این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید صبحانه بخورند، گفت: این وعده غذایی تاثیر مستقیمی بر تمرکز و حافظه کوتاه مدت دانش آموزان دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، فرشاد رشیدی با اشاره به اهمیت وعده صبحانه گفت: بدن در طول روز به گروه های غذایی مختلفی نیاز دارد و با توجه به اینکه دریافت تمام مواد مغذی لازم در یک وعده غذایی ممکن نیست، توصیه می شود. برای مصرف آنها غذاها در میان وعده ها مواد غذایی مختلف تقسیم بندی می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت خوردن صبحانه برای دانش آموزان افزود: این وعده غذایی مهم ضمن تامین بخشی از مواد مغذی بدن از دو جهت برای دانش آموزان بسیار ضروری است و آن تاثیر صبحانه بر تمرکز و تاثیر کوتاه مدت دانش آموزان است. حافظه

رشیدی بیان کرد: تحقیقات نشان می دهد که صبحانه با تمرکز دانش آموزان رابطه معناداری دارد و دانش آموزانی که صبحانه کامل می خورند نسبت به سایر دانش آموزان تمرکز بیشتری در یادگیری دارند.

این متخصص تغذیه گفت: علاوه بر این، در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این وعده غذایی با قدرت حافظه کوتاه مدت دانش آموزان ارتباط معنی داری دارد و حافظه کوتاه مدت دانش آموزانی که این وعده غذایی را به طور کامل مصرف کرده اند، قوی تر از سایرین بوده است.

بدترین چیزی که می توانید برای صبحانه بخورید بهترین غذا برای صبحانه چیست؟
صبحانه چی بخوریم؟ | حافظه و تمرکز دانش آموزان را با صبحانه تقویت می کنیم

رشیدی با تاکید بر اینکه وعده صبحانه کامل است، گفت: صبحانه کاملی است که حداقل شامل دو تا سه گروه غذایی، شامل نان و غلات است و می تواند مقداری پروتئین مورد نیاز بدن دانش آموز را تامین کند.

وی افزود: بر این اساس نان، پنیر، گردو، عدس، حلیم، آش و …. می تواند یک صبحانه کامل برای دانش آموزان باشد و همه این غذاها با نان مصرف شود.

نان، مربا، شکلات صبحانه و غیره. رشیدی که صبحانه را صبحانه مناسبی برای دانش آموزان نمی داند، گفت: این نوع تغذیه به دلیل وجود قندهای ساده باعث سیری کاذب و زودرس در دانش آموزان می شود و بعد از آن احساس گرسنگی می کند. آنها پس از صرف غذا برای مدت کوتاهی احساس ضعف و گرسنگی می کنند.

وی افزود: از سوی دیگر غذاهایی مانند شکلات صبحانه حاوی کافئین است که دانش آموزان را تحریک پذیر می کند و مصرف آن در وعده صبحانه توصیه نمی شود.

این کارشناس تغذیه در ادامه سخنان خود درباره کم اشتهایی برخی دانش آموزان در وعده صبحانه گفت: از آنجایی که دانش آموزان شام را دیر می خورند و دیر می خوابند، دانش آموزان برای داشتن اشتهای صبحانه باید زودتر شام بخورند و بخوابند. تا بتواند صبح زود از خواب بیدار شود و اشتهای کافی برای صبحانه داشته باشد.

وی افزود: اگر دانش آموز پس از رعایت این نکات باز هم اشتهای صبحانه را نداشت به یک لقمه کوچک بسنده کند و میان وعده های مقوی برای او بگذارد. یکی دو ساعت بعد از مدرسه مصرف شود اما در دراز مدت باید این روند اصلاح شود و صبحانه به موقع و قبل از رفتن به مدرسه صرف شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما