ایمنا گفت که ایستگاه‌های مترو برای زندگی شهری ضروری هستند، اما کیفیت و سطح مدرن‌سازی آنها در پایتخت‌های اروپایی متفاوت است. شبکه‌های حمل‌ونقل با کیفیت بالا با افزایش ترافیک و گسترش دسترسی به نیروی کار بزرگ‌تر، نقش مهمی در افزایش بهره‌وری کسب‌وکار دارند.

علاوه بر این، سرمایه گذاری در سیستم های مترو بیشتر به سرمایه گذاری مستقیم خارجی مرتبط است. این سرمایه گذاری ها با بهبود سرعت ترافیک و دسترسی، جذابیت شهر را افزایش می دهد.

رتبه بندی پایتخت های اروپایی با بهترین سیستم مترو

اسلو، نروژ 8.06

صوفیه، بلغارستان 7.64

آتن، یونان 7.29

مادرید، اسپانیا 6.74

ورشو، لهستان 6.6

لندن، بریتانیا 6.04

بخارست، رومانی 5.97

لیسبون، پرتغال 5.97

کپنهاگ، دانمارک 5.97

پراگ، جمهوری چک 5.83

وین، اتریش 5.42

هلسینکی، فنلاند 5.14

استکهلم، سوئد 4.65

برلین، آلمان 4.38

پاریس، فرانسه 4.38

آمستردام، هلند 4.03

رم، ایتالیا 3.75

بروکسل، بلژیک 3.2

بوداپست، مجارستان 3.13

بهترین سیستم های مترو در پایتخت های اروپایی با استفاده از داده های Bounce رتبه بندی شده اند. برای این منظور، سیستم های مترو در 19 پایتخت اروپایی بر اساس معیارهای زیر مورد ارزیابی قرار گرفتند:

  • تعداد ایستگاه ها
  • سفر سالانه
  • مسافت طی شده
  • نتایج بررسی گوگل
  • نسبت واکنش های آنلاین مثبت و منفی به مقالات مربوط به هر سیستم مترو

امتیاز سیستم مترو از 10 محاسبه می شود. به ویژه، پایتخت های بلاروس، اوکراین و روسیه از این نظرسنجی حذف شدند.

بهترین مترو در اروپا (+ اینفوگرافیک)

نروژ بهترین سیستم مترو را در بین پایتخت های اروپایی دارد. پایتخت این کشور با 101 ایستگاه مترو در کل شبکه حمل و نقل در صدر فهرست قرار دارد. در سال 2023، اسلو میزبان اولین سیستم متروی تمام برقی جهان خواهد بود. به عنوان بزرگترین شبکه در اسکاندیناوی، ایستگاه های مترو این شهر به طور متوسط ​​رتبه گوگل 4.13 از 5 ستاره را دارند و کاربران آنها را “بسیار خوب سازماندهی شده” و “راحتی برای پیمایش” توصیف می کنند.

صوفیه و بلغارستان به دلیل دارا بودن جدیدترین سیستم مترو در میان پایتخت های اروپایی که در سال 1998 تأسیس شد، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده اند. از سوی دیگر، متروی لندن که در سال 1863 ساخته شد، عنوان قدیمی ترین سیستم متروی جهان را به خود اختصاص داده است. امروزه متروی لندن 84 درصد کربن کمتری به ازای هر مسافر نسبت به یک خودروی بنزینی منتشر می کند و در مسیری قرار دارد که تا سال 2030 به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر تامین شود. سیستم متروی لندن به طور کلی در بین پایتخت های اروپایی رتبه ششم را دارد.

متروی کپنهاگ 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می کند. قطارها در بیشتر ساعات روز هر دو دقیقه به ایستگاه می رسند. اگرچه سیستم متروی شهر در لیست فعلی رتبه هفتم را دارد، اما به دلیل قابلیت اطمینان استثنایی که دارد اغلب بهترین در جهان نامیده می شود.

بهترین مترو در اروپا (+ اینفوگرافیک)

در انتهای دیگر این طیف، سیستم متروی بوداپست با ۷۵ درصد واکنش‌های آنلاین به مقالات خبری مرتبط، در رتبه آخر قرار دارد. مسافران برخی از ایستگاه‌های این سیستم مترو را «بسیار ناخوشایند» توصیف کرده‌اند و برای اکثر آنها، عدم تمیزی نگرانی اصلی است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما