بیانیه وزارت امور خارجه ایران در پی شهادت السنوار

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در بیانیه ای ضمن تبریک و تسلیت شهادت حضرت یحیی السنوار اعلام کرد: بدون شک حذف فیزیکی مجاهدین از مسیر عزت و کرامت انسانی نه تنها خللی در مکتب و مسیر ایجاد نمی کند. مقاومت، اما مرگ شرافتمندانه ایشان تاکیدی است بر عدالت راه. آنها مشوق زائران و مجاهدان راه عزت و آزادی خواهند بود.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در پی شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ابران شهادت یحیی السنوار قهرمان بزرگ راه آزادی فلسطین و آزاده سرافراز نویسنده ای که 22 سال از عمر خود را در زندان اشغالگران و اشغالگران گذراند. در این زمان آثار متعددی نوشت، از جمله رمان «خار و نلکه» که در نهایت با سلاحی در دست در میدان نبرد با ارتش اشغالگر جان باخت. این مصیبت وارده را به ملت بزرگ و صبور فلسطین، امت اسلامی و همه آزادگان و شایسته جهان تبریک و تسلیت عرض می نماید.

این بیانیه می افزاید: یحیی السنوار شاخه ای از درخت شریف مقاومت در برابر اشغالگری و ستم صهیونیسم بود که تمام عمر پر برکت خود را در مبارزه ای شرافتمندانه برای احقاق حقوق قانونی و انسانی ملت فلسطین سپری کرد. رهایی از یوغ اشغال و آپارتاید.

در این کتاب آمده است: نام السنوار در کتاب قهرمانان افسانه ای امت اسلامی از جمله شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی، قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله آمده است که تمام وجود خود را وقف راه مقاومت کردند. و مبارزه برای پایان دادن به اشغالگری و قربانی کردن تحقق حق قانونی و مشروع تعیین سرنوشت و حق اساسی برای زندگی با کرامت.

وزارت امور خارجه در این بیانیه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران جنایت رژیم صهیونیستی در ترور و کشتار رهبران و نخبگان فلسطینی را که در چارچوب آخرین برنامه 13 ماهه نسل کشی در سرزمین های اشغالی اجرا شده است، به شدت محکوم می کند. فلسطین و مسئولیت تامین کنندگان تسلیحات و حامیان مالی و سیاسی این رژیم به ویژه آمریکا به عنوان شریک و شریک ارتکاب این جنایات شناخته می شوند.

در بیانیه مورد بحث آمده است: فیلم با لحظه شهادت قهرمانانه السنوار در ویرانه های غزه آغاز می شود – در حالی که فریاد بلند و انباشته مظلومیت و درماندگی یک ملت مظلوم در طول هشتاد سال حکومت بی رحم اشغالگر است. – تبلور باشکوه ایمان، عظمت، شجاعت، فداکاری و ترجیح آگاهانه مرگ با عزت بر زندگی تحقیرآمیز.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: بدون شک با حذف فیزیکی مجاهدان راه عزت و کرامت انسانی، نه تنها خللی در مکتب و مسیر مقاومت ایجاد نمی شود، بلکه عزت آنان نیز به وجود نمی آید. مرگ عدالت راهشان را برجسته می کند و رهبران و مجاهدان را به راه عزت الهام می بخشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما