به گزارش مانیبان، بازنشستگان در تماس های مکرر از این تاخیر انتقاد کردند و گفتند: تاخیر 4 روزه نظام معیشتی ما را مختل کرده و همه برنامه های ما را بهم ریخته است. تاخیر چهار روزه در جدول اعلام پیش بینی بی سابقه است.

کارگران به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق بازنشسته شدند شهریور خودشان انتقاد کردند. طبق اعلام بازنشستگان، مستمری بگیرانی که نام خانوادگی آنها با “الف” شروع شود، با 4 روز تاخیر در 24 ماه و کسانی که نام خانوادگی آنها با “ب” شروع شود، 25 مستمری دریافت خواهند کرد. شهریور پرداخت شده است؛ تاخیر چهار روزه در جدول اعلام پیش بینی بی سابقه است.

بازنشستگان در تماس های مکرر از این تاخیر انتقاد کرده و می گویند: تاخیر 4 روزه نظام معیشتی ما را مختل کرده و همه برنامه های ما را بهم ریخته است.

«علی اکبر عیوضی» عضو هیأت مدیره کانون کارگران بازنشستگان استان تهران با انتقاد از این تأخیر اظهار داشت: این تأخیر طولانی بیانگر ناتوانی مدیرکل تأمین اجتماعی و عدم درک معاونان مالی این سازمان است. سازمان در بحث حقوق بازنشستگی و وضعیت مستمری بگیران». در 40 سال گذشته، این تاخیر هرگز رخ نداده است. عجیب است که خودشان برنامه را اعلام می کنند اما در اجرا فراموش می کنند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان زندگی خود را با روال پرداخت مستمری تطبیق داده اند، تصریح کرد: حتی یک روز تاخیر باعث اختلال در تمام روابط زندگی آنها می شود. وی افزود: بازنشسته منبع درآمد دیگری ندارد و زمانی که مستمری ماهانه با چهار روز تاخیر پرداخت می شود مشکلات زیادی به وجود می آید. حتی ممکن است بازنشسته نان خالی در خانه نداشته باشد.

عیوضی ادامه داد: متاسفانه درک درستی از زندگی کارگران بازنشسته که بیش از 60 درصد آنها زیر خط فقر هستند ندارند. حقوق بازنشستگان حقوق نجومی نیست که اگر با چند روز تاخیر پرداخت شود تغییری نمی کند. از وزیر جدید کار می خواهیم در این زمینه دخالت کند و از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما