به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، با توجه به اینکه دیوید سوشی بازیگر انگلیسی نقش هرکول پوآرو در سال 2013 از این نقش خداحافظی کرد، به نظر می رسد منظور از دوبله قسمت های جدید همان قسمت هایی باشد که بعد از سال 2000 فیلمبرداری شده و هرگز در ایران دیده نشد. تلویزیون روی آنتن نمی رود

خبرگزاری ایسنا با انتشار تصاویری از ناصر ممدوح در اتاق دوبلاژ از دوبله سه فصل (10 قسمت) هرکول پوآرو برای پخش از تلویزیون خبر داد. این خبر حاکی از آن است که دوبله قسمت های جدید هرکول پوآرو مدتی است به سرپرستی رضا آفتابی و هنرمند اکبر منانی صداپیشه هرکول پوآرو آغاز شده و اکنون ناصر ممدوح به این گروه پیوسته است. آخرین دوبله این سریال 13 سال پیش بود.

سریال هرکول پوآرو در دهه 70 از تلویزیون ایران پخش شد. تصویر متفاوت پوآرو با سبیل های جذاب و نظم و انضباط خاص او بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و موسیقی او نیز با استقبال خوبی مواجه شد. از 70 قسمت این سریال، 54 قسمت تا اواسط دهه 1970 پخش شد، اما فصل های جدید از سال 2000 به بعد هرگز پخش نشد. اینها احتمالاً همان قسمتهایی هستند که اکنون از آرشیو آمده و در حال هماهنگی هستند.

از «هرکول پوآرو» اقتباس های زیادی صورت گرفته و بازیگران مختلفی نقش او را بازی کرده اند، اما تصویر دیوید سوشی، بازیگر انگلیسی این سریال به نام پوآرو در ذهن مردم باقی مانده است. این سریال توسط شبکه بریتانیایی آی تی وی در سال 1989 تولید شد. سریالی با 13 فصل و 70 قسمت که به مدت 25 سال از این شبکه و بعد از آن از بی بی سی پخش شد. هرکول پوآرو بلژیکی با ویژگی های منحصر به فرد خود به سرعت تبدیل به شخصیت اصلی همه این ماجراهای جنایی شد. یکی او به یکی از محبوب ترین شخصیت های تلویزیونی در جهان تبدیل شد.

دیوید سوشی بازیگر انگلیسی نقش پوآرو 25 سال یعنی ربع قرن در نقش هرکول پوآرو بازی کرد. جالب اینجاست که وقتی در سن 41 سالگی این نقش به او پیشنهاد شد، او هنوز این اثر آگاتا کریستی را نخوانده بود، اما تازه شروع به مطالعه و تحقیق گسترده در مورد این نقش کرده بود.

سوشی در مصاحبه ای گفت: من فهرستی از عادات و شخصیت پوآرو تهیه کردم و آن را فایل خصوصیات نامیدم. من هنوز آن لیست را دارم. در واقع، تمام سال‌هایی که پوآرو بازی می‌کردم، آن فهرست را با خودم بردم تا تنظیم کنم، آن را مرور کردم و نسخه‌ای از آن را به کارگردانان دادم.

تلاش های او در مستند ITV Being Poirot به نمایش گذاشته شد. او همچنین دو عنوان از ملکه انگلیس دریافت کرد: شوالیه و فرمانده امپراتوری بریتانیا.

دیوید سوشی پس از 25 سال در نقش هرکول پوآرو در نوامبر 2013 پس از ساخت قسمت پایانی سریال با این شخصیت خداحافظی کرد. آخرین مورد، قسمت پایانی پوآرو با سوشی بود که اتفاق بسیار مهمی در آن رخ داد.

برای جلوگیری از قتل دیگری در آخرین مورد، پوآرو سالخورده از دوست قدیمی خود کاپیتان هستینگز می خواهد که به دادگاه استایلز بازگردد، محل تحقیقات در اولین پرونده ای که با هم کار کردند. پوآرو در آنجا مردی را پیدا می کند که با تسلط خود در روانشناسی دیگران را متقاعد به قتل می کند.

موسیقی این اثر ساخته کریستوفر گانینگ، یکی این یکی از نوستالژی های جذاب دهه هفتاد است. این موسیقی در سال 1990 برنده جایزه بفتا برای بهترین موسیقی تلویزیون غیرتطبیقی ​​شد. هنوز مشخص نیست قسمت های دوبله شده هرکول پوآرو چه زمانی روی آنتن می رود اما به احتمال زیاد به زودی آن ها را در شبکه تماشا خواهیم دید.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما