به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از ستاد خبری سومین نمایشگاه ملی صدا و تصویر ایران (رستا)، این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری قرآن محمد نبیلو و پخش سرود ملی آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران و در ادامه به حضار خوش آمد گویی کرد. به نقل از بهروز تشکر مجری مراسم اختتامیه وی با جملاتی در وصف ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت را گرامی داشت.

سپس گزارشی از تأسیس سومین نمایشگاه رستا همراه با پخش ویدئویی شامل مصاحبه با دست اندرکاران نمایشگاه ارائه شد.

مقیسه: سومین نمایشگاه موفقیت چشمگیری کسب کرد

در قسمت بعدی اختتامیه سومین نمایشگاه ملی رستا، سعید مقیسه رئیس ساترا ضمن تبریک هفته وحدت و تشکر از دست اندرکاران این رویداد و فعالان رسانه های صوتی و تصویری ایران گفت: در سوم اینکه با تلاش شما توانستیم به بسیاری از اهداف طراحی دست یابیم. برای برپایی این دوره از نمایشگاه آمده ایم. در این مراسم یک رویداد بسیار جذاب برگزار شد و تعامل خوبی بین تعداد زیادی از فعالان صوتی و تصویری، دستگاه های حاکمیتی، اتحادیه ها، هنرمندان، عوامل تولید، ساترا و مردم صورت گرفت و تفاهم نامه های زیادی منعقد شد. در هر صورت نمایشگاه رستا در این چهار روز موفقیت چشمگیری کسب کرد.

در ادامه این مراسم، کلیپ تهیه شده توسط غرفه های سومین نمایشگاه ملی رستا پخش شد و سپس قسمت هایی از انیمیشن درون و بیرون توسط گروه هنر صدا دوبله زنده شد.

دلایل هیئت داوران برای سومین نمایشگاه رستا

در بخش بعدی جمع بندی بیانیه هیئت داوران سومین نمایشگاه ملی رستا قرائت شد که در آن آمده است: سومین جشنواره رستا از زحمات فعالان و نقش آفرینان صنعت فراگیر صدا و سیما در فضای مجازی تقدیر می کند. فضا و ایجاد انگیزه برای ارتقای خدمات رسانه ای، زمینه ساز پویایی و نشاط رسانه ای، رقابت موثر برای ترویج محتوای سالم و غنی ایرانی اسلامی و بهبود تعامل رسانه ای با کاربران و رگولاتورها است. رسانه ها از منظر پایداری» و گستردگی خدمات فناورانه، «بهترین بستر با کنترل والدین و رده بندی سنی»، «بهترین رسانه در استقرار سامانه رسیدگی به شکایات و تخلفات کاربران»، «بهترین جایگاه در نمایشگاه رستا از منظر طراحی و ارائه خدمات به بازدیدکنندگان.

هیئت داوران جشنواره از پیشکسوتان این صنعت تجلیل کردند و دقت، انصاف و عدالت را مورد توجه قرار دادند. هدف نه رتبه و رقابت، بلکه آگاهی و تشویق برای ایجاد خدمات شایسته بود. بسیار خرسندیم که اعلام کنیم فهرست اسامی رسانه‌هایی که قرار است امروز تجلیل شوند طولانی است و پیشرفت چشمگیری در ارتقای کیفیت خدمات رسانه‌ای را نشان می‌دهد. امیدواریم این تقدیر، گامی در جهت پیشرفت هر چند کوچک، ارتقای صنعت فراگیر رسانه های صوتی و تصویری به بهانه جشنواره و آینده ای روشن برای این صنعت باشد.

شناخت برندگان ویژه

پس از صحبت های مجری برنامه به بخش ویژه «تجلیل از برگزیدگان ویژه» منتقل شد. در این بخش، انتخاب هیئت داوران به شرح زیر (به ترتیب حروف الفبا) اعلام شد:

بهترین بخش رسانه از دیدگاه سامانه جامع رتبه بندی و رتبه بندی ساترا:

رسانه اپرا

پارس مدیا

رسانه فیلم نت

آماریار رسانه

بهترین حوزه رسانه از نظر ثبات و گستره خدمات:

رسانه فیلم نت

رسانه ها دی شوالیه

نوبینو مدیا

بخش بهترین پلتفرم با کنترل والدین و رده بندی سنی:

رسانه اپرا

برنامه ریزی رسانه ای

رسانه نمافیلم

در این بخش از پلتفرم استارنت تجلیل شد.

بهترین بستر در راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات و تخلفات:

رسانه فیلم جدید
نمایش رسانه
رسانه موویلا

در این بخش از دو پلتفرم فینما و فنوفیلم تجلیل شد.

قسمت بالای سومین نمایشگاه رستا:

رسانه روبیک

گروه مرکز رسانه (سیمای روستا، سیمای شهر، مطبوعات ایران، اخبار ریل، فناوری اطلاعات و آموزش)
رسانه هانراصدا

رسانه های تصویری

رسانه آفند استودیو (مرکز مدیریت حوزه علمیه قم)

رسانه خانواده

قابل ستایش

در این بخش از سکوهای بادصبا، رادیو صبا، ایرانصدا، مجمع رستا، مرکز تولیدکنندگان رسانه های تصویری و مرکز فرهنگی هنری تولیدکنندگان رسانه های تصویری تجلیل شد.

قائمی نسب: تقارن جشن دانش آموختگی با هفته وحدت را به فال نیک بگیرید

محسن قائمی نسب معاون آموزشی سترا پس از معرفی برگزیدگان بخش های مختلف در سخنانی با حدیث خوانی حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه ملی جامع حضور یافتیم. صدا و تصویر ایران (رستا) در آستانه هفدهم ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم (ص). پیامبر اکرم (ص) جمع می شدند و این تقارن را باید به فال نیک گرفت.

پس از اتمام این قسمت، گروه سرود قیام با اجرای برنامه سرود روی صحنه رفتند.

پس از اجرای گروه سروود قیام، «مصطفی احمدی» به صورت استندآپ روی صحنه آمد و برنامه اختتامیه سومین نمایشگاه رستا را رهبری کرد.

پس از این اجرای استندآپ کمدی، کلیپی از مدیران و سکوهای حاضر در نمایشگاه ملی رسانه های صوتی و تصویری ایران (رستا) پخش شد.

در قسمت بعدی برنامه از رسانه دیدیباز دعوت شد تا این قسمت از برنامه اجرای زنده دوبله کمدی را برگزار کند.

اجرای همزمان در قالب قرعه کشی «طرح نایب الزیاره» با حضور سعید مقیسه (رئیس سترا) و محسن قائم نسب (معاون رئیس سترا) برگزار شد.

در این قسمت از برنامه سعید مقیسه به روی صحنه رفت و گفت: مدتی است که رسم برگزاری قرعه کشی در هشتم هر ماه را در بین همکارانمان برقرار کرده ایم طرح به همه هفته و به برنده این قرعه کشی با کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شود.

در آخرین بخش از مراسم اختتامیه، گزیده ای مستند از سومین نمایشگاه ملی نمایشگاه جامع صدا و تصویر ایران (رستا) پخش شد.

5757

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما