به گزارش شمانیوز، بیندر این بیانیه آمده است: وارث مال و ملت و وطن بودن.

آقای سید رضا صالحی امیری

وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

با سلام و احترام

ابتدا انتخاب جناب عالی را به عنوان سومین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبریک می گوییم.

امیدواریم با توجه به سابقه آثار و رویدادهای مختلف فرهنگی که در سوابق کاری شما ثبت شده است، نقشه راه دقیقی را برای اقدام صحیح وزارت مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین کنید.

خبرنگاران متخصص در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دهه هاست که به رصد، توصیف و تحلیل وضعیت گنجینه های ایران می پردازند و اکنون امیدوارند راه دشوار حفظ سرمایه های ارزشمند ایران را روشن کنند. جناب عالی.

1. حفاظت کامل از اماکن میراث فرهنگی

از مرزهای قانونی بناهای تاریخی کشور فراتر نروید! یکی یکی از بزرگترین دغدغه های ما تغییر تابوها در مورد میراث ایران است. با این حال، ما از شما انتظار داریم که به نگرانی‌ها پاسخ دهید و تصویر میراث بنیان‌گذار خود را برای علاقمندان ثابت کنید. حفظ حریم و حریم بافت‌های تاریخی باید خط قرمز همه ما باشد، زیرا در سال‌های اخیر به دلیل گسترش شهرها به‌ویژه احداث خیابان‌های جدید، بافت‌های تاریخی به‌طور جدی مورد تهدید قرار گرفته و به مرور زمان این بافت‌ها دچار تهدید شده‌اند. نابود شده است. امروز روز نجات آنهاست.

2. استفاده از کارشناسان مربوطه در تصمیم گیری

در تصمیم گیری های خرد و کلان در خصوص میراث ملی ایرانیان، بهره گیری از افکار جمعی جامعه کارشناسی درون نهاد، نخبگان سه حوزه فعال خارج از وزارتخانه و نظرات کارشناسی خبرنگاران متخصص در این زمینه ضروری است. زمینه بدیهی است که این حضور نیاز به جدیت دارد و نه خودنمایی.

3. بیرون آوردن وزارت از حیاط خلوت سیاست!

وزارتخانه نیازی به حضور مسئولانی ندارد که اطلاع چندانی از اهمیت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ندارند و صرفاً چهره های سیاسی و جذابی هستند. بنابراین تصمیم گیری بر عهده نخبگان و صاحب نظران این حوزه است.

4. توجه به ظرفیت های تشکل ها و مجامع

همه سازمان های مردم نهاد و تجار تخصصی باید تقویت شوند، از آنها مشاوره گرفته شود و برخی از کارهای وزارتخانه ها و ادارات کل برون سپاری شود. همچنین بر حسب نیاز، نخبگان برخی سازمان‌ها می‌توانند با طی مراحل قانونی پست‌های خالی را پر کنند و به ساختار علمی وزارتخانه متصل شوند.

5. موضع قانونی در برابر حفاران غیرمجاز

یکی یکی از مهمترین مشکلات این منطقه وجود حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان عتیقه است. بیل مکانیکی های مبتدی و حرفه ای به دلیل ضعف و حتی اجرای نادرست قوانین، بی پروا به فعالیت های سودجویانه می پردازند. تقویت یگان حفاظت میراث فرهنگی در سراسر کشور باید از وظایف اصلی این وزارتخانه باشد.

از طرفی بهانه نبود بودجه اختصاص یافته به کاوش های باستان شناسی که باید توسط کارشناسان و باستان شناسان انجام شود، از یک سو باعث شد بسیاری از باستان شناسان جوان بیکار شوند و نتوانند در زمینه کاوش تجربه کسب کنند و از سوی دیگر باعث شد برخی مناطق قبل از نجات مورد حمله قرار گیرند. در طول پروژه های ساختمانی

6. معامله با دلالان ارث

سطح درآمد حاصل از میراث ملی و جهانی کشور، یکی این یک مشکل مهم است. برخی از مقامات کشوری و کشوری وزارت میراث به مصداق بارز نمک تبدیل شده اند. آنها علناً اعلام کردند که دلالان میراث هستند و عاشق گنجینه های گرانبهای ایران هستند. شایسته است که شناسایی و حذف این افراد در اولویت کار معظم له قرار گیرد.

7. حساسیت

ضمن تشکر از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای پاسخگویی به پیگیری های خبرنگاران، صمیمانه امیدواریم وزیر و معاون وی و تمامی نمایندگان مجلس نیز پاسخگو باشند و خبرنگاران متخصص آماده باشند. وظایف خود را انجام دهند. اجرای مؤثرتر وظایف در حکومت وحدت ملی.

8. رسیدگی به مشکلات تجار مظلوم

صنایع دستی یکی از بخش های تحت فشار این وزارتخانه است که بیشتر وام های آن صرف سایر بخش ها می شود. ما می خواهیم تا حد امکان صنعتگران را شناسایی کنیم، صنایع دستی بیمه شده را افزایش دهیم، بازارهای عرضه صنایع دستی را افزایش دهیم و نمایشگاه های صنایع دستی با کیفیت برگزار کنیم. قبل از ادغام، سازمان صنایع دستی دارای املاک بسیاری بود که پیش بینی می شود بخشی از این املاک برای توسعه و توجه صنایع دستی مورد استفاده قرار گیرد.

موضوع مهم دیگر در حوزه صنایع دستی اهمیت دادن به توسعه صادرات صنایع دستی و جلوگیری از ورود محصولات بی کیفیت و بی کیفیت خارجی به کشور است.

9. کمبودهای بخش گردشگری در حال رفع شدن است

کمبودهای زیادی در حوزه گردشگری وجود دارد. از تولید محتوای با کیفیت برای معرفی هر چه بیشتر ایران به دنیا و رفع ایران هراسی گرفته تا تهیه و ارائه دقیقتر محتوای مورد نظر با بهره گیری از تجربیات تمامی رسانه ها و نشریات.

در این زمینه توجه ویژه به موارد زیر ضروری است: بخش گردشگری در ایران بیش از هر چیز تحت تأثیر نهاد سیاسی قرار گرفته و بسته به تحولات سیاسی فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است.

ضرورت شناسایی و توسعه بازارهای هدف گردشگری کشور به ویژه در حوزه کشورهای همسایه و شرکای راهبردی، ایجاد زمینه های مشارکت و مشارکت فعال ذی نفعان بخش خصوصی در تعامل با کشورهای بازار هدف، ارتقای ظرفیت های گردشگری کشور به ویژه با استفاده از نوین. ابزارها و دیجیتال مارکتینگ، تنوع بخشیدن به محصول گردشگری خارجی و حمایت از فعالان و ایده های نوآور در این حوزه، شناسایی فرصت ها و حضور فعال در نمایشگاه های بین المللی گردشگری، اطمینان از ارتباط موثر با نهادها و سازمان های بین المللی در حوزه گردشگری، ارائه و نظارت بر برنامه ها در خصوص موضوعات مربوط به تسهیل سفر گردشگران خارجی به کشور، توسعه گردشگری خارجی و افزایش ظرفیت در سایر موضوعات محوله برای دوچندان و تشویق همکاری های بین نهادی.

حل مشکلات فرودگاهی، کمبود واحدهای اقامتی و البته توجه به استانداردهای کیفی، کمبودهای حمل و نقل، تقویت نیروی انسانی متخصص در معاونت های گردشگری تمامی استان ها، رفع وضعیت منفی خدمات بهداشتی و درمانی، عدم پرداخت مراکز مددکاری توجه به انواع گردشگری و تمرکز بر کیفیت و کیفیت خدمات آن را از بین می برد. اینها شامل گردشگری فرهنگی، گردشگری آبی، گردشگری ورزشی، گردشگری غذایی و غیره است. واقع شده است.

10. تغییر رنگ زیرساخت ها

نگرانی های زیادی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد. از در نظر گرفتن تمامی نیازهای پایگاه های بین المللی و ملی که بسیاری از آنها با مشکلات اساسی مواجه هستند گرفته تا ساختار اداری بسیار فرسوده شهرهای وابسته به این وزارتخانه باید توجه شود.

علاوه بر این، معرفی برخی ارگان ها به مدیریت، مرمت اساسی ساختمان ها، لزوم استعلام همه نهادها از وزارتخانه قبل از انجام هر پروژه، توجه به کیفیت پروژه های گردشگری، توجه به مقوله ثبت ملی، توجه به تحقیق در همه موارد، اهمیت دادن به موضوع انسان شناسی که مبنای بسیاری از آثار است و ارائه پاسخ دقیق و کارشناسانه به سوالات ذینفعان.

آنچه در این بیانیه به آن اشاره شده است تنها بخش کوچکی از انتظارات ما به عنوان خبرنگاران متخصص در حوزه گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی است.

همچنین از جناب آقای محترم انتظار داریم با رعایت تمامی شئونات قانونی وظایف خود را در این وزارتخانه به نحو احسن انجام دهند و از هرگونه تبعیت نادرست که در نهایت به حوزه تحت صلاحیت این وزارتخانه آسیب وارد کند، پرهیز کنند.

اسامی خبرنگاران خبره شاغل در رسانه های مختلف که این بیانیه را امضا کردند به شرح زیر اعلام شد:

1- مجتبی گشتونی

2- نفیسه حکاتی

3- ماندانا خرم

4- چهره مذهبی

5- مطهره کشاورز محمدیان

6- سمیرا محب علی

7- مریم سلیلوند

8- سمیرا قاسمی

9- نادر نینوا

10-رضاپور زارعی

11- فاطمه رهبر

12- معصومه دئودار

13- آناهید حاضر

14- محمد حسن سلیمانی

15_ بهنام صابر نعمتی

16- مجمع افشین

17- مهدی گهری

18- سیمین ثقفی

19- مریم مقدم

20- الهام گوران

21- مهرداد حمزه

22- نفیسه کلهر

23- سعید فتوحی

24- سید محسن هاشمی

25- لیلا زمانی

26- نگار جمشدی نژاد

27- نیلوفر منصوری

28- صدیقه نژاد کربان

29- اشکان بروج

30_ احمدرضا معراجی

31_علیرضا رمضانپور

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما