مستاجران برای وام 200 میلیونی درخواست می کنند

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در هفتاد و پنجمین نشست نمایندگان دانشجویان در دانشگاه تهران گفت: تلاش می کنیم هیچ دانشجویی گرسنه نخوابد.

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در سه حوزه اصلی فعالیت می کند یکی اینها وام های دانشجویی است و سعی می کنیم هرکسی که مورد تایید معاونت دانشجویی باشد را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: وام های دانشجویی در سال های اخیر ده برابر شده است. یعنی از 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان.

وی ادامه داد: امسال برای مقطع کاردانی و کارشناسی 5 میلیون تومان، برای مقطع کارشناسی ارشد 7.5 میلیون تومان و برای مقطع دکتری 10 میلیون تومان در نظر گرفتیم.

وی افزود: براساس قانون حمایت از خانواده و جوانان و خانواده متاهلین دو برابر این وام دریافت می کنند. این وام برای مقطع کارشناسی 10 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 15 میلیون تومان و دکتری 20 میلیون تومان است. اگر زن و شوهر هر دو دانشجوی کارشناسی ارشد باشند، هر کدام 20 میلیون دریافت می کنند.

گنجی تاکید کرد: برای کمک به افرادی که به دلیل ضامن نمی توانند وام بگیرند، طرح جدیدی داریم. از این پس تمامی ضمانت نامه ها به ضمانت نامه بانکی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان، وام مسکن 8 برابری افزایش یافته و به فکر افزایش ده برابری آن هستیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: وام 25 میلیون تومانی مسکن در تهران به 200 میلیون تومان، وام 20 میلیونی مسکن در شهرهای بزرگ به 150 میلیون تومان و وام در شهرهای کوچک به 100 میلیون تومان رسیده است. .

وی افزود: بر اساس قانون جوانان جمعیت، وام ضروری دانشجویان متاهل به ازای هر فرزند از هر دانشجو در طول مدت تحصیل پرداخت می شود.

گنجی افزود: وام های دانشجویی در برخی سال ها در بودجه سنواتی لحاظ می شد که متاسفانه از سال 1395 تاکنون مبلغی تخصیص داده نشده است. تا سال 1388 در قانون بودجه گنجانده شده بود اما از سال 1400 حذف شده و به دنبال بازگشت آن هستیم.

وی ادامه داد: یک میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه ها توزیع شده است که معاونت های دانشجویی برای خوابگاه ها هزینه می کنند. در مورد تغذیه، کار ما سیاست گذاری است. دو بخشنامه در مورد خوابگاه ها را قورت دادیم. قیمت خوابگاهی که اعلام می کنیم شامل دانشجویان روزانه و دانشجویان دوم می شود. تمام دانش آموزان شبانه روزی باید به عنوان دانش آموزان شبانه حساب شوند.

رئیس صندوق رفاه ادامه داد: با دانشجویان بین المللی باید با دانشجویان شبانه یکسان رفتار شود، مبلغ وام دانشجویان شبانه یک و نیم برابر دانشجویان روزانه است.

وی ادامه داد: کسانی که از خوابگاه استفاده می کنند و هزینه را به موقع پرداخت نمی کنند. از ابتدا شهریور بدهی این دانشجویان بر اساس نرخ جدید محاسبه می شود. ما سعی کردیم در مهرماه تمام تالارهای اقامتی آماده باشند، گزارش ما از دانشگاه ها این است که هیچ دانشگاهی با سالن های اقامتگاه مشکلی ندارد. امسال فقط باید طرح 40-40-30 اجرا شود. ما تلاش می کنیم تا سیستم صندوق را هوشمند کنیم. برای دانشجویان جدیدالورود مبلغی به حساب دانشگاه واریز شده است تا برای دانشجویان جدیدالورود مشکلی پیش نیاید. مهر

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما