به گزارش بازتاب آنلاین لرستان، سید عماد شاهرخی در مراسم شکرگزاری گندم روستای حکیم آباد شهرستان بروجرد ضمن تشکر از الطاف و رحمت لایزال الهی گفت: امروز روز شکرگزاری وحدت و یکپارچگی در استان به دلیل موفقیت های به دست آمده است. نه تنها برای بخش کشاورزی، همه مقامات دولتی، امنیتی و اقتصادی استان در دستیابی به این جایگاه مشارکت داشتند.

وی گفت: امروز نیز روز تشکر از اقتدار و ایثار مردان و زنان جهادگر است که با کمترین توقعات شبانه روز در کنار تولیدکنندگان خدمت می کنند.

شاهرخی گفت: امسال تولید گندم در کشور سه برابر و در استان لرستان 4.3 برابر شده و با خرید بیش از 537 هزار تن گندم رکورد تولید گندم در تاریخ کشاورزی توسط لرستان شکسته شد. نشان می دهد که تلاش های زیادی انجام شده است. این مورد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه گفت: میزان بارندگی به تنهایی برای رسیدن به این محصول کافی نبود چرا که در سال 1393 با وجود بارندگی های مشابه، 370 هزار تن گندم خریداری شد، اما در سال زراعی جاری بیش از 537 تن گندم تضمینی خریداری شد. خرید انجام شده است که نشان می دهد Giver جایگاه کارشناسان کشاورزی را در افزایش تولید دارد.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: امروزه انتقال دانش و مدیریت صحیح کشاورزی از جمله استفاده از ارقام مناسب، کنترل عوامل زیان آور، کاهش ضایعات و … باعث افزایش عملکرد در واحد سطح شده است.

شاهرخی گفت: جهاد کشاورزی استان با آموزش روزانه 90 هزار نفر در کارگاه های آموزشی، 12 هزار نفر در روز و روزانه 35 هزار نفر در دوره های مهارتی نقش بی بدیلی در ارتقای دانش بهره برداران داشته است.

این مسئول با اشاره به رتبه سوم کشور در تولید دیم افزود: سازمان جهاد کشاورزی لرستان در رتبه بندی امسال که توسط ۱۶ معاون رئیس جمهور و اداره کل وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، رتبه اول استان های کشور را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به رکوردهای بی نظیر امسال در تولید گندم دیم و تر در استان گفت: اگر از بخش کشاورزی استان با این ظرفیت عظیم غافل شویم قطعا ضرر خواهیم کرد.

شاهرخی تصریح کرد: استان لرستان هیچ گاه منابع کشور به اندازه تولید خود نداشت که پیش بینی می شود در دولت دکتر این اتفاق بیفتد. اتفاق خواهد افتاد. پزشکیان ادامه دهید و توجه ویژه ای به بخش کشاورزی استان داشته باشید.

وی در پایان از مسئولان ذیربط خواست تا مطالبات کلزاکاران و باقی مانده پول گندم کاران را هر چه سریعتر تسویه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما