دانستنی ها

با این تمرینات ساده مفاصل خود را برای پیری آماده کنید

کارشناسان پنج نکته ساده برای جلوگیری از درد و دامنه حرکتی و افزایش انعطاف پذیری برای کمک به حفظ سلامت مفاصل با افزایش سن ارائه می دهند.

کل بدن را تقویت کنید

به گزارش ایسنا، فیزیوتراپیست مقیم لندن “لیام گود” توصیه می کند به جای فشار زیاد و کار بر روی برخی از عضلات، برای ورزش و تقویت همه عضلات و مفاصل، به انواع ورزش های قدرتی بروید. او هنگام تاکید بر یوگای حرکتی برای افراد 20 ساله می گوید: اگر غضروف اطراف مفصل به اندازه کافی حرکت نکند، جریان خون کافی نخواهد داشت و خشک می شود و ترک می خورد.

هر 20 تا 30 دقیقه حرکت کنید

جان مالیندر می گوید: «در ساعات کاری، به خصوص اگر بیشتر روز نشسته اید، سعی کنید هر 20 تا 30 دقیقه یکبار پیاده روی کنید و کمی از محل کار خود فاصله بگیرید. او توصیه می کند از روی میز خود بلند شوید تا به پیاده روی، قهوه درست کردن یا گپ زدن با همکار خود بروید. به گزارش نیویورک پست، استراحت های باشگاه حتی برای یک تا دو دقیقه فعالیت بدنی می تواند به سلامت شما کمک کند.

شانه ها را تقویت کنید

«آنجو جاگی»، مدیر درمان بالینی بیمارستان ارتوپدی ملی رویال می گوید: شانه ها اساساً ناپایدارترین مفاصل بدن هستند و به حمایت، قدرت و پایداری ماهیچه ها متکی هستند. تمرینات بازو علاوه بر تقویت مفاصل شانه، به تقویت قدرت دست و مشت و گرفتن اشیا با دست نیز کمک می کند. جگی می گوید، اگر روی توانایی خود در مشت زدن و نگه داشتن اشیاء کار کنید، اثر غیر مستقیم به تقویت شانه های شما کمک می کند. توصیه می شود دست ها را در یک مشت محکم ببندید و سپس انگشتان را تا حد امکان کشیده و منقبض نگه دارید. این تمرین را حدود 10 تا 15 بار در روز انجام دهید، زیرا با این حرکت ساده و موثر می توانید قدرت دستان خود را برای مشت کردن و نگه داشتن اشیا افزایش دهید.

کفش مناسب بپوشید

برخی از متخصصان تاکید می کنند که در هر شرایطی باید کفش های مناسب، محکم و گشاد بپوشید. نیک کالن، جراح ارتوپد و مچ پا، مشاور می گوید: “اگر کف پای صافی دارید، برای پایداری به کفشی با قوس پا نیاز دارید؛ اگر قوس بلندی دارید، به کفش های دویدن با کفی صاف تر نیاز دارید.”

خم شدن مشکلی نداره

فیزیوتراپیست عضلانی اسکلتی آیوفه اومرا می گوید: نشستن با پشت صاف در تمام طول روز باعث کار بیش از حد عضلات پشت و مرکزی می شود که در نهایت باعث درد می شود. وی با اشاره به ایمنی خم شدن، تاکید می کند که وضعیت بدن باید پس از هر 30-40 دقیقه نشستن تغییر کند تا از این ناراحتی عضلات پشت و هسته مرکزی جلوگیری شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا