عمومی

بهترین هاست برای دانلود و آپلود فایل های یک وبسایت، چه ویژگی هایی دارد؟

برای معرفی بهترین هاست دانلود و آپلود، با یک مثال شروع می کنیم: فرض کنید قرار است وب سایتی داشته باشید که در آن صدها و یا هزاران ویدئوی آموزشی برای کاربران بگذارید تا از آنها استفاده کنند. یا بطور مثال هدف شما ایجاد وب سایتی است که در آن کاربران بتوانند براحتی فایل های ویدئویی/ نرم افزاری خود را آپلود کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر این محتواهای سنگین را بر روی هاست خودتان نگه داری کنید، احتمالا با هر  بار رفرش سایت، چند دقیقه طول بکشد تا سایت شما بالا بیاید! پس تکلیف چیست؟ خرید هاست دانلود دقیقا برای برطرف کردن همین مشکل در دسترس قرار گرفته است.

شما بها خرید هاست دانلود می توانید محتوای ویدئویی/نرم افزاری، عکس و … خود را  به کاربران ارائه دهید بدون آنکه از سرعت سایت شما کاسته شود. احتمالا تجربه دیدن یک فیلم از روی یک سایت همراه با دانلود همزمان آن فیلم را داشته اید و از این سرعت لذت کافی را برده‌اید و می خواهید همین کیفیت در عملکرد را برای وب سایت خود پیاده کنید. در اینجا مشخصات بهترین هاست دانلود/آپلود را با هم بررسی می کنیم.

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود نوعی از میزبانی فایل های وب سایت یا اپلیکیشن شما می باشد که مشخصات خاصی داشته و می تواند نیاز های شما را با کانفیگی نسبتا ساده برطرف کند. این هاست تمام فایل هایی که شما بر روی سایت بارگزاری می کنید و یا کاربرانتان بر روی وب سایت آپلود می کنند را نگه‌داری می کند و از کند شدن سرعت سایت شما و سنگین شدن هاست اصلی شما جلوگیری می کند.

هاست دانلود چه خصوصیاتی  دارد؟

خصوصیات هاست دانلود

خصوصیات و ویژگی های هاست دانلود با هاست هایی که برای میزبانی وب بکار می روند یک تفاوت عمده دارند:  آنها فاقد امکان داشتن یک دیتابیس می باشند! در واقع اگر هدف استفاده شما از این هاست فقط نگه داری فایل هایتان باشد، نیازی به نصب دیتابیس هم نخواهید داشت.  از  آنجایی که نمی تواند دیتابیس داشته باشد، پس  هیچ وب سایتی را هم نمی تواند میزبانی کند. بنابراین این هاست در کنار هاست اصلی وب سایت شما  به مدیریت فایل هایتان کمک خواهد کرد.

فضای اشتراکی

از طرفی اغلب شرکت های هاستینگ، هاست های دانلود و آپلود را اشتراکی در نظر می گیرند. البته اگر برای شما امنیت بطور خاصی مهم است می توانید در رابطه با اشتراکی بودن یا نبودن هاست خود، با شرکت هاستینگ ارائه دهنده این سرویس مکاتبه کنید تا سرویس مد نظر خود را دریافت کنید.

دسترسی FTP

تنها راه دسترسی به هاست دانلود برای مدیریت آن، دسترسی FTP می باشد.

ویژگی های بهترین هاست دانلود برای خرید

نوع حافظه ذخیره سازی

در هاست دانلود برای نگه داری دیتا و اطلاعات مشتریان، از دو نوع حافظه برای ذخیره سازی دیتا استفاده می کنند:

1.      هارد دیسک یا همان HDD

HDD نوعی ارزان از حافظه های سخت افزاری در هاست دانلود می باشد که به دلیل داشتن قطعه ای متحرک، آسیب پذیر می باشد و بنابراین از قیمت ارزان تری در بازار برخوردار است.  کیفیت یک HDD بر اساس میزان حافظه، فرم فاکتور (2.5 و 3.5 اینچی)آن و نوع رابط تعیین می شود بطور مثال رده بندی رابط آنها از پایین با بالا از M.2 ، ساتا شروع می شود و جدیدترین آنها از تکنولوژی NVMe برخوردار می باشند.

 

2.      درایو حالت جامد یا SSD

در زمان هارد دیسک ها، انتخاب درایو صرفاً به ظرفیت، سرعت RPM و سازنده بستگی داشت. با هارد SSD در هاست دانلود، این انتخاب بسیار  پیچیده تر شده است، به خصوص اگر در سرور برای پردازش داده های مهم استفاده شود  به لطف سرعت بالای انتقال داده، حافظه های SSD بیشتر در سرورها استفاده می شوند.  با رابط NVMe، SSD به گذرگاه PCIe متصل می شود که  مستقیماً به CPU یا از طریق چیپ ست متصل می شود. این اتفاق به طور قابل توجهی تأخیر (تا چند میکروثانیه) را کاهش می دهد و سرعت انتقال داده توسط ویژگی های خود حافظه محدود می شود.

هنگام انتخاب NVMe SSD، نسخه پشتیبانی شده استاندارد PCI Express را در نظر بگیرید. PCIe 3.0 حداکثر 1 گیگابایت در ثانیه در هر خط یا 4 گیگابایت بر ثانیه برای اسلات نسل 3 “x4” ارائه می کند. نسل بعدی PCIe 4.0 که سرعت را دو برابر می کند. رابط SATA حداکثر سرعت خواندن و نوشتن را محدود می کند.

بهترین هاست برای دانلود و آپلود فایل های یک وبسایت، چه ویژگی هایی دارد؟

3.      اندازه حافظه ذخیره سازی

با توجه به اهداف کوتاه مدت و میان مدت خود در میزان حافظه لازم برای نگه داری فایل های دانلود و آپلود، حجم مورد نیاز  هاست دانلود را  خریداری کنید. اندازه حافظه هاست شما باید نیاز شما را کاملا در میان مدت برطرف سازد و نگرانی برای شما ایجاد نکند.

4.      مقیاس پذیری هاست دانلود

اگر در میان مدت و یا طولانی مدت تصمیم به ارتقا حافظه هاست دانلود خود گرفتید، شرکت ارائه دهنده این میزبانی باید بتواند افزایش مقیاس مورد نیاز شما را به سرانجام برساند. بنابراین بهترین هاست دانلود میزبانی می باشد که از مقیاس پذیری هم در زمان نیاز بهره مند شود.

5.      پنل مدیریت فایل ها

از راحتی پنل رابط کاربری که در اختیارتان قرار می دهند اطمینان حاصل کنید. بوسیله یک پنل مدیریتی قدرتمند می توانید براحتی فایل هایتان را مدیریت کنید.

مهم ترین عامل در خرید هاست دانلود

شاید مهم ترین عامل در هنگام انتخاب یک هاست دانلود، دانستن دقیق نیازهای کسب و کار شما و درخواست آنها از ارائه دهنده سرویس میزبانی باشد. اکثر شرکت های هاستینگ برای ارائه خدمات و ویژگی های درخواستی شما با شما همکاری خواهند کرد، اما تنها در صورتی که بتوانید این نیازها را به روشی منسجم بیان کنید.

صحبت نهایی

خرید هاست دانلود سبب می شود انواع فایل ها با فرمت های مختلف آهنگ، ویدئو، نرم افزار، فیلم و …. را بتوانید بر روی آن بارگزاری کنید تا توان پاسخ گویی شما به درخواست کاربران بالا رود و تقسیم بار درخواست ها نیز انجام شود. بنابراین اگر وب سایت یا اپلیکیشن شما بر مبنای دانلود و یا آپلود فایل های مختلف خدمات رسانی می کند، در تهیه یک سرویس میزبانی دانلود هیچ تردیدی به خود راه ندهید.معیارهای زیادی برای خرید هاست دانلود/آپلود وجود دارد. برخی از آنها واضح و قابل اندازه گیری هستند (مانند هزینه و حجم و …)، در حالی که بررسی معیارهای دیگر (مثلاً پشتیبانی مشتری) به دقت ظریف تری نیازمند می باشند. یک هاست دانلود با کیفیت از نظر سخت افزار به روز، قیمت اقتصادی و مناسب، ظرفیت نگهداری، دسترسی و به روز بودن از نظر نرم افزاری می تواند سنجیده شود تا بهترین انتخاب و عملکرد را داشته باشید.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا