بازدید افسران برجسته ایران و چند کشور آسیایی از موزه جنگ جهانی دوم در لاهیجان و افتتاح بنای یادبود خرس ویتک

موزه جنگ جهانی دوم ونگارد لاهیجان میزبان افسران برجسته نظامی از هند، ترکیه، پاکستان و عراق بود که به همراه خانواده های خود از این مکان دیدن کردند.

بازتاب آنلاین موزه پیشتاز جنگ جهانی دوم شهرستان لاهیجان یکی یکی از جاذبه های اصلی این شهر است که مسافران داخلی و گردشگران خارجی را به خود جذب می کند.

این موزه در بخش‌های مختلف خود اسناد، تصاویر و یادگاری‌های مربوط به کشورهای درگیر جنگ جهانی دوم و حتی اسناد مربوط به ایران در این دوره تاریخی – یعنی در سال‌های اخیر علاوه بر گردشگران عادی – را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. سیاستمداران، افسران نظامی و سفرای چند کشور خارجی در سفر به لاهیجان از این موزه دیدن کرده و از وجود چنین موزه ای در ایران ابراز تعجب کرده اند.

چندی پیش موزه جنگ جهانی دوم پیشتاز لاهیجان میزبان افسران برجسته نظامی از کشورهای هند، ترکیه، پاکستان و عراق بود که به همراه خانواده های خود از این مکان دیدن کردند.
در این مراسم که با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان برگزار شد، علاوه بر مهمانان خارجی، چند تن از اعضای آکادمی نظامی دافوس لهستان نیز حضور داشتند.

خرس ویتک یکی یکی از سنبل های جالب جنگ جهانی دوم این بود که این توله خرس توسط پسری در همدان خریداری شد و زمانی که سربازان سپاه دوم لهستان از اتحاد جماهیر شوروی به ایران حمله کردند به عنوان سرباز لهستانی ثبت رسمی شد. Bear Witek متعاقباً به خصوصی ارتقا یافت و برای توپخانه لهستانی در نبرد Monte Cassino در سال 1944 جنگید. تیر از جایی به جای دیگر حرکت کرد.

اما در این بازدید که مصادف با هشتادمین سالگرد نبرد مونت کاسینو بود، مهمانان موزه به اهمیت صلح اشاره کردند و در مورد تاریخ نبردهای مهم، از جمله نبرد نرماندی، نتیجه نبردهای وحشتناک بحث کردند. تجربیات تاریخ. و جنگ های جهانی این بنای یادبود توسط طرفین ارائه شد.

لازم به ذکر است موزه جنگ جهانی دوم ونگارد لاهیجان واقع در لاهیجان، ابتدای بزرگراه لنگرود از دوشنبه تا جمعه پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما