اخبار روز

دلار از مبادلات ایران و سوریه حذف خواهد شد!/جزئیات

رییس‌کل بانک مرکزی کشور در دیدار با نخست وزیر سوریه در دمشق از توسعه دادن  مناسبات پولی و بانکی ایران و سوریه و حذف کردن دلار از مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در سفری کوتاه به دمشق در دیدار با محمد هزیم رئیس کل بانک مرکزی سوریه گفت: افزایش روابط مشترک بانکی، تجاری و سرمایه گذاری در دستور کار جدی تهران و دمشق است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به توسعه شبکه بانکی و کارت الکترونیک ایران و آمادگی بانک مرکزی برای همکاری مشترک در این زمینه با سوریه، تصریح کرد: یکی از راهبردهای مهم ایران در توسعه همکاری‌ها، تجارت با کشورهای همسایه جایگزینی ارزهای ملی در روابط پولی و افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی است.

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی سوریه بر لزوم توسعه همکاری های پولی و بانکی ایران و سوریه با توجه به افزایش روابط و مبادلات تجاری و اقتصادی و حل مشکلات تاکید کرد. چالش ها و مسائل. به تراکنش های بانکی بازرگانان دو کشور در کوتاه مدت اشاره کرد و گفت: به زودی اولین بانک ایرانی در سوریه آغاز به کار می کند.

بر اساس این گزارش، محمد هزیم رئیس بانک مرکزی سوریه افزایش روابط تجاری و مبادلات دمشق و تهران را مورد تاکید قرار داد و گفت: حذف دلار از مبادلات اقتصادی-تجاری و استفاده از ارزهای ملی در زمینه پولی و همکاری بانکی سوریه و ایران به طور قطعی تراز تجاری دو کشور را به نفع اقتصاد ملی و مردم تغییر خواهد داد.

رئیس بانک مرکزی سوریه با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه بانکداری الکترونیک، تشکیل کارگروه مشترک دو کشور را برای افزایش همکاری های فناورانه در حوزه ارتباطات و همکاری های بانکی خواستار شد.

تاکید بر جایگزینی ارزهای ملی در مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و سوریه

رئیس کل بانک مرکزی کشورمان همچنین در دیدار با نخست وزیر سوریه در دمشق از توسعه روابط پولی و بانکی ایران و سوریه و خروج دلار از مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

فرزین رئیس کل بانک مرکزی خطاب به حسین عرنوس نخست وزیر سوریه گفت: تهران آمادگی دارد روابط بانکی و پولی با سوریه را بر اساس توافقات روسای جمهور دو کشور و ایجاد یک ایرانی بهبود بخشد. ائتلاف بانکی که به زودی در سوریه محقق می شود، پایه و اساس رشد روابط و همکاری های تجاری بین دو کشور را می گذارد.

وی با اشاره به زمینه های مختلف همکاری های پولی و بانکی ایران و سوریه، تمایل کشورمان برای اجرای توافقات در این زمینه و جایگزینی ارزهای ملی در مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این گزارش، حسین عرنوس نخست وزیر سوریه نسبت به آینده روشن روابط اقتصادی سوریه و ایران ابراز امیدواری کرد و تاکید کرد: برگزاری نشست های فنی-اقتصادی بین کارشناسان و مسئولان دو کشور نویدبخش افزایش منافع عمومی است.

وی در نشست تخصصی روسای بانک مرکزی سوریه و ایران با اشاره به ایجاد همکاری های بانکی و پولی بین سوریه و ایران به منظور افزایش روابط اقتصادی دو کشور، اظهار داشت: گام ایجاد بانک ایرانی در سوریه در آینده نزدیک بدون شک پایه محکمی برای اقدامات آتی در این زمینه و توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا