اخبار روز سینما

با تحلیل سبک و سیاق اجرای محمدرضا گلزار در مسابقه پانتولیگ کار خود را می شناسد.

محمدرضا گلزار در غیاب برنامه ها و مسابقه های پرقدرت تلویزیون این روزها توانسته با مسابقه «پانتولیگ» اتفاق مهمی را در این رسانه رقم بزند. مسابقه ای که می توان آن را از نظر گزینش و سطح دقیق سوالات، سواد و تسلط شرکت کنندگان و به ویژه جدیت و مهارت مجری، اثری استاندارد و سرگرم کننده دانست. اگرچه شرایط در سطح قابل قبولی است، اما محمدرضا گلزار را می توان مهم ترین برگ برنده «پانتولیگ» دانست؛ سوپراستاری که پس از تجربه اجرای «برنده» و «هفتخوان» حالا با فضای رقابتی در ارتباط با پانتومیم و اطلاع رسانی عمومی سازگار شده و در مدت کوتاهی توانسته اجرای بی نقصی را از خود به نمایش بگذارد. . دلایل موفقیت اجرای گلزار در این مسابقه را مرور می کنیم.

به گزارش بازتاب آنلاین، محمدرضا گلزار توانست در مسابقات اطلاع رسانی عمومی «برنده» و «هفت خوان» توانایی بازیگری خود را به نمایش بگذارد، اما مسابقه «پانتولیگ» گونه ای متفاوت از اجرا می خواهد و گلزار از پس آن برآمده است. خب ولش کن

تسلط بر پانتومیم. | اجرای محمدرضا گلزار و برنامه پخش شده از پشت صحنه کنکور شرکت کنندگان در «پنتولینگ» نشان می دهد که گلزار نه تنها مجری برنامه است بلکه نقش مهمی به عنوان داور کنکور دارد. در واقع گلزار برای اجرای صحیح مسابقه گفته شده ابتدا به بازی پانتومیم مسلط می شود و این نقطه قوت او در این مسابقه شده است. او به درستی همه اشتباهات را می داند و با توجه زیاد در کنار دستان شرکت کنندگان می ایستد و به هیچکس اجازه اشتباه نمی دهد. از طرف دیگر، نحوه کمک او به شرکت کنندگان نشان دهنده تسلط او در بازی است. او اغلب شرکت کنندگان را با یک کلمه یا حرکت خاص راهنمایی می کند تا به آنها کمک کند تا معنای خود را با دقت بیشتری منتقل کنند.

گلزار در پانتولیگ نسبت به مسابقه «برد» سبک متفاوتی دارد.

جدیت در اجرا | گلزار به عنوان مجری به یک چارچوب خاص پایبند است و حتی در مورد شوخی و خنده هم اجازه نمی دهد کسی از آن چارچوب دور شود. در واقع او را به عنوان یک مجری جدی و سخت گیر می شناسیم که گهگاه انعطاف پذیری از خود نشان می دهد. وقتی احساس می کند که گروهی مشغول اتلاف وقت هستند، سریع عکس العمل نشان می دهد و اجازه نمی دهد نظم به هم بخورد. یا وقتی گروهی تماس می گیرند و جواب سوال را نمی دانند، طوری با آنها برخورد می کند که متوجه اشتباه خود شوند. گلزار در تمام طول اجراها نزدیک به شرکت کنندگان می ایستد و رفتار و لب های آنها را به دقت زیر نظر می گیرد. با این حال، سعی کنید صدایی خشک و خسته کننده و در عین حال جدی نداشته باشید. معمولاً در هر قسمت با لبخندی به دوربین و نگاه های متعجب سعی می کند با شرکت کنندگان شوخی کند یا فضای جدی مسابقه را بشکند.

با تحلیل سبک و سیاق اجرای محمدرضا گلزار در مسابقه پانتولیگ کار خود را می شناسد.
همراهی شرکت کنندگان یکی یکی از ویژگی های عملکرد گلزار در پانتو لیگ است.

همراهی و کمک | در بین دو تیم شرکت کننده در مسابقات، گلزار عمدتاً از تیم ضعیف حمایت می کند، اما اشتیاق و خوشحالی خود را از توانایی تیم قدرتمند پنهان نمی کند و حتی در شادی آنها شریک است. مثلاً در اپیزودی که این هفته پخش شد مدام از حضور ذهنی تیم مردان صحبت می کرد و به تیم حریف می گفت باید تمرکز زیادی داشته باشند چون با تیم قدرتمندی روبرو هستند. زمانی که آنها آن را انجام دادند یکی گلزار پس از گذراندن مراحل سخت آنقدر هیجان زده بود که به آنها نزدیک شد و با خوشحالی با آنها دست داد. با این حال سعی کنید تیم ضعیف زمین را ترک نکند. علاوه بر اینکه به آنها امید می دهد و مدام می گوید شرکت کنندگانی بوده اند که بدتر از آنها برنده شده اند، سعی می کند تا جایی که می تواند کمک کند. خیلی وقت ها به آنها کمک فکری می کند تا خودشان حدس بزنند و گاهی وقتی گروهی را در شرایط بدی می بیند، آنها را در انتخاب گزینه ها راهنمایی مستقیم می کند تا اینکه گاهی به سادگی گزینه مورد نظر را اعلام می کند. با این حال، این کمک معمولاً تأثیری بر نتیجه ندارد و وقتی دو گروه به یک اندازه قدرتمند هستند، به ندرت می توان این نوع کمک ها را دید.

محمدرضا گلزار با مسابقه پانتولیگ به صحنه بازگشت.
گلزار در حین اجرای پانتولیگ با شرکت کنندگان شوخی های ظریفی می کند.

حال و هوا و حال و هوا | با وجود کمک هایی که از او می بینیم، گاهی اوضاع آنقدر بد می شود که گلزار چاره ای جز شوخی با شرایط موجود ندارد. مثلاً در قسمت جدید «پانتولیگ» که شرکت کنندگان با راهنمایی گلزار نتوانستند «زعفران» را از روی دو کلمه کلیدی «ادویه و مشهد» حدس بزنند، گلزار با آنها شوخی کرد و گفت: با شرایط بهتر از دیدنی است. مشهد و دیگران. سرپرست این تیم باید نوبت را به گروه بعدی بدهد. یا وقتی دید شرکت کنندگان از جواب سوالی اطلاعی ندارند با آنها شوخی کرد و گفت شما برای شرکت در این مسابقه روی من حساب می کردید، درست است؟ جاهایی بود که یکی از شرکت کنندگان بعد از سه پاسخ اشتباه بالاخره جواب درست را گرفت و گلزار با خنده از حضور ذهنش تعریف کرد که باعث خنده همه شد. جالب ترین قسمت این قسمت جایی بود یکی از سوی شرکت کنندگان پس از خواندن سوال “کدام عضو در تنظیم متابولیسم بدن نقش مهمی دارد؟” او پاسخ داد: “مراقب باش” و دلیلش این بود که فکر می کرد گلزار پلک می زند. اینجا بود که گلزار از خنده بیهوش شد و با دستانش چشمانش را پوشاند. کار به جایی رسید که گلزار هنگام اعلام امتیاز گروه دوم گفت: امتیاز من و گروه دوم 250 است. تا نشان دهند که بدون کمک آنها نمی توانند کاری انجام دهند. جالب اینجاست که در این قسمت او در جایی گفته بود که می خواهد بداند چه کسی آنها را آزمایش کرده است زیرا آنها به سختگیری تمایل دارند و برای او عجیب است که آنها به این مرحله رسیده اند. جایی که شرکت کننده گفت بچه داریم و از گروه اول سرمان شلوغ تر است، گلزار حرفش را تایید کرد و گفت اگر شرایط آنها را نمی فهمید در همان 150 نقطه می ماندند. جالب اینجاست که او آنقدر طنز و جدیت را با هم ترکیب می کند که هر چه فکر می کند می گوید و به کسی توهین نمی کند.

محمدرضا گلزار با مسابقه پانتولیگ به صحنه بازگشت.
گلزار به طور مختصر با شرکت کنندگان و تماشاگران در مسابقات پانتولیگ صحبت می کند تا سرعت مسابقات را حفظ کند.

توانایی مدیریت زمان. | «پانتوليگ» ريتم بسيار تندي دارد و بخش مهمي از جذابيت آن به خاطر همين ريتم است. آنها مدام از مرحله ای به مرحله دیگر می روند و جایی برای اتلاف وقت وجود ندارد. گلزار هم برای حفظ این سرعت تلاش می کند. او با اینکه گاه بسته به شرایط به شوخی و خنده می پردازد، اما هر لحظه اجازه نمی دهد برنامه ریتم خود را از دست بدهد و منحرف شود. او بلافاصله صحنه را می چرخاند و از شرکت کنندگان می خواهد که عجله کنند و مسابقه را تمام کنند.

در مجموع گلزار با توجه به محبوبیتش در بین مخاطبان و تسلط بر رقابت و همچنین مهارت مدیریتی که باعث شده بعد از مدت ها در تلویزیون مطرح شود، گزینه بسیار خوبی برای این مسابقه است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا