به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد آغاز دفاع مقدس ملت ایران در برابر جنگ تحمیلی استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: این رویداد بزرگ به حیثیت و عزت ایران لطمه خواهد زد. و ایرانی در دنیا و میدان تأثیر گذاشت تا توانمندی های انقلاب و نظام اسلامی را آشکار کند، زیرا می دانست چگونه به اهداف عالیه خود برسد.

به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخشی از این بیانیه آمده است:

جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم بعثی صدام با حمایت و همراهی همه جانبه مستکبران و قدرت های سلطه گر و عکس العمل منطقه سرآغاز تجلی شکوه حماسه بی نظیر ملت بزرگ بود. ایران به رهبری حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) که مخالف اهداف بود. مهاجمان و دشمنان تهدیدآمیز این کشور، درخشش جهانی انقلاب اسلامی و ننگ و ننگ قرارگاه دشمن را رقم زدند.

دفاع مقدس با پیامدهای جذاب و چشمگیر خود ارزش های بزرگی را برای ایران عزیز به ارمغان آورد و اعتبار و عزت جهانی ملت ایران را ارتقا بخشید و این ملت را به عنوان ملتی شکست ناپذیر، وفادار، ایثارگر، شجاع با روحیه مقاومت و خودخواهی معرفی کرد. اعتماد به نفس – قربانی. تغییر چهره اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که دستاوردهای دفاع مقدس مختص یک نسل نیست و هرگز نباید متوقف یا محدود به بخشی از تاریخ شود.

در شرایطی که آرزوها و آرزوهای شوم دشمن در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی روی کاغذ و در ذهن او ماندگار شد، انقلاب اسلامی به جهانیان صادر شد و در مقابل دفاع مقدس شکوهمند ملت ایران و مقاومت بی‌نظیر ملت‌های دیگر و جوامع درس مقاومت و احترام را آموخته اند. آنها از ایرانیان آموختند و با جوانه زدن بذرهای مقاومت، جبهه مقاومت اسلامی در غرب آسیا و در مبارزه با صهیونیست ها و تروریسم تکفیری، شکست های رژیم دروغین، نژادپرست و اشغالگر قدس را در جنگ های متعدد به وجود آورد. در دو دهه اخیر، به ویژه در عملیات طوفان الاقصی، و همچنین روند اجتناب ناپذیر فرار آمریکایی ها از سرزمین های اسلامی اشغالی در منطقه را رقم زد.

در این بیانیه با اشاره به اهمیت بازخوانی درس های ماندگار دفاع مقدس و تبیین واقعیت ها و واقعیت های جنگ تحمیلی برای افکار عمومی به ویژه نسل جوان کشور آمده است:

دوام دشمنی با انقلاب اسلامی و اثربخشی عنصر ایمان به خدا و شجاعت و اراده بالا در مقاومت و مبارزه با دشمن؛ نبوغ و هوشمندی در تبدیل تهدیدها به فرصت؛ اعتماد به نسل جوان در زمینه های استراتژیک و حیاتی؛ اثربخشی مقاومت و مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم دشمن در شرایط بحرانی. بکارگیری عنصر جهاد و شهادت طلبی در شکستن موانع و سدها و دیوارهای سهمگین در دفاع از منافع و مصالح ملی و حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی. در کنار فهرست بزرگی از دیگر در درس ها و آموزه های هشت سال دفاع مقدس آمده است.

در این بیانیه، معجزه «طوفان الاقصی» و عملیات شگفت انگیز «عوده صدوق» به عنوان امتداد دفاع مقدس و محصول درس های مکتب مقاومت و اراده آهنین برای دفاع و حمله توصیف شده است. حق را ظالم توصیف و تصریح می کند:

ضربات مهلک سال های اخیر علیه نظامیان تروریست آمریکایی و غاصبان قدس شریف که خسارات راهبردی و در خور شان را به آنها تحمیل کرد و بر تز زوال و سقوط موجودیت صهیونیسم و ​​رژیم صهیونیستی صحه گذاشت، نشانه هایی از قیام و ظهور قدرت و اعتماد بی‌حساب به قدرت مردم و اراده مجاهدان مؤمن و زائران قدس برای تحقق وعده‌های الهی در پیروزی مستضعفان بر مستکبران.

در خاتمه، این بیانیه یاد، نام، یاد و حماسه آفرینی های امام راحل (ره) و شهدای شامخ در 8 سال دفاع مقدس و گسترش آن در جبهه های مقاومت اسلامی و دفاع از حرم و مناطق را گرامی می دارد. حراست و خدمات رسانی در کشور به ویژه فرمانده دل ها سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی بر ضرورت تلاش جدی سازمان ها و نهادهای فعال در عرصه دفاع مقدس در تبیین، ترویج و قرائت آن تاکید کردند. انتقال داستان، فرهنگ، معارف و ارزش های دفاع مقدس به مخاطبان ملی و بین المللی و تلاش همگان برای حفظ روحیه جهادی و انقلابی در عینیت جامعه. وی ضرورت ارتقای نیروی دفاعی و بازدارندگی و اشراف اطلاعاتی و اطلاعاتی در خصوص وضعیت، راهبردها، برنامه‌ها و محاسبات قرارگاه دشمن برای حال و آینده کشور را امری مهم و حیاتی دانست.

ادامه روند «افزایش قدرت دفاعی» برای مقابله کافی و موفقیت آمیز با تهدیدات درک شده در حوزه های مختلف زمینی، دریایی، هوایی و فضایی و دستیابی به سامانه ها و فناوری های نوظهور و نوظهور مبتنی بر توانمندی های بومی و ایرانی همچنان از اولویت های سازمان است. سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح کشور و به فضل الهی بر اساس منویات، اقدامات و فرامین حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) عالی تا سرحد بازدارندگی همه جانبه و تضمین پیروزی نهایی بر هرگونه تهاجم و تهاجم احتمالی دشمن ادامه دارد.

2929

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما