به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، تران آن هونگ کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی تبار ویتنامی به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم شانگهای انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، این جشنواره در بیانیه ای اعلام کرد که این نویسنده و فیلمنامه نویس در آثار خود فرهنگ شرقی و غربی را با حساسیت، ظرافت و سبک رمانتیک آمیخته است.

از فیلم های او می توان به «بوی پاپایای سبز» (1992)، برنده جشنواره فیلم کن 1993، «سیکلو» (1995) با بازی تونی لیونگ چیو وای، «آفتاب» (2000)، تریلر انگلیسی زبان «من وارد می شوم» اشاره کرد. باران» (2009) با بازی جاش هارتنت، «جنگل نروژی» محصول 2010، که از رمان معروف هاروکی موراکامی اقتباس شده و برنده جایزه فیپرشی جشنواره استانبول، «ابدیت» از سال 2016 و آخرین فیلم او «طعم چیزها» شد. یا «شور دودن بوفان» محصول 2023 با بازی ژولیت بینوش که سال گذشته جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن را برای او به ارمغان آورد و نماینده فرانسه در اسکار شد.

کسب عنوان رئیس هیئت داوران نشان دهنده بازگشت این کارگردان به جشنواره شانگهای است که پیش از این در سال 2011 بود. یکی او یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره شانگهای بود و شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را برای فیلم «سیکلو» دارد.

بیست و ششمین جشنواره فیلم شانگهای از 14 تا 23 ژوئن (25 خرداد تا 3 تیر) برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *