اطلاع رسانی کند جار نیوز; محمدمهدی طباطبایی معاون اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در اینستاگرام خود نوشت: آنچه امروز در برخی رسانه ها تحت عنوان «حکم پزشک» منتشر شده است. پزشکیان «به چالش کشیدن حساب های مردمی برای اخذ مالیات» منتشر شد، دروغی آشکار و کذب محض. رئیس جمهور پزشکیان ایشان چنین دستوری نداده و اساساً چنین تصمیماتی در چارچوب مجاری قانونی و با تصویب شورای اسلامی امکان پذیر است.

برنامه تعیین سازوکارهای عملی شفافیت اقتصادی نیز بر اساس اجرای مواد 169 و 169 قانون مالیات های مستقیم برای مبارزه با فرار مالیاتی توسط افرادی که درآمدهای هنگفت خود را مخفی می کنند و ارتباطی با عموم مردم ندارند، تدوین شده است.

اجرای این قانون اصلاً به معنای راستی‌آزمایی معاملات و حساب‌های عموم مردم نیست. سیستم مالیاتی هوشمند و داده محور بخش کوچکی از پازل بزرگ شفافیت در حوزه اقتصادی است و هدف از این شفافیت شناسایی کسانی است که درآمد بالایی دارند و از پرداخت مالیات اجتناب می کنند.

لازمه صداقت حرفه‌ای در گزارش‌دهی این است که رسانه‌های منتشرکننده این گونه اخبار، اگر عمداً اکاذیب را منتشر نمی‌کنند، باید در تهیه اخبار و انتشار دیدگاه‌ها و تفسیرهای خود دقت بیشتری داشته باشند.

تاریخچه سفارش. پزشکیان حساب مردم را برای گرفتن مالیات به چالش بکشید. فوتبال روزانه
فوتبال روزانه اینستاگرام
تاریخچه سفارش. پزشکیان مردم را برای جمع آوری مالیات به چالش بکشید

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما