بر اساس بند اول لایحه بودجه 1404، حقوق بازنشستگان، کارکنان خدماتی، مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی در سال 1404 20 درصد افزایش می یابد.

به گزارش مانیبان، رئیس جمهور بخش اول لایحه بودجه 1404 را که دومین بودجه پس از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است، امروز تقدیم مجلس کرد.

بر اساس این لایحه، در بند «ب» لایحه حقوق و دستمزد سال آینده که مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان است، حقوق بازنشستگان، کارگران وظیفه، مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر حقوق بازنشستگان آمده است. وجوه مربوط به دستگاه های اجرایی در سال 1404 نرخ 20 درصد افزایش می یابد.

در ذیل تاکید می شود کمک هزینه عائله مندی و اولاد موضوع بند (4) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری برای بازنشستگان معادل امتیاز ریالی بند (5) بند (الف) این قانون تعیین می شود. توجه داشته باشید.

بر اساس بند اول لایحه بودجه 1404، حداقل حقوق بازنشستگان و مشمولان وظیفه مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر اعتبارات مربوط به دستگاه های اجرایی به نسبت سنوات 108 میلیون ریال تعیین شده است. خدمات

همچنین سقف کسر بازنشستگی برای مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری که اقلام مشمول کسور آن از سقف بند (ت) بیشتر است، معادل سقف خالص پرداختی مندرج در بند (ت) این تبصره است. مفاهیم مشمول کسر بازنشستگی صرفاً توسط قانون دائمی تعیین می شود.

لازم به ذکر است که بر اساس ماده 182 اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو جزء یک ماده واحده (شامل احکام لازم برای اجرای بودجه سالانه) تهیه کند. کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و نقل و انتقالات سرمایه و دارایی های مالی و اجزای اصلی آنها) و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس ارائه می شود که قسمت اول آن امروز تقدیم مجلس شد. .


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما