شده را با آبغوره به قابلمه برنج اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. آب برنج را بجوشانید و صاف کنید سپس مقداری روغن روی برنج بریزید و برنج را به مدت 45 دقیقه بپزید. حالا کاسه گوشت بوشهری خوشمزه ما آماده سرو است، از غذایتان لذت ببرید.

نکات برجسته
1- در تهیه این کاسه حتما از سبزیجات تازه استفاده کنید. زیرا سبزیجات خشک بوی کافی ندارند.

2- برای تهیه این غذا بهتر است از گوشت بره چرب استفاده کنید. اگر گوشت گوسفندی دوست ندارید می توانید از گوشت گاو هم استفاده کنید.

3- اگر بخواهیم کاربرد انواع پیاز را به اختصار توضیح دهیم، باید از پیاز زرد، معروف ترین عضو خانواده پیاز شروع کنیم. این پیاز بهترین انتخاب برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام خورد یا در سالاد و سس استفاده کرد. این پیاز برای غذاهای مکزیکی نیز بهترین انتخاب است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به دلیل رنگ زیبای آن می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا استفاده کرد. همچنین برای کباب کردن، سالاد و ساندویچ انتخاب خوبی است. پیاز قرمز طعم کافی به غذا نمی دهد. به همین دلیل معمولاً برای پخت و پز استفاده نمی شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما