چند روزی است که انتشار ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی نام مرتضی حیدری مجری باتجربه رادیو و تلویزیون را بر سر زبان ها انداخته است. دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: مستأجران نباید تنها به داشتن وکیل تکیه کنند و این بسیار مهم است که وکیل بر موکل اختیار داشته باشد.

به گزارش ایلنا، داود بیگی نژاد درباره صدور حکم تخلیه مستاجر مجری معروف توضیحاتی ارائه کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره صدور حکم تخلیه مستاجرین قوه مجریه معروف گفت: سوال مهم در بحث وکیل حدود اختیارات وکیل است. مستاجران نباید تنها به فردی که دارای وکیل است تکیه کنند و حدود اختیارات وکیل بر موکل بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اقدامات وکیل باید با اختیارات مندرج در وکالتنامه منطبق باشد. در صورتی که وکیل در وکالتنامه صلاحیت اجاره آپارتمان و یا دریافت اجاره بها را نداشته باشد مالک و موکل می توانند برای مستأجران شکایت و حکم تخلیه و از طرفی شکایت مستاجر در این مورد. قابل طرح توسط قوه قضائیه قابل استماع نیست.

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: اما مستاجر قطعاً می تواند از فردی که مرتکب این تخلف شده و واحدهای مشتری را خارج از اختیارات خود اجاره کرده است شکایت کند و باید بداند که موضوع وکالت مهم است و این کار را انجام دهد. اطمینان حاصل کنید که او اختیار اجاره را دارد.

وی ادامه داد: در این موضوع پس از بررسی پرونده از سوی مقام قضایی دستور تخلیه صادر شد.

بیگی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا مشاوران املاک با وجود محدود بودن اختیارات قانونی برای مستاجران قرارداد اجاره می بندند، تاکید کرد: اگر مشاوران املاک این قراردادها را منعقد کنند تخلف محسوب می شود اما این قراردادها می تواند از طریق سیستم های موازی یا خارج از مشاوره املاک منعقد شود.

به گزارش روزیاتو، چند روزی است که نام مرتضی حیدری مجری پیشکسوت رادیو بر سر زبان ها افتاده است. داستان حول یک مجتمع مسکونی گران قیمت در خیابان سهروردی می گذرد که صاحب آن قصد دارد هر 15 واحد مسکونی را تخلیه کند. بر اساس ادعاها مالک این بنا مرتضی حیدری است. روز گذشته ساکنان این آپارتمان با نصب پوسترهایی مدعی شدند که صاحب خانه مجری رسانه ملی است که دستور تخلیه ساکنان را صادر کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما