اخبار روز

با خوردن این غذاها بی حالی را از بین ببرید

برای رهایی از بی حالی و بی حوصلگی خود بلافاصله به یخچال بروید و شروع به خوردن میوه ها بخصوص میوه های قرمز کنید و شکلات نیز نشاط آور است.

مدام خسته ام و خمیازه می کشم، هر چقدر هم بخوابم فایده ای ندارد! برای رهایی از کسالت و بی حالی باید به توصیه های طب سنتی در مورد غذا خوردن، خوابیدن و حتی استحمام عمل کرد.

بدانید چه بخورید و چه زمانی بخوابید یا چه زمانی حمام کنید تا از خستگی مداوم بدن خلاص شوید.

برای رفع کسالت و بی حالی چه بخوریم؟

غذاها و نوشیدنی های سرد مانند ماست، خیار و عدس باعث خستگی و خواب آلودگی می شوند، در حالی که هلو و سیب از میوه های شادابی هستند که به شکل میوه تازه، مربا، خورش و آب میوه توصیه می شود. باید از آنها استفاده کرد.

زرده تخم مرغ با عسل، گوشت گوسفند و نخود نیز اثر گرمایی دارد و گردش خون را در بدن تحریک می کند و در نتیجه احساس نشاط و شادابی ایجاد می کند، اما این تمام چیزی نیست که در لیست غذاها و خوراکی های نشاط آور می گوییم و ادامه دارد. .

غذاهایی که باعث افزایش انرژی و رفع کسالت و بی حالی می شود

برای اینکه در طول روز خواب آلود و بی حوصله نشوید، اولین قدم خوردن یک صبحانه با کیفیت است. میزان انرژی مصرفی از طریق صبحانه برای زنان 300 تا 400 کالری و برای مردان حدود 500 کالری است.

این منوها برای صبحانه توصیه می شوند:

1- غذاهایی که از غلات (گندم، جو و …) تهیه می شود و با شیر مصرف می شود، البته شیر باید کم چرب باشد.

۲- کلوچه، املت، نان و پنیر کم چرب خانگی

3-نان گندم، کره بادام زمینی و موز

4- یک لیوان آب میوه یا یک تکه میوه تازه نیز توصیه خوبی است.

برای فعال ماندن در طول روز به کربوهیدرات نیاز دارید. زیرا سوخت اصلی مغز و عضلات است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که افزودن پروتئین به کربوهیدرات ها تمرکز را افزایش می دهد و باعث می شود از نظر روحی و جسمی احساس بهتری داشته باشید.

حالا ممکن است فکر کنید چون صبحانه کافی خورده اید می توانید ناهار را حذف کنید یا به یک کاسه سالاد بسنده کنید و دلیل آن معمولاً به این دلیل است که وقت کافی ندارید یا وزن کم می کنید. این بزرگترین اشتباه ممکن است، زیرا سالاد حاوی پروتئین نیست و بعد از ظهر انرژی خود را از دست می دهید و خسته می شوید. اگر می خواهید برای ناهار سالاد بخورید، حتما از تخم مرغ، لوبیا یا مرغ خرد شده استفاده کنید.

از خوردن غذاهای پرچرب در وعده ناهار خودداری کنید. زیرا برای مدت طولانی در دستگاه گوارش باقی می مانند، هضم می شوند و احساس سیری را تضمین می کنند. با وجود اینکه این غذاها کالری بالایی دارند، باز هم احساس می کنید انرژی کافی ندارید زیرا آنقدر احساس سیری و سنگینی می کنند که بی حال می شوید.

برای رفع کسالت و بی حالی میوه های قرمز بخورید

در میان میوه ها، میوه های قرمز دارای خواص ویژه ای هستند که عبارتند از: ب) سلامت قلب و افزایش عملکرد مغز برخی از این خواص منحصر به فرد است. یکی از این میوه های قرمز آلو است که می توان آن را یک ماده معدنی با خواص و ویژگی هایی دانست که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می شود.

آلو دارای خاصیت خنک و سرشار از قند و کربوهیدرات است و خواص زیادی دارد. سرشار از ویتامین های A، B، C، آهن و کاروتن است. همچنین مقوی ورزشکاران است و حاوی فسفر، کلسیم، پتاسیم و پروتئین است.

برای رفع کسالت و بی حالی شکلات بخورید

شکلات میزان سروتونین و اندورفین خون را افزایش می دهد و این دو هورمون شادی را تضمین می کنند. سعی کنید هر از چند گاهی شکلات بخورید تا این احساس در شما افزایش یابد. خانم ها به خوردن شکلات علاقه مند هستند زیرا تحقیقات نشان داده است که شکلات خلق و خوی افراد را تغییر می دهد.

توصیه های طب سنتی برای رفع کسالت و بی حالی

رفع خستگی و بی حالی با خواب کافی و خوب:

در طب سنتی کیفیت خواب و بیداری افراد بر اساس سن، موقعیت، مزاج و جنسیت تعریف می شود. مثلاً جوانی که می خواهد روز پرنشاطی داشته باشد باید حداقل شش ساعت خواب مفید در شب داشته باشد.

مطمئن شوید که بهترین کیفیت خواب بین ساعت 9 بعد از ظهر تا 1 بامداد رخ می دهد. بنابراین جالب است بدانید که هر ساعت خواب در این ساعات معادل دو ساعت خواب بعد از نیمه شب است.

ورزش مهمترین توصیه در برابر بی حوصلگی و بی حالی است:

فعالیت بدنی منظم، به عنوان مثال پیاده روی 20 دقیقه ای سه روز در هفته، کیفیت زندگی را افزایش می دهد و از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری می کند.

با ازدواج به موقع از خستگی و بی حالی خلاص شوید:

ازدواج به موقع و رابطه زناشویی سالم و متعادل باعث افزایش نشاط و نشاط می شود و افزایش سن ازدواج و افراط در روابط جنسی باعث کسالت و افسردگی می شود.

رفع خستگی و بی حالی با حمام مناسب:

حمام کنید، بعد از شنا در دریا احساس جوانی خواهید کرد. برای به دست آوردن حس طراوت در روزها و شب های پاییزی کافی است یک فنجان نمک داخل وان بریزید و آن را با آب گرم پر کنید. با شمع های معطری که در کنار وان قرار می دهید، می توانید آرامش خاصی پیدا کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا