پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام : توماس ویلیام هیدلستون

متولد: 9 فوریه 1981- لندن، انگلستان

حرفه: بازیگر، صداپیشه و تهیه کننده.

تحصیلات: بازیگری در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک.

سال فعالیت: 1380 تا کنون

زندگینامه، خاطرات

هیدلستون در وست مینستر لندن به دنیا آمد. او پسر دایانا پاتریشیا هیدلستون، کارگردان هنری و کارگردان سابق صحنه، و دکتر جیمز نورمن هیدلستون، شیمیدان و مدیر عامل سابق یک شرکت بیوتکنولوژی مرتبط با دانشگاه آکسفورد است. پدرش اهل گرینوک اسکاتلند و مادرش اهل سافولک انگلستان است. خواهر کوچکترش اِما نیز بازیگر است، در حالی که خواهر بزرگترش سارا در هند روزنامه نگار است. از طرف مادرش، او نوه دریاسالار رجینالد سرویس و دختر تولیدکننده مواد غذایی سر ادموند وستی است. پدربزرگ او اسکندر در توپخانه سلطنتی خدمت می کرد و در کارخانه های کشتی سازی کار می کرد. او همنام عموی بزرگش است که در نبرد سام جان باخت.

او در اوایل زندگی خود در ویمبلدون بزرگ شد و بعداً به روستایی در نزدیکی آکسفورد نقل مکان کرد. او در هفت سالگی وارد مدرسه Windlesham House شد و سال بعد به مدرسه Dragon در آکسفورد رفت. وقتی او 12 ساله بود والدینش از هم جدا شدند. در مصاحبه با دیلی تلگراف او درباره طلاق پدر و مادرش چنین گفت: فکر می‌کنم این باعث شده است که در درک گفته‌ها و اشتباهات انسانی مهربان‌تر و دلسوزتر باشم.»

او در سیزده سالگی وارد کالج ایتون شد. سپس به کالج پمبروک در کمبریج رفت و در آنجا در کلاسیک فارغ التحصیل شد. در دوره دوم خود در کمبریج، او در تئاتر بازی کرد. اتوبوسی به نام شهوت ظاهر شد. او تحصیلات خود را در رشته بازیگری در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک ادامه داد و در سال 2005 فارغ التحصیل شد.

روابط و ازدواج

هیدلستون قبلاً با سوزانا فیلدینگ بازیگری که با او در یک قسمت از سریال Wallander ظاهر شد. رابطه آنها در اواخر سال 2011 به پایان رسید. در سال 2016، او رابطه کوتاهی با تیلور سویفت، خواننده و ترانه سرای آمریکایی داشت.

در مارس 2022، اعلام شد که او با زوئی اشتون بازیگر و نویسنده انگلیسی نامزد کرده است که با تام در نمایشنامه خیانت برادوی بازی کرده است. در ژوئن 2022 اعلام شد که آنها در انتظار اولین فرزند خود هستند.

فیلم ها و افتخارات

تام هیدلستون با بازی در فیلم های انتخانجویان و تور به چهره ای شناخته شده در بین دوستداران سینما تبدیل شد. او سابقه بازیگری و صداپیشگی در آثاری چون کنگ: جزیره جمجمه، نیمه شب در پاریس، مدیر شیفت شب، مرد خانواده، زندگی و ماجراهای نیکلاس نیکلبی، تلفات، جوجه ربات، پسر خانواده، زمین در شب را دارد. : رنگی ، تینکربل و دزدان دریایی، انتقام جویان: جنگ بی نهایت، انتقام جویان: پایان بازی، جنگل ها، قاتلان غول پیکر و لوکی در کارنامه هنری خود.

در سال 2017، تام هیدلستون به عنوان یکی از برجسته ترین بازیگران کشور کنونی بریتانیا و یکی یکی از تاثیرگذارترین افراد این کشور در لیست دیبرت قرار گرفت و در سال 2015 نام او را به خود اختصاص داد. اولین سفیر رسمی موسسه فیلم انگلستان بازتاب آنلاین شد.

از افتخارات تام هیدلستون می توان به برنده شدن گلدن گلوب و نامزدی دو جایزه امی و دو جایزه جنوبی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما