بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: درباره بحث فیلترینگ باید گفت که محور این کار «این است شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی». اما یک سری جلسات برگزار شده و امروز الف مهر 403 هم در این زمینه جلسه داریم.

وی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران درباره برنامه خود برای ارتقای تجربه کاربران اینترنت گفت: در اینجا دو جنبه وجود دارد و دوم تقویت زیرساخت ها، هر دو موضوع به طور جدی در دستور کار است.

هاشمی ادامه داد: آقای رئیس جمهور هم خواستار رضایت مردم هستند و مرتباً در جلسات شورای دولت بر این موضوع تاکید می کنند و ما موظف هستیم این موضوع را پیگیری کنیم. برنامه قطعی فعلا این است که طراحی در حال انجام است و قدم به قدم جلو می رویم. دانستن این موضوع در جلسه شورای معاونان در هنگام معرفی معاونان جدید همچنان خوشحال کننده است یکی یکی از مسائل جدی که بر آن تاکید کردم این است که به صورت دوره ای و منظم با خبرنگاران تعامل داشته باشند، با رسانه ها جلساتی داشته باشند و پاسخگو باشند.

وی همچنین به سوالات مرتبط با موضوع فیلترینگ اینگونه پاسخ داد: محور این کار شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است اما یک سری جلسات برگزار شده و امروز جلسه داریم. ما پیگیری می کنیم و اجازه می دهیم در فضای کارشناسی این موضوعات را دنبال کنیم.

هاشمی ادامه داد: در بحث هوش مصنوعی قابلیت های مختلفی وجود دارد. یکی از جمله سازمان هوش مصنوعی کشور است که با آنها جلسه داشتیم. علاوه بر آن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این معاونت حضور دارند و باید از همه توانمندی ها به صورت هم افزایی استفاده کنیم و به زودی در این باره صحبت خواهیم کرد.

هاشمی همچنین به برنامه معرفی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس اشاره کرد و توضیح داد: در حال تعامل با آموزش و پرورش هستیم. این مسئولیت ماست و حتما کار را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره اقداماتی که برای ارتقای کیفیت اینترنت در دستور کار است، توضیح داد: ما معتقد به افزایش کیفیت ارتباطات هستیم. ما تیمی را برای این موضوع تشکیل داده ایم که چندین بعد را تحلیل می کند. یک سری گلوگاه های مهم در حوزه ارتباطات کشور به ویژه در بخش های بین استانی شناسایی شده است که تقویت آن در دستور کار قرار دارد.

وزیر ارتباطات در پایان سخنان خود تاکید کرد: امیدواریم با تقویت زیرساخت ها مردم احساس کنند که کیفیت ارتباطات ارتقا یافته است. این اقدامات گام به گام پیش می رود و از همکارانم خواسته ام این موضوع را پیگیری کنند.

فوتبال روزانه اینستاگرام
توضیح وزیر ارتباطات درباره آخرین وضعیت نشت

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما