اخبار روز سینما

مصاحبه ای قدیمی از بازیگر زن «زلیخا» به بهانه پایان سریال «یوسف پیامبر (ص)»!/جزئیات

در ادامه می توانید مصاحبه قدیمی بازیگر نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر را بخوانید.

پخش سریال یوسف پیامبر (ص) به کارگردانی زنده یاد فرج الله سلحشور در شب جمعه هفدهم. آذر کتایون ریاحی بازیگر نقش «زلیخا» در پایان این ماه در مصاحبه ای در پخش اولیه این سریال عنوان کرد که این نقش به نقش او تبدیل شده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، هفت سال از آخرین حضور «کتایون ریاحی» در تلویزیون می گذرد. در سال 1374 آخرین مهمان بازتاب آنلاین در برنامه خندوانه بود و نه بیشتر. آخرین حضور او در سینما به سال ها قبل برمی گردد. به فیلم «دعوت» ساخته ابراهیم حنامیکیا. حالا این بازیگر که مدت ها پیش از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و به دلایلی غیرمرتبط با این هنر بیش از پیش خبرساز بود، با پخش سریال «یوسف پیامبر» به تلویزیون بازگشت. سریالی که از شبکه آی فیلم پخش شد جمعه شب به پایان رسید.

ریاحی در همان سال‌ها مصاحبه‌های زیادی درباره این سریال انجام داد و در یکی از مصاحبه‌هایش توضیح می‌دهد که وقتی برای این سریال انتخاب شد، تقریباً هزار نفر برای بازی در نقش «زلیخا» از تئاتر و سینما حرفه‌ای بودند. بازیگران پیش از این چهره ناشناخته بودند اما به گفته خودش: بازی در سریال زلیخا نقش من بود.

مصاحبه ای قدیمی از بازیگر زن «زلیخا» به بهانه پایان سریال «یوسف پیامبر (ص)»!/جزئیات

کتایون ریاحی در کنار الهام حمیدی و لیلا بلوکات در نمایی از سریال یوسف پیامبر (ص)

این بازیگر سابق همچنین ادامه داد: این داستان می خواهد به مردم یادآوری کند که اگر می توانید در برابر وسوسه مقاومت کنید، فکر نکنید که آدم قوی هستید، شاید آن وسوسه ضعیف باشد، زلیخا با دعوت از زنان بزرگان شهر، نمایش می خواست. این نکته عینی به کسانی است که او را از این کار منع کردند و از عشق او انتقاد کردند.

ریاحی نیز در این گفت و گوی قدیمی می گوید: بازی در این سریال برای من مثل عبادت بود و بد نیست بدانید معجزه آن را هم در زندگی ام دیدم.

او همچنین با بیان اینکه در دوران پیری زلیخا روی بازیگری حساسیت بیشتری داشته است، خاطرنشان می کند: در ابتدای سریال، جوانی، زیبایی، جذابیت و عظمت همسر فرعون مصر می توانست به من به عنوان یک بازیگر برای به تصویر کشیدن شخصیت او کمک کند؛ اما در در قسمت‌های قدیمی باید تمام سردرگمی‌های زلیخا را به تصویر می‌کشیدم و به همین دلیل برایم بسیار مهم بود که بتوانم رنج و درد یک زن را به‌عنوان بازیگر به تصویر بکشم.»

او صحبت های خود را اینگونه به پایان می رساند: معمولاً بعد از پایان یک پروژه، بازیگران یک سریال به هم می گویند خسته نباشید؛ اما من می خواستم به کارگردان و سایر بازیگران این سریال بگویم که قبول کنند.

کتایون ریاحی پس از پایان پخش اولیه سریال یوسف پیامبر برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و در هیچ پروژه ای به عنوان بازیگر حضور نداشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا