محمد اسدی در نشست مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشکل های کارگری و کسب و کار قزوین گفت: بیمارستان تامین اجتماعی قزوین بدهکار است؛ بیمارستان تامین اجتماعی قزوین بدهکار است. تقاضا داریم برای تسویه این بدهی ها وام اعطا شود. همچنین فرماندار و مسئولان مختلف با بیمارستان های خصوصی جلسه ای برگزار کردند اما نتوانستند آنها را برای عقد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی متقاعد کنند. حل این چالش یکی از خواسته های مستمری بگیران ماست.

وی افزود: باید تکلیف تناسب را روشن کنیم.

اسدی درباره بیمه تکمیلی گفت: در بیمارستان تامین اجتماعی یک دهم افراد نمی توانند مزایا دریافت کنند، آنجا بیمه تکمیلی به نوعی به تامین اجتماعی کمک می کند، اگر کمک کرد نباید فلج کنیم.

اسدی همچنین افزود: پرداخت حقوق سخت است اما باید توجه داشت که مستمری بگیر اقساط را بر اساس روز دریافت حقوق پرداخت می کند و تاریخ پرداخت نباید تغییر کند.

زمان افزایش 40 درصدی حقوق بازنشستگان اعلام شد

در بند الحاقی ماده 29 قانون برنامه هفتم توسعه آمده است: به منظور رعایت انصاف در پرداخت حقوق کارکنان و مستمری بگیران و تعدیل حقوق مستمری بگیران به نسبت 90 درصد از حقوق و پاداش مستمر کسر شود. کارمندانی از همین نوع و وضعیت دولت متعهد است تا پایان سال. سوم، برنامه اقدام مورد نیاز باید اجرا شود. این افزایش نسبت به سال 1403 در سال اول 40 درصد و در هر یک از سال های دوم و سوم 30 درصد است که اختلاف 90 درصدی دارد.

در قانون برنامه هفتم توسعه موضوعات مربوط به تناسب یا یکسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح شد. بازنشستگانی که قصد افزایش حقوق و غنی سازی سفره های خود را دارند تمامی اخبار این حوزه را دنبال می کنند اما سوالات و ابهاماتی مطرح شده که نیازمند شفاف سازی افکار عمومی است.

ایرنا نوشت: در بند الحاقی ماده 29 قانون برنامه هفتم توسعه آمده است: به منظور پرداخت عادلانه حقوق کارکنان و مستمری بگیران و پرداخت حقوق مستمری بگیران به تناسب 90 درصد حقوق، پاداش مستمر با کسر مشابه و معادل آن. کارمندان دولت موظف است. تا پایان سال سوم، برنامه اقدام مورد نیاز را اجرا کرده است. این افزایش نسبت به سال 1403 در سال اول 40 درصد و در هر یک از سال های دوم و سوم 30 درصد است که اختلاف 90 درصدی دارد.

وی در خصوص این بند از قانون برنامه هفتم پیشرفت در گفت و گوی تفصیلی با علی حیدری کارشناس بهزیستی و تامین اجتماعی به بررسی تفصیلی موضوعات مطرح شده در حوزه تناسبی حقوق بازنشستگی پرداخت.

وی معتقد است صندوق های بازنشستگی در سراسر جهان، صندوق های نسلی هستند و باید علاوه بر منافع نسل فعلی، منافع نسل های آینده را نیز در نظر بگیرند. از دیگر موضوعات مطرح شده در این گفتگو می توان به تأثیر مسائل اقتصادی و مالی مانند تورم بر حقوق بازنشستگی و تأثیر تناسب بر سطوح مختلف بازنشستگی اشاره کرد.

حقوق بازنشستگان

متناسب سازی حقوق بازنشستگان؛ برابری در پرداخت یا انصاف در اصول

این کارشناس بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: یکی یکی از خواسته ها و انتظارات بازنشستگان و سازمان های مرتبط با این قشر افزایش مستمری بازنشستگان در سطوح مختلف تصمیم گیری و مدیریتی کشور است که در سال های اخیر مورد توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه هر بار این انتظار جامعه مستمری بگیران با استفاده از اصطلاحات مختلفی مانند همسان سازی، همسان سازی یا همسان سازی بیان شده است، افزود: اخیراً نیز شاهد هستیم که از واژه تناسب استفاده می شود و همه این واژه ها یک مفهوم به کار می روند. و بیان مطالبه به معنای افزایش حقوق بازنشستگان است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث افزایش حقوق بازنشستگان باید بین «تساوی و عدالت» تفاوت قائل شد، تصریح کرد: برخی معتقدند افزایش سالانه حقوق بازنشستگان به هر شکل، روش و میزان حق بیمه است. پرداخت باید یکسان باشد، برابری و تساوی رعایت شود. از سوی دیگر برخی معتقدند افزایش سن بازنشستگی باید بر اساس عدالت و اصول، ضوابط و محاسبات بیمه ای و نیز متناسب با تعداد سنوات و میزان پرداخت حق بیمه انجام شود.

حیدری ادامه داد: اخیرا مطالبه جدیدی در زمینه حقوق بازنشستگان مطرح شد که بر اساس آن حقوق بازنشستگی باید معادل حقوق کارمند فعلی در همان سمت باشد.

وی همچنین با اشاره به عوامل موثر بر تعیین حق بازنشستگی افراد، گفت: سطح بیمه (بیمه پایه، مازاد و تکمیلی)، نوع تامین مالی طرح، نوع مالکیت و مدیریت صندوق بیمه (دولتی، عمومی، غیر دولتی) -دولتی). ، خصوصی) و نوع شرکای اجتماعی، یعنی.

این کارشناس بهزیستی و تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی یکی از عوامل مؤثر بر پرداخت حقوق بازنشستگان و البته مهمترین عامل، وجود زیرساخت های ملی لازم برای تأمین و تأمین حداقل استانداردهای زندگی است.

حقوق بازنشستگان – نقش برجسته تورم در تعیین دستمزد

حیدری با بیان اینکه تناسب حقوق و دستمزد بسته به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه متفاوت است، گفت: رابطه بین نرخ تورم و میزان افزایش حداقل دستمزد دولتی و حداقل دستمزد نیروی کار و همچنین رابطه بین نرخ تورم و میزان افزایش حداقل دستمزد دولتی و حداقل دستمزد نیروی کار نرخ و نحوه افزایش سایر سطوح دستمزد با نرخ افزایش مستمری بر کسی پوشیده نیست.

این کارشناس اجتماعی تصریح کرد: متغیرهای اقتصادی مانند ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم، وضعیت اشتغال و ازدواج جوانان از دیگر عوامل موثر بر درآمد و هزینه خانواده های تحت پوشش صندوق های بازنشستگی است.

وی با بیان اینکه آیا مستمری بگیران می توانند از تسهیلات و مزایای مشابه کارکنان برخوردار شوند، تصریح کرد: در سازمان هایی که صندوق های بیمه و بازنشستگی خود را دارند می توان این کارها را انجام داد و در این زمینه ارتش، نفت، مس، فولاد، بیمه و بانک، جوامع و حتی رادیو

وی ادامه داد: با سایر صندوق هایی که ارتباط سیستماتیک بیمه شده (کارمند و کارگر) با سازمان یا محل کار پس از بازنشستگی قطع می شود، در عمل این امکان وجود ندارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما