استودیوی یونانی سیناس Rhoēs Villa را به عنوان یک مجتمع ویلایی با روکش سنگ طراحی کرد، یک اقامتگاه لوکس با مناظر ناهموار و تماشایی در پای جزیره سریفوس در یونان. یکی و به نوعی در دل منظره پنهان شده است.

به گزارش فرادید، این سازه زیرزمینی که ترکیبی از یک خانه 300 متری و یک مهمانخانه 90 متری است، از میان شیب های تند و بوته های خار وحشی بیرون آمده و منظره دریا را به حداکثر می رساند و در عین حال تغییر قابل توجهی در محیط اطراف خود ایجاد نمی کند.

محیط اطراف خانه و محوطه بالای آن تقریباً دست نخورده است و شکل اولیه خود را حفظ کرده است. تنها نمای اصلی ویلا و چند شکاف ایجاد شده برای تهویه مطبوع و ورودی نور در پشت ویلا دیده می شود.

برای دستیابی به این یکپارچگی، تیم ساخت و ساز برش دقیقی در زمین ایجاد کرد و یک فضای مسطح را ایجاد کرد که در آن سقف ویلا به پایان می رسد و به یک سایبان با لبه های نازک در فضای باز تبدیل می شود. در زیر این سایبان، نمای سنگی که در اصل از مصالح خاکبرداری ساخته شده است، ساختمان را با چشم انداز اطراف ترکیب می کند و ظاهری سنتی و ناهموار به آن می بخشد. سنگ کاری های مواج که یادآور پارچه یا روبان مواج است، احساس سبکی ایجاد می کند و سایه ها و طاقچه های جذابی به پاسیو می بخشد.

ایوان با حوضی مدور در وسط، شبیه سنگی است که دائماً توسط قطرات آب سوراخ می شود. نمای فراتر از ساختمان با دیوارهای سنگی خشک در لبه قطعه ادغام می شود.

این دیوارها که در مناطق روستایی جزایر یونان رایج است و به طور سنتی به عنوان پارتیشن بین قطعات استفاده می شود، ارتباط ویلا با محیط اطراف را تقویت می کند. معماران می‌گویند: «رز ویلا مظهر پیچیدگی ساده و غیرقابل تخیل است که جذابیت چشم‌انداز جزیره را با ظرافت مدرن ترکیب می‌کند و خلوتگاهی آرام و هماهنگ را ایجاد می‌کند که به محیط طبیعی اطراف احترام می‌گذارد».

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما