مصرف زردآلو غیر از حساسیت های معمولی که ممکن است برخی افراد داشته باشند، هیچ عارضه ای ندارد. افرادی که به گوگرد حساسیت دارند باید در مصرف زردآلو دقت بیشتری داشته باشند. اکثر زردآلوهای خشک حاوی سولفیت هستند که می تواند به طور جدی بر آسم تأثیر بگذارد، حملات آسم را تحریک کند و باعث ناراحتی معده شود.

به گزارش اختاز خبر، یک متخصص طب سنتی به بسیاری از خواص زردآلو اشاره کرد و گفت: این میوه علیرغم همه ویژگی هایی که دارد، بادشکن است و مصرف زیاد آن برای کودکان و سالمندان توصیه نمی شود.

هانیه ناصری با بیان اینکه از نظر طب قدیم ایران رنگ زرد سردتر و سردتر است، گفت: این میوه خون را تصفیه می کند و رگ ها را باز می کند.

یکی دیگر از ویژگی های زردآلو ملین بودن آن است و مصرف آن به افراد مبتلا به یبوست توصیه می شود.

به گفته این متخصص، مصرف زردآلو بوی بد دهان را نیز از بین می برد.

ناصری با اشاره به خاصیت تب بر زردآلو گفت: زردآلو برای کم خونی نیز مفید است.

او معتقد است زردآلو آرتروز را درمان می کند و از نرم شدن استخوان ها جلوگیری می کند.

این فوق تخصص طب سنتی به خواص درمانی دانه زردآلو نیز اشاره کرد و ادامه داد: از نظر طب قدیم ایران، دانه زردآلو گرم و خشک و برگ و گل آن سرد و سرد است. خشک.

ماهیت زردآلو چیست؟ زردآلو گرم یا سرد؟

اگر ماهیت زردآلو را نمی دانید این مقاله را از دست ندهید. در زیر شما را با طبیعت و فواید زردآلو آشنا می کنیم. با ما بمان.

ناصری با بیان اینکه تخمه زردآلو تقویت کننده قوای جنسی است، گفت: روغن هسته زردآلو برای پوست های خشک بعد از استحمام مناسب است و پوست را نرم می کند.

روغن هسته زردآلو اگر تلخ باشد کرم معده و روده را می کشد و ورم مقعد را برطرف می کند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به مضرات زیاده روی در مصرف زردآلو گفت: زردآلو به طور کلی دیر هضم، سنگین و نفخ آور است و سالمندان و کودکان باید از پرخوری پرهیز کنند.
ناصری یادآور شد: زردآلو قبل از غذا مصرف شود و دانه زردآلو به همراه آن مصرف شود. از آنجایی که دانه‌های زردآلو نفخ‌آور هستند و هضم را تسهیل می‌کنند، به نوعی دانه‌های زردآلو مفید هستند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما