به گزارش مانیبان؛ تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای پرداخت 200 میلیون تومان وام اشتغال از محل قرض الحسنه به زوج های روستایی متولدین دهه 60 ظهر امروز چهارشنبه در معاونت زنان ریاست جمهوری امضا شد.

سید امیرحسین مدنی در مراسم امضای این تفاهم نامه هدف از این تفاهم نامه را حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در مناطق روستایی، عشایری و محروم کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه امروز 200 با منابع این معاونت میلیون ها تومان وام خیریه 4 درصدی اعطا می شود. امسال به زوج روستایی متولدین دهه 60 پرداخت می شود.

معاون توسعه روستایی مناطق روستایی و محروم کشور ادامه داد: ارائه این خدمت با هدف جلوگیری از افزایش سن ازدواج و تسهیل در اجرای سیاست های جوانان و مادری جمعیت و اجرای آن انجام می شود. برنامه های مشترک در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان.

وی با اشاره به توجه ویژه شهید آیت الله رئیسی به روستاها و مناطق محروم، عملکرد دولت سیزدهم را در تکمیل زیرساخت های عمرانی و اشتغال روستایی در روستاها تشریح کرد و گفت: در دولت سیزدهم در حوزه روستایی بسیار ویژه بود. کشوری که به گفته دولت های گذشته بی نظیر بود.

مدنی افزود: در این دولت 6 هزار و 880 کیلومتر راه آسفالته، 32 هزار کلاس درس، آسفالت راه 15 هزار روستا، نوسازی 740 هزار خانه روستایی، آبرسانی به 5 هزار و 283 روستا، دسترسی به اینترنت 7 هزار و 500 روستا، گازرسانی به 6 هزار و 354 روستا و 519 واحد خانه بهداشت، برق‌رسانی 510 روستا و احداث 242 واحد شبکه جامع خانه‌های بهداشت با مجموع 28 هزار و 527 پروژه با اعتباری بیش از 161 هزار میلیون تومان در 25 هزار و 751 روستا انجام شد.

معاون توسعه روستایی مناطق روستایی و محروم کشور درباره آمار اشتغالزایی در شهرهای کشور افزود: در دولت سیزدهم 952 هزار و 635 کشاورز با 140 تسهیلات ایجاد شد.

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی با اشاره به راه اندازی کمپین خدمت چله به یاد شهید آیت الله رئیسی گفت: در این ستاد بیش از 260 هزار نفر بیش از 4 میلیون خدمت به یاد شهید انجام داده اند. آیت الله رئیسی به این ستاد و افتتاح حدود 3700 پروژه دولتی خواهد پیوست.

انسیه خزعلی نیز در این مراسم گزارشی از میزان وام پرداختی به زوج های روستایی در دهه 60 طی توافق قبلی ارائه کرد و گفت: شرایط اعطای وام از سوی بانک ها تسهیل شود تا افراد بیشتری بتوانند از این وام ها استفاده کنند. .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: با توجه به اینکه مردان در جستجوی اشتغال از روستاها به شهرها مهاجرت می کنند، این تفاهم نامه در افزایش جمعیت و فرزندآوری و همچنین مهاجرت معکوس روستاییان بسیار موثر خواهد بود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما