هدف قاضی از صادر کردن این رای آگاه ساختن فرد به تبعات آلودگی هوا بر سلامت افراد جامعه است.

قاضی همدان مدیرعامل کارخانه ای را که با آلودگی هوا سلامت مردم منطقه را به خطر انداخته است به سه سال عیادت از بیماران ریوی و ابراز همدردی و مستندسازی و ارائه به دادگاه محکوم کرد.

به گزارش بازتاب آنلاین، مریم محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اعلام این خبر افزود: یک شرکت آلاینده هوا علیرغم دریافت اخطاریه های متعدد از این اداره کل برای برطرف کردن آلایندگی اقدامی نکرد لذا به خاطر آلودگی شدید و مستمر هوا پرونده‌ای برای مدیر این واحد آلاینده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

وی خاطرنشان کرد: دادگاه پس از رسیدگی به ادعای آلودگی هوا ناشی از فعالیت کارخانه و تاثیر مخرب آن بر مردم و محیط زیست، حکم محکومیت مدیر عامل این واحد را صادر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: مطابق با رای دادگاه مدیرعامل این واحد به قرار تعلیق مراقبتی، اجرای مجازات حبس وی برای سه سال با قید اینکه هر ماه با حاضر شدن در یکی از بیمارستان‌های تخصصی همدان، در بخش بیماران ریوی حاضر و با عیادت، مراتب ابراز همدردی خود را به بیماران ریوی انجام دهد و با مستندسازی به تصاویر اعلام و مراتب را به قاضی اجرای احکام در پایان هر ماه گزارش دهد، تعیین کرد.

محمدی گفت: هدف قاضی از اعلام این حکم، آگاهی مردم از پیامدهای آلودگی هوا بر سلامت جامعه است.

 

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *